Twee jaar geleden zijn we met een tentje rond getrokken langs de oostkant van Frankrijk tot Provence-alpes en uiteindelijk cote-d'Azur.
Nu willen we graag langs de westkant gaan, naar Bretagne en het liefst uiteindelijk naar de Pyreneeën. Maar wanneer ik zoek kom ik wat oude topics tegen met voornamelijk negatieve ervaringen over de Pyreneeën met honden. Op veel plekken zijn honden niet toegestaan begrijp ik?
Mijn partner trekt de omgeving met dorpen vol historie, kastelen enz en ook de omgeving van Bordeaux.
Is dit leuk met honden, of beter iets noordelijker blijven in de Dordogne?
Wij zijn met 2 personen en 2 honden. We gaan met een tentje en houden van municipal of kleine campings zonder poespas. Normaal gaan we meestal in het nazeisoen, maar nu willen we in juni al vertrekken. Graag hoor ik tips van de aangegeven streken, maar andere tips zijn ook welkom!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zuid-west Frankrijk
Moderator: moderatorteam
- Arline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Re: Zuid-west Frankrijk
Ik heb een tijdje in Figeac gewoond, Mid-Pyreneeën. Heel mooi en daar lopen alle honden los 
Heel veel bergen, ontzettend mooi gebied.

- Arline
- Zeer actief
Dat klinkt goed. Ik vind de Pyreneeën prachtig, alleen nog nooit met honden geweest.Manuma schreef:Ik heb een tijdje in Figeac gewoond, Mid-Pyreneeën. Heel mooi en daar lopen alle honden los
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Wij zijn vaker met de honden naar de Pyreneeën geweest. Qua wandelgebieden en dorpen nooit problemen gehad. Kastelen etc. niet gedaan, kan me voorstellen dat dat niet altijd mag.
-
- Zeer actief
Manu mocht ook mee op het kasteel van Rocamadour. Alleen in de kapel mocht hij niet komen.veertje schreef:Wij zijn vaker met de honden naar de Pyreneeën geweest. Qua wandelgebieden en dorpen nooit problemen gehad. Kastelen etc. niet gedaan, kan me voorstellen dat dat niet altijd mag.

Het gebied ligt aan rivier de Lot, zo heette de regio ook. Mooie plaatsen zijn Cahors en Bergerac.
Je hebt er prachtige wandelroutes. Ik wandelde zelf graag in Cajarc en Capdenac. Heel veel bergen en stilte

- Arline
- Zeer actief
Kastelen zelf kan ik me idd ook voorstellen dat dat niet mag, dat is geen probleem.
Leuke foto's samen met Manu. De plaatsnamen heb ik genoteerd.
Leuke foto's samen met Manu. De plaatsnamen heb ik genoteerd.