Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ondertussen, in Ierland
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Ondertussen, in Ierland
Ik kan het begrijpen maar ik kan niet zeggen dat ik er achter sta. Een houdgebod zoals de hondenbescherming die heeft voorgesteld vind ik beter. Daar hebben de honden zélf ook nog wat aan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
De dierenbescherming van....??iones schreef:Ik kan het begrijpen maar ik kan niet zeggen dat ik er achter sta. Een houdgebod zoals de hondenbescherming die heeft voorgesteld vind ik beter. Daar hebben de honden zélf ook nog wat aan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Duitse Herder en dobermann verbazen me wel dat die op het lijstje staan.
-
Lemuria
Ja, ik snap die lijst. Vooral die nippige Engelse Staffords
De Amerikaantjes zijn veel braver, en die mogen daar dus nog gewoon komen 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ook raar inderdaad, ik kom liever een Engelse tegen.Lemuria schreef:Ja, ik snap die lijst. Vooral die nippige Engelse StaffordsDe Amerikaantjes zijn veel braver, en die mogen daar dus nog gewoon komen
-
Lemuria
Ik juist niet. Ik vind die Engelse echt veel vinniger. Veel terriër-achtiger met dito korte lontjes.Apple schreef:Ook raar inderdaad, ik kom liever een Engelse tegen.Lemuria schreef:Ja, ik snap die lijst. Vooral die nippige Engelse StaffordsDe Amerikaantjes zijn veel braver, en die mogen daar dus nog gewoon komen
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Muah ik vind ze vaak meer op de baas dan de Amerikanen. Amerikanen lopen in de buurt alsof ze op zoek zijn naar hun volgende slachtoffer, met een baas aan de andere kant die de hond never nooit kan houden als het er op aan komt.Lemuria schreef:Ik juist niet. Ik vind die Engelse echt veel vinniger. Veel terriër-achtiger met dito korte lontjes.Apple schreef:Ook raar inderdaad, ik kom liever een Engelse tegen.Lemuria schreef:Ja, ik snap die lijst. Vooral die nippige Engelse StaffordsDe Amerikaantjes zijn veel braver, en die mogen daar dus nog gewoon komen
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Jee. Dat betekent dat ik Zorro en Dalí in die county niet alleen aangelijnd, maar ook gemuilkorfd zou moeten houden. *schrapt Meath van het lijstje met vakantiebestemmingen*

-
Floortje
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
100% eens met het blauwe gedeelte onderaan het bord. 
-
Lemuria
Had je maar niet zulke gevaarlijke klapkaken moeten kopen. Maar ja. Je moest compenseren voor je kleine pik zekerLothian schreef:Jee. Dat betekent dat ik Zorro en Dalí in die county niet alleen aangelijnd, maar ook gemuilkorfd zou moeten houden. *schrapt Meath van het lijstje met vakantiebestemmingen*
- Lothian
- Zeer actief
-
Lemuria
Ja zie je, daar heb je het al 
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De foto ziet er wel een beetje nep uit, vooral de letters op het blauw. Is het een trucage foto of staat dit bord echt ergens langs de kant van de weg?
- Lothian
- Zeer actief
Voor dat bord zijn kennelijk met copright beschermde foto's van Google geplukt. Leuk, als je huisdier daar op zo'n bord staat.

- Tineke
- Zeer actief
Nou dat kan dus op onze vakantiebestemmingslijst komen 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Heavy schreef:Heavy is wel een Duitse Herder maar ziet er niet zo uit
Ik denk niet dat ze daar echt een boodschap aan hebben;)

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- iones
- Zeer actief
Nee echt een houdGEbod. Aan het houden van een bepaald hondenras regels stellen, en aan kunnen tonen de kennis en verantwoordelijkheid te kunnen dragen.Nanna schreef:Bedoel je houdgebod of houdverbod?iones schreef:Ik kan het begrijpen maar ik kan niet zeggen dat ik er achter sta. Een houdgebod zoals de hondenbescherming die heeft voorgesteld vind ik beter. Daar hebben de honden zélf ook nog wat aan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Lemuria
Welkom in de wereld der klapkaken, waar je hond op z'n ras wordt afgerekendHeavy schreef:Heavy is wel een Duitse Herder maar ziet er niet zo uit
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Mij niet hoor, met name de DH is in Engeland en omstreken al járen een zeer omstreden ras qua gedrag.Apple schreef:Duitse Herder en dobermann verbazen me wel dat die op het lijstje staan.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
De dober staat ook in Zwitserland bij de gevaarlijke rassen als ik me niet vergis en ook in sommige delen van duitsland.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lothian
- Zeer actief
Het is wel eens interessant om te ervaren hoe het is om een abominatie te bezittenLemuria schreef:Welkom in de wereld der klapkaken, waar je hond op z'n ras wordt afgerekendHeavy schreef:Heavy is wel een Duitse Herder maar ziet er niet zo uit

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Lemuria schreef:Ja, ik snap die lijst. Vooral die nippige Engelse StaffordsDe Amerikaantjes zijn veel braver, en die mogen daar dus nog gewoon komen
Tssssk!

- Jeannettebo
- Zeer actief
Dat geldt ook niet voor heel Zwitserland, in mijn kanton is er geen lijst, in Zurich en Genève bv wel. De lijst kan ook verschillen per kanton.malinois schreef:De dober staat ook in Zwitserland bij de gevaarlijke rassen als ik me niet vergis en ook in sommige delen van duitsland.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat zou kunnen idd. Ik weet t nl omdat we ze gehad hebben en op vakantie complete drama's hadden met zwitserse buren die compleet in paniek waren dat wij Listenhunde hadden en zo aan een lijntje hadden liggen bij de caravan.. (we waren niet in zwitsersland dus)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Heavy schreef:Nee hoor ik denk dat ze de showlijn Duitse Herder bedoelen en niet de werklijnLemuria schreef:Welkom in de wereld der klapkaken, waar je hond op z'n ras wordt afgerekendHeavy schreef:Heavy is wel een Duitse Herder maar ziet er niet zo uit![]()
Snap trouwens niet dat als er dan een Herder bij hoort het alleen een Duitse is dan moet de Hollandse en Mechelse er ook bij .
-
Lemuria
Zie je...zo baas, zo hond. Snel op de tenen getrapt. Need I say moreM@scha schreef:Lemuria schreef:Ja, ik snap die lijst. Vooral die nippige Engelse StaffordsDe Amerikaantjes zijn veel braver, en die mogen daar dus nog gewoon komen
Tssssk!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Lemuria schreef:Zie je...zo baas, zo hond. Snel op de tenen getrapt. Need I say moreM@scha schreef:Lemuria schreef:Ja, ik snap die lijst. Vooral die nippige Engelse StaffordsDe Amerikaantjes zijn veel braver, en die mogen daar dus nog gewoon komen
Tssssk!

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Floortje schreef:100% eens met het blauwe gedeelte onderaan het bord.
En de groeten van de mannen