Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze griekse Ouzo.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Synchrofan
nieuw lid
Aantal honden: 0

Onze griekse Ouzo.

Ongelezen bericht door Synchrofan »

Wij krijgen zaterdag onze griek Ouzo. We zijn erg nieuwsgierig welke rassen jullie in hem zien. Hij is ongeveer 50 cm en waarschijnlijk zo goed als uitgegroeid. Hij is erg vriendelijk naar mens en dier.
ik weet niet hoe je afbeeldingen moet plaatsen (tips zijn welkom!). Op http://www.mirtos.nu/adopteer/leon vind je ook foto's.

Groet, Melanie
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Onze griekse Ouzo.

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik vind hem wel erg lijken op een Griekse brak.
Reken maar op flink jachtinstinct zou ik zeggen.
runninggirl
Zeer actief

Voor de vergelijking kan je hier wat foto's zien:
https://www.google.nl/search?q=griekse+ ... 66&bih=655
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou hem gaan behandelen als een beagle. Dus eens heel goed opletten of hij op je reageert en hoe. Want de kans dat dit hondje prettig en veilig los kan lopen acht ik klein. Dit soort hondjes zijn gefokt om met hun neus achter wild aan te gaan en dat krijg je er niet zomaar uit. Nu is deze hond zo niet gebruikt en wie weet valt het mee. Maar reken er wel op zodat het niet tegen gaat vallen. :wink:
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

laeken schreef:Ik zou hem gaan behandelen als een beagle. Dus eens heel goed opletten of hij op je reageert en hoe. Want de kans dat dit hondje prettig en veilig los kan lopen acht ik klein. Dit soort hondjes zijn gefokt om met hun neus achter wild aan te gaan en dat krijg je er niet zomaar uit. Nu is deze hond zo niet gebruikt en wie weet valt het mee. Maar reken er wel op zodat het niet tegen gaat vallen. :wink:
Inderdaad. Hij is nu 8 maanden oud, en de meeste honden die ik ken laten het echte jachtgedrag pas zien vanaf 1 a 1.5 jaar, dus dat kan nog veranderen met hoe hij nu is.
Synchrofan
nieuw lid

Bedankt voor.jullie reacties tot nu toe. We hebben nu 1x met hem gewandeld en was vooral erg gericht op mensen en honden. Hopelijk blijft het echte jagen een beetje uitgedoofd ;)
Het leuke is dat het gastgezin waar hij nu zit er geen jachthond in ziet, maar dat kan dus nog komen hoor ik al...
runninggirl
Zeer actief

Synchrofan schreef:Bedankt voor.jullie reacties tot nu toe. We hebben nu 1x met hem gewandeld en was vooral erg gericht op mensen en honden. Hopelijk blijft het echte jagen een beetje uitgedoofd ;)
Het leuke is dat het gastgezin waar hij nu zit er geen jachthond in ziet, maar dat kan dus nog komen hoor ik al...
Ja. Het begint meestal met door de bosjes speuren en 'leuk' even de eentjes opjagen en dat soort dingen. Veel mensen herkennen hier nog niet het jachtgedrag in.
Ik zou als hij dat begint te doen al beginnen met sturen, aanleren dat hij op het pad blijft en regelmatig bij jullie wat lekkers kan halen, etc... en niet achter de eendjes aan. Elke keer als hij namelijk succes heeft, maakt het het opjagen natuurlijk steeds leuker.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Synchrofan schreef:Bedankt voor.jullie reacties tot nu toe. We hebben nu 1x met hem gewandeld en was vooral erg gericht op mensen en honden. Hopelijk blijft het echte jagen een beetje uitgedoofd ;)
Het is een hartstikke leuk hondje om te zien en er moet ook maar blijken hoeveel jachtinstinct hij gaat hebben. Het is geen puur jachthonden aan de vacht te zien. Maar wel rekening mee houden. Want er zit duidelijk jachthond in. Een oorstand van een jachthond en ook wel het lijf. Dat is niet erg. Jachthonden zijn hartstikke lief en vriendelijk. Misschien houdt hij van balletjes of erg van een snoepje. Dat zou fijn zijn. Ik zou hem de komende tijd gewoon niet teveel kans geven jacht te ervaren. Dus niet achter de eendjes aan laten rennen of meenemen naar een veld vol konijnen. Zoiets ontstaat en groeit met elke kans die hij krijgt. En misschien valt het dus erg mee. Gewaarschuwd mens telt voor twee toch? :wink:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Afbeelding

Rechts op de foto Alfy, ook vanuit Mirtos trouwens, heeft wel wat van Ouzzo weg :) Alfy heeft, ondanks dat hij er wel uitziet als een jachthond, niet heel veel jachtinstinct, loopt ook eigenlijk altijd los.

Uiterlijk zegt ook niet alles dus, veel plezier met Ouzzo!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Synchrofan
nieuw lid

Wat een leuke reactie en hoopvol:-). ik moet zeggen dat ik hem erg veel met z'n neus aan de grond zie, maar hij is hier natuurlijk pas 3 dagen. Wat leuk dat jij hem ook via Mirtos hebt!
Even een ander vraagje. Hoe krijg jij die foto in het bericht?
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Synchrofan schreef:Even een ander vraagje. Hoe krijg jij die foto in het bericht?
Vorige bericht heb ik geplaatst via Tapatalk (app voor fora op telefoon) en daar heb je gewoon een optie "foto toevoegen". Via een computer moet je de foto eerst online zetten (bijv. op imageshack, tinypic of photobucket, Facebook kan eventueel ook maar dan moet de foto op "openbaar" staan) en dan kan je de link tussen de [img]hier.komt.de.link.naar.de.foto[/img] zetten.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”