Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Animal Event 2016

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Re: Animal Event 2016

Ongelezen bericht door Caat* »

Wij hebben gisteren echt genoten, de tijd vloog dan ook voorbij en 10 minuten voor 5 kwamen we er nog achter dat we de boerderijpiste met de omliggende kramen nog niet eens hadden bekeken. Omdat we onze eerste workshop meteen om half 11 hadden waren we al vroeg binnen. Ik moet zeggen dat ik het 's ochtends warmer vond dan 's middags, toen het wat meer ging waaien en er nog af en toe wat wolken langs kwamen.
Kano varen was bij ons favoriet en ik ga de website van dogwalktrail in de gaten houden want ze schijnen ook dagtochten te organiseren inclusief kano varen.

Afbeelding

Ik heb niet zo veel forumhonden herkent, alleen Mojo bij de verkiezing en dus achteraf ook Murdock bij de ballenbak.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Caat* schreef: Kano varen was bij ons favoriet en ik ga de website van dogwalktrail in de gaten houden want ze schijnen ook dagtochten te organiseren inclusief kano varen.
.
Dat klopt helemaal. Er zijn voor dit jaar als ik het uit mijn hoofd goed zeg 3 waterspektakelweekends gepland, de eerste is aankomend weekend al. Deze worden gehouden in Loosdrecht en omgeving en onder andere begeleid door Sita van dit forum en haar vriend. Misschien dat je mij daar ook nog voorbij ziet komen.
Vorig jaar is dit voor het eerst gehouden op deze locatie en het was een succes, vandaar het vervolg. Vorig jaar juli heb ik hier 2 dagen meegeholpen en 1 dag met Mojo in de kano gezeten en ook gesupt.

Was leuk je even gezien te hebben, bedankt voor je felicitatie! Ik had alleen net even te laat door dat jij het was, anders was ik wel even blijven staan. Maar ik was op weg naar het kanoën en daar moest ik ook weer op tijd zijn.

Ben helaas vandaag niet naar de agilitywedstrijd afgereisd. Heb afgelopen nacht een zware hypo gehad en heb daardoor een hele slechte nacht achter de rug. Vroeg opstaan, een eind rijden en dan een wedstrijd lopen bij deze warmte zou niet verstandig zijn. Dus ik heb afgemeld en ben nu thuis voor een rustig dagje bijkomen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Kanoën was inderdaad weer erg geslaagd

Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Afbeelding
Hond Nr.2 :cheer:

Afbeelding
Zit ik naar eendjes te kijken en een SUPER Border Collie, zie ik dit ineens op de achtergrond.

Afbeelding
Jawel, prins Mojo wordt rond gevaren :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wat leuk, deze foto's! Dank je wel!
Ik was inderdaad na de verkiezing lekker met Bianca van DogWalkTrail, die ik al jaren ken inmiddels, het water op gegaan in 1 van de kano's van DWT. Even lekker afkoelen. En zoals jij al zegt om prins Mojo rond te varen.
Was leuk je even gesproken te hebben!
mosquito1980
Zeer actief

Deze vond ik ook heel leuk, een SUPER hond.

Afbeelding
De hond lag als bevroren de eenden in de gaten te houden...

Afbeelding
.... wat een enorme concentratie had hij :ok:

(verder vond ik dat ze een beetje teveel praten en te weinig lieten zien...)
Caat*
Zeer actief

LongFields schreef:
Caat* schreef: Kano varen was bij ons favoriet en ik ga de website van dogwalktrail in de gaten houden want ze schijnen ook dagtochten te organiseren inclusief kano varen.
.
Dat klopt helemaal. Er zijn voor dit jaar als ik het uit mijn hoofd goed zeg 3 waterspektakelweekends gepland, de eerste is aankomend weekend al. Deze worden gehouden in Loosdrecht en omgeving en onder andere begeleid door Sita van dit forum en haar vriend. Misschien dat je mij daar ook nog voorbij ziet komen.
Vorig jaar is dit voor het eerst gehouden op deze locatie en het was een succes, vandaar het vervolg. Vorig jaar juli heb ik hier 2 dagen meegeholpen en 1 dag met Mojo in de kano gezeten en ook gesupt.

Was leuk je even gezien te hebben, bedankt voor je felicitatie! Ik had alleen net even te laat door dat jij het was, anders was ik wel even blijven staan. Maar ik was op weg naar het kanoën en daar moest ik ook weer op tijd zijn.

Ben helaas vandaag niet naar de agilitywedstrijd afgereisd. Heb afgelopen nacht een zware hypo gehad en heb daardoor een hele slechte nacht achter de rug. Vroeg opstaan, een eind rijden en dan een wedstrijd lopen bij deze warmte zou niet verstandig zijn. Dus ik heb afgemeld en ben nu thuis voor een rustig dagje bijkomen.
Oei, aankomend weekend is iets te snel om nog zulke plannen te maken. Maar ik zie inderdaad voor dit jaar nog een paar data staan. Even kijken of een van die dagen haalbaar is.
Ik had al zo'n idee dat je me niet meteen herkende, je zal wel van alle kanten gefeliciteerd zijn? :wink: Ik vond Mojo in het echt net zo knap als op de foto's en de aandacht die hij voor jou heeft echt super om te zien. Wat mij betreft de nummer 1 al vond ik de echte winnaar van gisteren ook verdiend.

Edit: en beterschap! Komt het ook door het (plotseling) warme weer?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Caat* schreef: Ik had al zo'n idee dat je me niet meteen herkende, je zal wel van alle kanten gefeliciteerd zijn? :wink: Ik vond Mojo in het echt net zo knap als op de foto's en de aandacht die hij voor jou heeft echt super om te zien. Wat mij betreft de nummer 1 al vond ik de echte winnaar van gisteren ook verdiend.

Edit: en beterschap! Komt het ook door het (plotseling) warme weer?
Ja, er waren best veel onbekenden die me feliciteerden.
Dank je wel voor de complimenten! Mojo is een superhond en ook nog eens geweldig lief.

Wat mijn hypo betreft, daar zal het weer zeker wat mee te maken hebben gehad, maar waar het precies door gekomen is weet ik niet. Dat maakt het ook wat eng, dit soort hypo's.
Gelukkig gaat het na een dagje rustig aan doen weer een heel stuk beter. Ben nog wel erg moe, dus maak het niet te laat vanavond.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wij hebben ook een leuk Animal event gehad. Gisteren ben ik even 'snel' een rondje gelopen aan het eind van de dag. Precies op tijd voor de verkiezing van de mooiste hond.

Vandaag gingen we met een clubje van mijn oude hondenschool. Erg gezellig en alles op het gemakje gedaan, vaak de schaduw opgezocht voor een pauze. Finn heeft het echt goed gedaan. Op onze pauze momenten nam hij ook zijn rust en als het hem te warm werd zocht hij zelf de schaduw op. Hij heeft ook ergens een gat gegraven om er vervolgens in te gaan liggen, lekker koel :wink: Het doggydating strand was zoals ik verwachte hem te druk, dus durfde hij niet goed te zwemmen. Al kon ik hem met die oranje ballen (veel groter dan hijzelf..) wel verleiden even het water in te gaan.

Ik heb een paar dingetjes gekocht, maar kwam me toch met een tas vol thuis :schrik:

Afbeelding
Borisje
Actief
Mijn ras(sen): Podenco kruising

Ongelezen bericht door Borisje »

Ik vond het kwa warmte wel goed te doen, overal stonden waterbakken en honden konden natuurlijk lekker zwemmen.
Wel heel veel medelijden gehad met een Engelse Bull waar de eigenaar maar mee in de zon bleef lopen terwijl het beest zp benauwd was... sneu..

Weet iemand toevallig of die leuke ballen bij het hondenstrand ook ergens te koop zijn? Zora vond ze echt geweldig! We hebben het hele event afgezocht maar ze helaas bij geen enkele stand gevonden..
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Borisje schreef:Ik vond het kwa warmte wel goed te doen, overal stonden waterbakken en honden konden natuurlijk lekker zwemmen.
Wel heel veel medelijden gehad met een Engelse Bull waar de eigenaar maar mee in de zon bleef lopen terwijl het beest zp benauwd was... sneu..

Weet iemand toevallig of die leuke ballen bij het hondenstrand ook ergens te koop zijn? Zora vond ze echt geweldig! We hebben het hele event afgezocht maar ze helaas bij geen enkele stand gevonden..
Beeztees zijn ze te koop

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk
Afbeelding
Stippelteam
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Wij hebben ook een leuk Animal event gehad. Gisteren ben ik even 'snel' een rondje gelopen aan het eind van de dag. Precies op tijd voor de verkiezing van de mooiste hond.

Vandaag gingen we met een clubje van mijn oude hondenschool. Erg gezellig en alles op het gemakje gedaan, vaak de schaduw opgezocht voor een pauze. Finn heeft het echt goed gedaan. Op onze pauze momenten nam hij ook zijn rust en als het hem te warm werd zocht hij zelf de schaduw op. Hij heeft ook ergens een gat gegraven om er vervolgens in te gaan liggen, lekker koel :wink: Het doggydating strand was zoals ik verwachte hem te druk, dus durfde hij niet goed te zwemmen. Al kon ik hem met die oranje ballen (veel groter dan hijzelf..) wel verleiden even het water in te gaan.

Ik heb een paar dingetjes gekocht, maar kwam me toch met een tas vol thuis :schrik:

Afbeelding
Was leuk jullie even te zien

Afbeelding
veertje
Zeer actief

janine lola en dips schreef: Was leuk jullie even te zien
Ja was niet te missen, een dalmatiër met roze tuig in de bus :mrgreen:

Verder heel wat forummers gezien en gesproken. Mijn groepsgenoten vroegen zich al af waarom zoveel mensen Finn kenden :LOL:
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik heb ook een heerlijke dag op het Animal Event gehad.
We waren er al mooi op tijd, om 11 uur had ik een workshop Stormbaan met Timber, hij deed dat ondanks de warmte echt super goed, geen concentratieproblemen zover.

Om 13 uur zijn we gaan kano varen en daarna gelijk gaan suppen met de honden, beide erg leuk om te doen.
Nadeel van het suppen is dat ik op een ander bord sta dan Timber, die stond bij mijn vriend op het bord, maar halverwege (voor een leuke foto :engel: ) moesten we even langszij gaan liggen en toen meende hij van bord te moeten verwisselen :LOL:
Heerlijk weer om met je honden het water op te gaan, ga dit zeker vaker doen! :ok:

Aan het einde van de middag nog een workshop praktijkspeuren gedaan, ondanks de vele indrukken, geluiden en geuren, deed Timber het echt super, zeker een sport om eens naar te kijken om dat zelf ook te gaan doen :lol1:

Erg geslaagde dag gehad!
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

veertje schreef:Wij hebben ook een leuk Animal event gehad. Gisteren ben ik even 'snel' een rondje gelopen aan het eind van de dag. Precies op tijd voor de verkiezing van de mooiste hond.

Afbeelding
je bent niet de enige die met een tas vol thuis kwam :F:

Afbeelding
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Lizzie. schreef:je bent niet de enige die met een tas vol thuis kwam :F:
Voorlopig zullen bij ons geen hondjes verhongeren :LOL:

@Kloesje: Ik zag jullie nog voorbij peddelen :wink:

Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik heb gisteren genoten en mijn ogen uitgekeken. :D
Bijzondere honden gezien, zoals twee catahoula/terrier kruisingen en een langharige whippet.

Afbeelding
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Was weer een leuke dag zaterdag. Blij dat ik Jess thuis had gelaten dit jaar, die warmte trekt ze echt niet
Mijn ogen uit gekeken bij de losloop weide. Dat dat allemaal goed ging :lol1: kan ik me mijn terroristen altijd maar moeilijk voorstellen die kunnen écht niet tegen zoveel opwinding

Mooie rassen gezien, leuke goodies gescoord en een enkele HF''er gespot (Mojo en Poedel Levi geloof ik)
Jammer genoeg ook wat kansloze figuren zoals de vrouw met haar Staff met veeelste strak snuitje waardoor hijgen echt niet fatsoenlijk ging. Toen de organisatie haar er op aansprak vond ze dat maar vermoeiend. En deed er niks aan :piew:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

kloesje schreef: Aan het einde van de middag nog een workshop praktijkspeuren gedaan, ondanks de vele indrukken, geluiden en geuren, deed Timber het echt super, zeker een sport om eens naar te kijken om dat zelf ook te gaan doen :lol1:
heb eerder bij Cor Oldenburg een workshop praktijk speuren gedaan en vrijdag een deel van de workshop op Animal Event (want mn KNPV herder vonden ze te eng en te hoog in zijn drift er voor) en moet zeggen dat ik de eerste vele malen beter vond ;)
Stippelteam
Zeer actief
Contacteer:

Bishy schreef:Ik heb gisteren genoten en mijn ogen uitgekeken. :D
Bijzondere honden gezien, zoals twee catahoula/terrier kruisingen en een langharige whippet.

Afbeelding
Hihi dat is een silken windsprite:)

Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

crutz schreef:
kloesje schreef: Aan het einde van de middag nog een workshop praktijkspeuren gedaan, ondanks de vele indrukken, geluiden en geuren, deed Timber het echt super, zeker een sport om eens naar te kijken om dat zelf ook te gaan doen :lol1:
heb eerder bij Cor Oldenburg een workshop praktijk speuren gedaan en vrijdag een deel van de workshop op Animal Event (want mn KNPV herder vonden ze te eng en te hoog in zijn drift er voor) en moet zeggen dat ik de eerste vele malen beter vond ;)
Cor is top :ok: en als ik het zo hoor hoef ik het elders niet te proberen met mijn herder. Niet op AE in ieder geval.
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

" Er is al een nieuwe datum voor volgend jaar 28,29 en 30 april "
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

janine lola en dips schreef:

Afbeelding

Wooowwwwww :I: :I: :I: :I: Dat is gaaf! Die had ik ook wel willen zien! En Lemuria vast ook wel! :mrgreen:

Misschien ga ik volgend jaar ook wel heen, lijkt me wel geinig.

LongFields: Gefeliciteerd met de 2e prijs voor Mojo! Voor mij was hij eerste hoor :I: :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

sjm schreef:

Afbeelding

Wooowwwwww :I: :I: :I: :I: Dat is gaaf! Die had ik ook wel willen zien! En Lemuria vast ook wel! :mrgreen:

LongFields: Gefeliciteerd met de 2e prijs voor Mojo! Voor mij was hij eerste hoor :I: :mrgreen:
Die liep er vrijdag ook dus denk alle dagen geweest ;)
Caat*
Zeer actief

crutz schreef:
sjm schreef:

Afbeelding

Die liep er vrijdag ook dus denk alle dagen geweest ;)
Ik heb 'm ook op zaterdag gezien inderdaad. Alleen niet bij stilgestaan dat het een silken windsprite was.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Adjani & Tyson schreef:Was weer een leuke dag zaterdag. Blij dat ik Jess thuis had gelaten dit jaar, die warmte trekt ze echt niet
Mijn ogen uit gekeken bij de losloop weide. Dat dat allemaal goed ging :lol1: kan ik me mijn terroristen altijd maar moeilijk voorstellen die kunnen écht niet tegen zoveel opwinding

Mooie rassen gezien, leuke goodies gescoord en een enkele HF''er gespot (Mojo en Poedel Levi geloof ik)
Jammer genoeg ook wat kansloze figuren zoals de vrouw met haar Staff met veeelste strak snuitje waardoor hijgen echt niet fatsoenlijk ging. Toen de organisatie haar er op aansprak vond ze dat maar vermoeiend. En deed er niks aan :piew:
Was dat een beige/rode die staff?
Die hebben wij namelijk vandaag ook het 1 en ander (niet zo vriendelijk) verteld dat ze hartstikke dom bezig was. Sowieso om daar überhaupt naar toe te gaan met die hond.
Nou ja ze trok ze iig nergens iets van aan. Dus die heeft daar niks van geleerd iig.
Ze liep iig vol trots aan te kondige dat haar hond het zo goed had gedaan, terwijl hij de dag er voor nog onhanteerbaar was. Had had ook een schermutseling op het strand met een DH.
Dat soort mensen moeten eigenlijk zo ver mogenlijk van dit ras weg blijven :jank:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
mosquito1980
Zeer actief

Afbeelding[/quote]

Ik had ook wel van die lekkere dingen willen kopen, pezen, nekken en weet ik veel wat voor lekkers er nog meer lag.... maar het mag niet mee in 't vliegtuig :tong: :jank: :cry:
Dus ze moeten het maar doen met de vacuüm verpakte chewies van de dierenwinkel, zijn ze ook dankbaar voor :ok:
kloesje
Zeer actief

Afbeelding
Deze staat ook op de foto:
veertje schreef:
@Kloesje: Ik zag jullie nog voorbij peddelen :wink:

Afbeelding
Ze was gelijktijdig aan het suppen met mij en Timber staat bij mijn vriend op het bord :lol1:
Is overigens een langharige whippet, zo noemde haar baasje de hond zelf, heeft geen silken windsprite genoemd overigens (wellicht is dat hezelfde?)
Afbeelding
kloesje
Zeer actief

crutz schreef:
Ik heb dan ook geen enge KNPV herder :engel:
Ik vond de workshop voor zo'n event prima, even kunnen proeven aan wat het nu een beetje inhoud.
Nu eens in de buurt kijken wat mij geschikt lijkt :lol1:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Die terrier/catahoula heb ik ook gezien, die twee. Zo gaaf!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”