Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Harde poep bij geperste brokken??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Harde poep bij geperste brokken??

Ongelezen bericht door Marja »

Sinds twee weken ben ik overgestapt van gewone biofood op de geperste brok van biofood.
Alleen voor mijn oudste hond, maar nu heeft hij sinds twee weken harde ontlasting, het stuitert bijna als het eruit komt :mrgreen:
Ik denk niet dat het pijnlijk is of dat hij echt moeite met poepen heeft.
Herkent iemand dit??
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hm, nee, hier vond ik juist de ontlasting wat zachter op farmfood dan op hun vorige brokken, maar later werd het wel wat beter, wat steviger. Maar altijd nog zachter dan de ontlasting die ze hebben op vers vlees.
Dus nee, hier niet hard op ff. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Hugo
Actief

Re: Harde poep bij geperste brokken??

Ongelezen bericht door Hugo »

Marja schreef:Sinds twee weken ben ik overgestapt van gewone biofood op de geperste brok van biofood.
Alleen voor mijn oudste hond, maar nu heeft hij sinds twee weken harde ontlasting, het stuitert bijna als het eruit komt :mrgreen:
Ik denk niet dat het pijnlijk is of dat hij echt moeite met poepen heeft.
Herkent iemand dit??
Ja hoor, mijn hond eet niet anders dan harde brokken (wel een ander merk nl, BEWI - DOG). Zijn ontlasting is ook altijd hard en hij heeft daar nog nooit problemen meegehad. Hiervoor heeft hij op Kavom gehad (ook een harde geperste brok) alleen deze beviel mij niet zo.

Grtz,
Hugo
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

qyan heeft in zijn brokken tijd 2 soorten geperste brok gehad.
cavom en farmfood.
op farmfood constant slappe ontlasting, maar op cavom idd ook van die keiharde drollen.
harder als met geexpandeerde brokken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb ook geperste brokken maar gewone normale ontlasting. Wel een stuk minder ontlasting als toen ze geexpandeerde brokken kregen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marja
Zeer actief

Ja, de ontlasting is inderdaad wel minder en het is ook niet zo dat het te hard is. Het viel me gewoon op en ik vroeg me af of het te maken had met de geperste brok.
Als ik het goed begrijp verteren die beter dan de andere brok (weet ff niet meer hoe die dan heten)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marja schreef:Ja, de ontlasting is inderdaad wel minder en het is ook niet zo dat het te hard is. Het viel me gewoon op en ik vroeg me af of het te maken had met de geperste brok.
Als ik het goed begrijp verteren die beter dan de andere brok (weet ff niet meer hoe die dan heten)
geexpandeerde brokken... ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marja
Zeer actief

:ok:
Afbeelding
Arrianne

Ongelezen bericht door Arrianne »

Mijn hond Kreeg toen ze bij ons kwam wonen ook van die geperste brokken..maar na een dag of twee liep het zwart en (bijna) als water weer uit haar poepert.. (ook fijn als je hond nog bij lange na niet zinderlijk is.. :cry2: ..) Van het merk Wielco.. maar ben eergisteren (bijna) naar de winkel GEREND om haar brokken te kopen die ze gewend was bij de fokker... was tevens het merk 'fokker'...nu gaat het veel beter..en zijn de drollen gewoon weer redelijk op te ruimen.... Vreemd.. maar zou het niet zo kunnen zijn dat de geperste brokken van Wielco (die ik voor de eerste week in monster zakjes kreeg omdat de verkoper toch bijna nooit iemand heeft voor puppy brokken) niet bedorven zijn geweest..?..misschien stonden ze er al een eeuwigheid..?..of is het merk wielco gewoon minder dan het merk Fokker...of..kan mijn hond er gewoon weg niet tegen..?..
zijn de brokken van Fokker geexpandeerd???

:zwaai:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Probleem met het wisselen van brokken is dat je hond daar eerst aan moet wennen. Dus vandaar dat ze daar zo de diaree van kreeg. Heel rustig mengen, eerst een klein beetje, dan steeds een beetje meer van de nieuwe brok door de oude brok. Zeker jonge honden kunnen behoorlijk van slag raken als ze op brokken staan en dan opeens een ander merk krijgen. Of de brokken niet meer goed waren, tja, er staat een houdbaarheidsdatum op de verpakking, kijk daar even naar, wellicht waren ze inderdaad heel oud. Maar ik ken het merk niet, dus daar kan ik niks over zeggen. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Roelfien schreef:Probleem met het wisselen van brokken is dat je hond daar eerst aan moet wennen. Dus vandaar dat ze daar zo de diaree van kreeg. Heel rustig mengen, eerst een klein beetje, dan steeds een beetje meer van de nieuwe brok door de oude brok. Zeker jonge honden kunnen behoorlijk van slag raken als ze op brokken staan en dan opeens een ander merk krijgen. Of de brokken niet meer goed waren, tja, er staat een houdbaarheidsdatum op de verpakking, kijk daar even naar, wellicht waren ze inderdaad heel oud. Maar ik ken het merk niet, dus daar kan ik niks over zeggen. ;)
Ook hier heb ik geen problemen mee gehad, ben van de een op de andere dag van Kavom overgegaan naar BEWI DOG, hij heeft een iets dunnere ontlasting gehad, maar na een dag was de ontlasting weer normaal. Van Kavom kon ik hem niet genoeg voeren, hij zette niet uit, maar met BEWI DOG moet ik goed gedoceert omgaan, anders wordt het binnen de kortste keren een rolmops.
Bovendien heeft hij minder ontlasting, zodat hij het meer opneemt. BEWI DOG is behoorlijk duurder (25 kg voor €32,-) maar dat mag de pret niet drukken :-D
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

mijn hond heeft ook hardere drollen sinds hij geperste brokken krijgt
groetjes!Afbeelding
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

:ok:

Mijn goldens poepen heel mooi op Farmfood.
Mooie middenharde drollen met een goede vorm.
Dus geen problemen met deze geperste brok!

gr Carel en goldens
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”