Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
15 jaar
Moderator: moderatorteam
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
- Aantal honden: 4
15 jaar
All good things must come to an end.
En dat gaat gebeuren. Vrijdag.
Tussen 2 en 4 zal de DA hier zijn om het definitieve einde van onze "eerste ronde" honden te bewerkstelligen. Egan en Sam gaan samen.
Niet omdat ze zoveel van elkaar houden, Egan heeft altijd problemen met Sam gehad.
Maar omdat het op is. En omdat we dan liever in 1 keer afscheid nemen.
Sams lijf is op. Hij heeft zijn spieren, die zijn leven zolang gerekt hebben, verloren. Zijn achterhand kan hem nauwelijks meer ondersteunen. De bult onder zijn oksel is groot en hard. Hij is bijna helemaal doof, en de laatste weken slaapt hij zo diep dat hij het niet eens merkt als ik zijn eten geef. Gisteravond had hij een klein insult.
Egans geest is op. Een oude mopperpot was hij altijd al, maar nu ziet hij soms het verschil niet eens meer tussen Fitz, zijn grote vriend, en Flow, waar hij een hekel aan heeft. Hij weet niet langer waar de deuren zitten, denkt dat de bedstee zijn kamer is, en snapt niet meer hoe hij het kattenluik moet gebruiken om naar buiten te gaan. Ook is hij sinds een paar weken compleet onzindelijk.
14 en een half jaar geleden kwam Egan in ons leven. Een jack russell puppie. Zo schattig, met zijn beginnende ruwe haartjes. Zo stoer, met zijn grote bekkie.
Egan was mijn therapie. Mijn redding. Voor hem moest ik opstaan, voor hem moest ik regelmaat hebben. Voor hem moest ik naar buiten. En dat deden we, samen.
Al snel maakte hij vrienden met Chello en Ghaya, de 2 duitse herders van verderop in de straat. Coyo kwam bij ons. Daarna Ulic bij ons en Woopy bij hen. Kayleigh bij ons en Hera bij hen.
Vlak voordat we allemaal verhuisden naar de twee onder een kap, waar ze met z'n allen een roedel zouden gaan vormen, kwam Sam erbij. Een half jaar oude labkruising uit het asiel. Met rampzalige heupen, bleek al snel. Eenmaal verhuisd kwam Kimba er nog bij, Sams vriendin en kennelmaatje.
Een roedel van 10. Met diverse opvangers hier en daar.
Ghaya was de eerste die overleed. Onze buren verhuisden, met Chello, Woopy, Hera en Kimba. En in de jaren daarna dunde de originele roedel langzaam uit.
Tot dit punt. Nu is het dinsdag 4 uur. Over 3 dagen zal de originele roedel opgehouden zijn te bestaan. Zo'n ontzettend ongrijpbaar gevoel van verlies.
Natuurlijk zijn er nieuwe honden gekomen. Bij ons Fitz, Flow en Maddie. Bij hen Cash en Flori. Nieuwe honden die een leuke gelegenheidsroedel vormen op de momenten dat ze samen zijn.
Maar de roedel zoals toen, dat komt nooit weer.
De komende 3 dagen ga ik mijn geliefde oude bejaarden verwennen. En als het vrijdag dan zover is, laat ik ze in alle rust en liefde gaan. En ze begraven bij de anderen.
En zal ik de roedel herdenken waar het allemaal mee begon...
Chello, Ghaya, Egan, Coyo, Ulic, Woopy, Kayleigh, Hera, Sam en Kimba. Allemaal weer samen. Bijna. Niet te veel ruzie maken, oké?
Sam, en vooral Egan. Jullie waren er altijd. Jullie zijn overal bij geweest. En nu. Nu moeten we zonder jullie verder. Bijna mijn hele volwassen leven waren jullie er. Het zal zo gek zijn zonder jullie...
A good thing will end. A thing of love, joy and a lot of life-lessons. A thing that lasted almost 15 years. Thank you all, my friends.
En dat gaat gebeuren. Vrijdag.
Tussen 2 en 4 zal de DA hier zijn om het definitieve einde van onze "eerste ronde" honden te bewerkstelligen. Egan en Sam gaan samen.
Niet omdat ze zoveel van elkaar houden, Egan heeft altijd problemen met Sam gehad.
Maar omdat het op is. En omdat we dan liever in 1 keer afscheid nemen.
Sams lijf is op. Hij heeft zijn spieren, die zijn leven zolang gerekt hebben, verloren. Zijn achterhand kan hem nauwelijks meer ondersteunen. De bult onder zijn oksel is groot en hard. Hij is bijna helemaal doof, en de laatste weken slaapt hij zo diep dat hij het niet eens merkt als ik zijn eten geef. Gisteravond had hij een klein insult.
Egans geest is op. Een oude mopperpot was hij altijd al, maar nu ziet hij soms het verschil niet eens meer tussen Fitz, zijn grote vriend, en Flow, waar hij een hekel aan heeft. Hij weet niet langer waar de deuren zitten, denkt dat de bedstee zijn kamer is, en snapt niet meer hoe hij het kattenluik moet gebruiken om naar buiten te gaan. Ook is hij sinds een paar weken compleet onzindelijk.
14 en een half jaar geleden kwam Egan in ons leven. Een jack russell puppie. Zo schattig, met zijn beginnende ruwe haartjes. Zo stoer, met zijn grote bekkie.
Egan was mijn therapie. Mijn redding. Voor hem moest ik opstaan, voor hem moest ik regelmaat hebben. Voor hem moest ik naar buiten. En dat deden we, samen.
Al snel maakte hij vrienden met Chello en Ghaya, de 2 duitse herders van verderop in de straat. Coyo kwam bij ons. Daarna Ulic bij ons en Woopy bij hen. Kayleigh bij ons en Hera bij hen.
Vlak voordat we allemaal verhuisden naar de twee onder een kap, waar ze met z'n allen een roedel zouden gaan vormen, kwam Sam erbij. Een half jaar oude labkruising uit het asiel. Met rampzalige heupen, bleek al snel. Eenmaal verhuisd kwam Kimba er nog bij, Sams vriendin en kennelmaatje.
Een roedel van 10. Met diverse opvangers hier en daar.
Ghaya was de eerste die overleed. Onze buren verhuisden, met Chello, Woopy, Hera en Kimba. En in de jaren daarna dunde de originele roedel langzaam uit.
Tot dit punt. Nu is het dinsdag 4 uur. Over 3 dagen zal de originele roedel opgehouden zijn te bestaan. Zo'n ontzettend ongrijpbaar gevoel van verlies.
Natuurlijk zijn er nieuwe honden gekomen. Bij ons Fitz, Flow en Maddie. Bij hen Cash en Flori. Nieuwe honden die een leuke gelegenheidsroedel vormen op de momenten dat ze samen zijn.
Maar de roedel zoals toen, dat komt nooit weer.
De komende 3 dagen ga ik mijn geliefde oude bejaarden verwennen. En als het vrijdag dan zover is, laat ik ze in alle rust en liefde gaan. En ze begraven bij de anderen.
En zal ik de roedel herdenken waar het allemaal mee begon...
Chello, Ghaya, Egan, Coyo, Ulic, Woopy, Kayleigh, Hera, Sam en Kimba. Allemaal weer samen. Bijna. Niet te veel ruzie maken, oké?
Sam, en vooral Egan. Jullie waren er altijd. Jullie zijn overal bij geweest. En nu. Nu moeten we zonder jullie verder. Bijna mijn hele volwassen leven waren jullie er. Het zal zo gek zijn zonder jullie...
A good thing will end. A thing of love, joy and a lot of life-lessons. A thing that lasted almost 15 years. Thank you all, my friends.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: 15 jaar
Pffff , ik wil je heel veel sterkte wensen
Een hond laten gaan is al moeilijk , maar 2 tegelijk ...
Maar ik weet zeker dat de ouwe roedel bij de regenboogbrug op ze staat te wachten zodat ze weer samen zijn
Een hond laten gaan is al moeilijk , maar 2 tegelijk ...
Maar ik weet zeker dat de ouwe roedel bij de regenboogbrug op ze staat te wachten zodat ze weer samen zijn
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Heel veel sterkte 
Twee honden tegelijk, heel heftig

Twee honden tegelijk, heel heftig

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ze hebben een hoge leeftijd bereikt beide. Maar zo te lezen is het klaar nu. Heel veel sterkte alvast met het verlies van je trouwe maatjes
Lijkt me niet makkelijk 2 tegelijk.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
jeetje zeg, wat een naar vooruitzicht! einde van een tijdperk, dat zal heel moeilijk worden
veel sterkte alvast, en geniet van jullie laatste dagen samen

veel sterkte alvast, en geniet van jullie laatste dagen samen

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Veel sterkte toegewenst.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
Heel veel sterkte 

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
wat mooi geschreven en wat hebben ze een mooi leven gehad
Heel veel sterkte vrijdag, want oef wat zal het zwaar zijn...

Heel veel sterkte vrijdag, want oef wat zal het zwaar zijn...

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Kayltje
- Zeer actief
Dank jullie
Allebei tegelijkertijd is vooral een overweging met het oog op zoonlief (7 jaar)
Zoals het er uit ziet is het voor beide jongens niet kritiek, maar ook niet meer hondwaardig.
En de kans dat we ze anders 1 of 2 weekjes na elkaar moeten laten gaan is erg groot.
Zoon kan dat soort afscheid niet goed aan. Hij is een klassieke ADHD-er, ook emotioneel raakt hij snel overprikkeld. Ik wil hem niet 2 keer in een korte tijd zo veel verdriet aan doen.
Hij is er op zijn eigen manier heel druk mee. Hij voert ze zijn avondeten en is de begrafenis al aan het plannen.
De oudjes hebben op hun eigen manier genoten van het prachtige weer afgelopen dagen, ze worden strontverwend nu, staan lekker hoog op pijnstilling en zo wordt het vanzelf, veel te snel, vrijdag...

Allebei tegelijkertijd is vooral een overweging met het oog op zoonlief (7 jaar)
Zoals het er uit ziet is het voor beide jongens niet kritiek, maar ook niet meer hondwaardig.
En de kans dat we ze anders 1 of 2 weekjes na elkaar moeten laten gaan is erg groot.
Zoon kan dat soort afscheid niet goed aan. Hij is een klassieke ADHD-er, ook emotioneel raakt hij snel overprikkeld. Ik wil hem niet 2 keer in een korte tijd zo veel verdriet aan doen.
Hij is er op zijn eigen manier heel druk mee. Hij voert ze zijn avondeten en is de begrafenis al aan het plannen.
De oudjes hebben op hun eigen manier genoten van het prachtige weer afgelopen dagen, ze worden strontverwend nu, staan lekker hoog op pijnstilling en zo wordt het vanzelf, veel te snel, vrijdag...

-
- Zeer actief
Heel veel sterkte.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Sterkte. 

-
- Vaste gebruiker
Sterkte 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Heel veel sterkte
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Heel veel sterkte de komende dagen
-
- Zeer actief
sterkte 

- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
Tweemaal sterkte.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat moeilijk of 2 van je kanjers te moeten laten gaan
Heel veel sterkte gewenst 

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Heel veel sterkte 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Is het rustig gegaan? Sterkte hoor!!
-
- Zeer actief
Ik hoop voor jullie dat het rustig is gegaan, heel veel sterkte

- Kayltje
- Zeer actief
We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten. Sam op zijn matrasje, Egan onder de tafel in de schaduw.
Toen de DA kwam waren ze rustig.
Ze zijn kalm gaan slapen en na de tweede spuit was Egan zo weg. Sam heeft er een half uur en twee spuiten over gedaan. Maar alles in serene rust.
Onder leiding van zoon zijn ze in de voortuin begraven, bij een groot deel van de oude roedel. Offergaven in de vorm van botten, koekjes, bloemen en speelgoed zijn met ze mee gegaan.
Jongens. Dank jullie voor alles. Jullie worden in liefdevolle herinnering verschrikkelijk gemist...
Tot ooit
...Time, don't let it slip away. Raise your drinking glass, here's to yesterday...
Toen de DA kwam waren ze rustig.
Ze zijn kalm gaan slapen en na de tweede spuit was Egan zo weg. Sam heeft er een half uur en twee spuiten over gedaan. Maar alles in serene rust.
Onder leiding van zoon zijn ze in de voortuin begraven, bij een groot deel van de oude roedel. Offergaven in de vorm van botten, koekjes, bloemen en speelgoed zijn met ze mee gegaan.
Jongens. Dank jullie voor alles. Jullie worden in liefdevolle herinnering verschrikkelijk gemist...
Tot ooit

...Time, don't let it slip away. Raise your drinking glass, here's to yesterday...

-
- Zeer actief
Fijn dat het goed gegaan is.
Ik wens je nogmaals veel sterkte.
Ik wens je nogmaals veel sterkte.
- *tweety*
- Zeer actief
Sterkte 

Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra