Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voer bewaren
Moderator: moderatorteam
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Voer bewaren
Waar bewaren jullie je voer in? Ik heb nu een zak van 13 kilo staan. Kan het dan in de zak blijven zitten als ik die dichtvouw? Heeft niet mijn voorkeur in verband met altijd struinende katten op zoek naar iets eetbaars hier in huis. Maar wat voor bak/emmer gebruiken jullie dan om het te bewaren??
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Re: Voer bewaren
Je kan het in een afsluitbare ton doen, blijft het vers.Bumper69 schreef:Waar bewaren jullie je voer in? Ik heb nu een zak van 13 kilo staan. Kan het dan in de zak blijven zitten als ik die dichtvouw? Heeft niet mijn voorkeur in verband met altijd struinende katten op zoek naar iets eetbaars hier in huis. Maar wat voor bak/emmer gebruiken jullie dan om het te bewaren??
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik had de zak gewoon in een afgesloten kast gezet, bleef prima vers.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Maar dat kan weer muizen aantrekken.Gollum schreef:Ik had de zak gewoon in een afgesloten kast gezet, bleef prima vers.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik heb voertonnen en grote plastic curver bakken. 4 honden die allemaal wat anders eten en 5 katten die graag afwisseling hebben
Voor de voertonnen heb ik de dierenwinkelmeneer lief aangekeken
Die nieuwere van rojaal konijn zijn heel fijn, daar zit een deksel op die voor 3/4 open gaat.
Het voer in de curver bakken zit in stevige zip lock zakken, die weer hergebruikt worden.
Voor de voertonnen heb ik de dierenwinkelmeneer lief aangekeken
Die nieuwere van rojaal konijn zijn heel fijn, daar zit een deksel op die voor 3/4 open gaat.
Het voer in de curver bakken zit in stevige zip lock zakken, die weer hergebruikt worden.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb hier een jeukaneuba ton staan. Is al zo'n 12 jaar oud en moet echt een keer vervangen worden. Maar doet het prima, gaat zo'n 30 kg brok in.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Farmfood zegt dat je de brokken beter niet afgesloten bewaart, dus hier zit de boel in een curverbak met de deksel op een kier.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
weet niet of er verschil zit in een geperste brok of een geëxpandeerde brok. Volgens mij worden er bij de laatste de vitamines overheen gespoten en kunnen bij een geopende verpakking vervliegen. Weet niet hoe het zit bij een geperste brok.Tallie schreef:Farmfood zegt dat je de brokken beter niet afgesloten bewaart, dus hier zit de boel in een curverbak met de deksel op een kier.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
In een voerton van voertonnen.nl, geweldige dingen, luchtdicht en niet te duur. 
- dagmar88
- Zeer actief
Laura84 schreef:weet niet of er verschil zit in een geperste brok of een geëxpandeerde brok. Volgens mij worden er bij de laatste de vitamines overheen gespoten en kunnen bij een geopende verpakking vervliegen. Weet niet hoe het zit bij een geperste brok.Tallie schreef:Farmfood zegt dat je de brokken beter niet afgesloten bewaart, dus hier zit de boel in een curverbak met de deksel op een kier.
Van vitaminen heb ik geen verstand, maar olie/vet wordt rans, ook al merk je dat verder niet.
Antioxidanten (rozemarijnolie, vit e) werken wel, maar gaan ook in kwaliteit achteruit.
-
Tallie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan prima, ik heb geen flauw idee. Ik bewaar de kattenbrokken ook luchtdicht afgesloten, maar FF zegt dat het voor hun brokken echt noodzakelijk om er lucht bij te laten. Dan doen we dat maar, haha.Laura84 schreef: weet niet of er verschil zit in een geperste brok of een geëxpandeerde brok. Volgens mij worden er bij de laatste de vitamines overheen gespoten en kunnen bij een geopende verpakking vervliegen. Weet niet hoe het zit bij een geperste brok.
- dagmar88
- Zeer actief
Tallie schreef:Dat kan prima, ik heb geen flauw idee. Ik bewaar de kattenbrokken ook luchtdicht afgesloten, maar FF zegt dat het voor hun brokken echt noodzakelijk om er lucht bij te laten. Dan doen we dat maar, haha.Laura84 schreef: weet niet of er verschil zit in een geperste brok of een geëxpandeerde brok. Volgens mij worden er bij de laatste de vitamines overheen gespoten en kunnen bij een geopende verpakking vervliegen. Weet niet hoe het zit bij een geperste brok.
Wat is daar dan volgens ff de gedachtegang achter? Kan me er weinig bij voorstellen
-
Tallie
- Zeer actief
- Contacteer:
dagmar88 schreef: Wat is daar dan volgens ff de gedachtegang achter? Kan me er weinig bij voorstellen
In plastic bewaren doe ik dan weer welFarmfood website schreef:Zorg dat Farm Food HE kan 'ademen'
Farm Food is een natuurlijke voeding en bevat geen kunstmatige antioxidanten en conserveringsmiddelen. Daarom is Farm Food HE na productie 6 maanden houdbaar. Het is belangrijk dat Farm Food HE bewaard wordt op een koele en donkere plaats waar het kan 'ademen'. Bewaar Farm Food HE daarom niet in een afgesloten ton. Bewaar Farm Food HE ook niet in iets van plastic. Plastic beïnvloed sterk de geur en smaak van het voer. Om die reden adviseren wij ook om geen plastic voerbakken te gebruiken. Wanneer het afgesloten is dan kan er broeivorming en smaakverandering ontstaan.