Alleen voor mijn oudste hond, maar nu heeft hij sinds twee weken harde ontlasting, het stuitert bijna als het eruit komt

Ik denk niet dat het pijnlijk is of dat hij echt moeite met poepen heeft.
Herkent iemand dit??
Moderator: moderatorteam
Ja hoor, mijn hond eet niet anders dan harde brokken (wel een ander merk nl, BEWI - DOG). Zijn ontlasting is ook altijd hard en hij heeft daar nog nooit problemen meegehad. Hiervoor heeft hij op Kavom gehad (ook een harde geperste brok) alleen deze beviel mij niet zo.Marja schreef:Sinds twee weken ben ik overgestapt van gewone biofood op de geperste brok van biofood.
Alleen voor mijn oudste hond, maar nu heeft hij sinds twee weken harde ontlasting, het stuitert bijna als het eruit komt![]()
Ik denk niet dat het pijnlijk is of dat hij echt moeite met poepen heeft.
Herkent iemand dit??
geexpandeerde brokken...Marja schreef:Ja, de ontlasting is inderdaad wel minder en het is ook niet zo dat het te hard is. Het viel me gewoon op en ik vroeg me af of het te maken had met de geperste brok.
Als ik het goed begrijp verteren die beter dan de andere brok (weet ff niet meer hoe die dan heten)
Ook hier heb ik geen problemen mee gehad, ben van de een op de andere dag van Kavom overgegaan naar BEWI DOG, hij heeft een iets dunnere ontlasting gehad, maar na een dag was de ontlasting weer normaal. Van Kavom kon ik hem niet genoeg voeren, hij zette niet uit, maar met BEWI DOG moet ik goed gedoceert omgaan, anders wordt het binnen de kortste keren een rolmops.Roelfien schreef:Probleem met het wisselen van brokken is dat je hond daar eerst aan moet wennen. Dus vandaar dat ze daar zo de diaree van kreeg. Heel rustig mengen, eerst een klein beetje, dan steeds een beetje meer van de nieuwe brok door de oude brok. Zeker jonge honden kunnen behoorlijk van slag raken als ze op brokken staan en dan opeens een ander merk krijgen. Of de brokken niet meer goed waren, tja, er staat een houdbaarheidsdatum op de verpakking, kijk daar even naar, wellicht waren ze inderdaad heel oud. Maar ik ken het merk niet, dus daar kan ik niks over zeggen.