Ze waren wezen wandelen bij het kanaal (tussen Raalte en Lemelerveld). Aan de overzijde van het kanaal liep een vrouw met een Duitse herder, een reu, dacht Jeroen. Zodra die Cayuga ontwaarde zwom hij het kanaal over om hem te grijpen. En hij had hem goed te grazen
Skadi klapte toen op de DH, maar die trok zich daar geen moer van aan.
Uiteindelijk was Jeroen bij de honden, en die bedacht zich geen moment en greep de DH in zijn nekvel om hem van Cayuga af te trekken. Dat werkte.
De vrouw stond ondertussen aan de overkant te krijsen "Kai, kom hier!". Maar daar luisterde hij niet naar.
Hij ging aan grassprieten snuffelen totdat Jeroen en de honden 100 meter verder waren, en zwom toen pas weer terug naar de andere kant.
En die vrouw zei dus NIKS tegen Jeroen, hè. Niet even vragen hoe het met Cayuga was, geen sorry, NIKS.
Kutwijf
Cayuga heb ik net helemaal nagekeken. Hij heeft bloed óp zijn vacht, maar ik kan nergens gaten ontdekken. Wel is zijn staart duidelijk pijnlijk. Hij is nu ook wat stram, dat zal de komende dagen nog wel wat erger worden. Nou ja, ik houd hem goed in de gaten.
Arme oude man