Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lucky shot
Moderator: moderatorteam
- Hamilton
- Zeer actief
lucky shot
op het juiste moment je camera klaar hebben

- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Re: lucky shot
Wauw! Dat is wel een heel gave lucky shot!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wow! 
- Atiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shi'tzu
- Aantal honden: 1
wauw geweldig!!! 
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Hamilton
- Zeer actief
nee, zo goed ben ik nietLongFields schreef:Perfecte timing!
Heb jij deze foto gemaakt?
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- rik6230
- Vaste gebruiker
Photoshop is geweldig maar op het moment dat je nep gaat verkopen voor echt heb ik daar moeite mee. Op internet circuleren heel veel foto's als deze. De haas is "er in geplakt ". Het is al vreemd dat een dier in paniek raakt en naar links rent en een ander dier in de tegenovergestelde richting vlucht. (ook nog tegen de renrichting van zo'n relatief grote eland) Als de de foto uitvergroot in PS zie je dat dit fake is.
- Hamilton
- Zeer actief
Tja, heb de foto ook maar overgenomen, deze tekst staat er onder
Foto: Hans Cronert/TT
En älg som skrämts i väg av en flock kor flyr och skrämmer i sin tur upp en hare intill flyktvägen. Haren gör ett våldsamt krumsprång för att undvika faran.
Hans Cronert från Kristianstad fångade händelsen på bild.
– Det är helt otroligt att jag lyckades ta bilden, säger han till DN.
Hans Cronert är en naturintresserad amatörfotograf och arbetar som naturvårdshandläggare vid Länsstyrelsen i Skåne.
Han var ute en tur i lördags morse vid sjutiden, och såg på långt håll att något brunt som gick på ängen ute vid det gamla militära övningsfältet Näsbyfältet, som nu är reservat, inte var en ko. Han körde runt, kom närmare och insåg att det var en älgkalv, sannolikt en kalv som nyss kastats ut av sin mamma, och då kan bete sig lite förvirrat.
Han såg hur älgkalven gick över en liten grusväg och kom emot honom. Han gick ut ur bilen redo med kameran med ett 600 millimeters teleobjektiv.
– Men så tyckte den väl att den var väl nära mig och hoppade över ett staket in i en beteshage där det gick ett tjugotal vita kor. Det tyckte kalven tydligen verkade obehagligt och ökade tempot för komma förbi koflocken. Men korna började också röra på sig och kalven blev jättestressad. Han kände det nog som om jorden började rämna när det dundrade i marken av korna, berättar Hans Cronert.
Älgen satte fart för att komma bort från korna.
– Och så råkade den komma precis där haren låg och tryckte. När jag först såg det trodde jag att älgen sparkat upp haren från marken.
– Men i själva verket gjorde nog haren, som brukar kunna ta ett riktigt krumsprång om det dyker upp en fiende, just det. I sista sekunden tror jag, för på en bild före ser man hur den sträcker ut bakbenen och kryper ihop med tassarna.
Han gissar att han stod cirka 100 till 125 meter bort och tror att älgen och haren var mycket nära varandra.
– De var alldeles intill varandra. Jag tror haren höll på att bli översprungen av älgen, och kastade sig rätt upp och i väg, säger Hans Cronert.
dus niets is wat het lijkt, jammer
Foto: Hans Cronert/TT
En älg som skrämts i väg av en flock kor flyr och skrämmer i sin tur upp en hare intill flyktvägen. Haren gör ett våldsamt krumsprång för att undvika faran.
Hans Cronert från Kristianstad fångade händelsen på bild.
– Det är helt otroligt att jag lyckades ta bilden, säger han till DN.
Hans Cronert är en naturintresserad amatörfotograf och arbetar som naturvårdshandläggare vid Länsstyrelsen i Skåne.
Han var ute en tur i lördags morse vid sjutiden, och såg på långt håll att något brunt som gick på ängen ute vid det gamla militära övningsfältet Näsbyfältet, som nu är reservat, inte var en ko. Han körde runt, kom närmare och insåg att det var en älgkalv, sannolikt en kalv som nyss kastats ut av sin mamma, och då kan bete sig lite förvirrat.
Han såg hur älgkalven gick över en liten grusväg och kom emot honom. Han gick ut ur bilen redo med kameran med ett 600 millimeters teleobjektiv.
– Men så tyckte den väl att den var väl nära mig och hoppade över ett staket in i en beteshage där det gick ett tjugotal vita kor. Det tyckte kalven tydligen verkade obehagligt och ökade tempot för komma förbi koflocken. Men korna började också röra på sig och kalven blev jättestressad. Han kände det nog som om jorden började rämna när det dundrade i marken av korna, berättar Hans Cronert.
Älgen satte fart för att komma bort från korna.
– Och så råkade den komma precis där haren låg och tryckte. När jag först såg det trodde jag att älgen sparkat upp haren från marken.
– Men i själva verket gjorde nog haren, som brukar kunna ta ett riktigt krumsprång om det dyker upp en fiende, just det. I sista sekunden tror jag, för på en bild före ser man hur den sträcker ut bakbenen och kryper ihop med tassarna.
Han gissar att han stod cirka 100 till 125 meter bort och tror att älgen och haren var mycket nära varandra.
– De var alldeles intill varandra. Jag tror haren höll på att bli översprungen av älgen, och kastade sig rätt upp och i väg, säger Hans Cronert.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Helaas is mijn Zweeds niet meer wat het geweest is 
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- rik6230
- Vaste gebruiker
Hamilton, dit is absoluut geen verwijt aan jouw. Sorry als ik die indruk gewekt zou hebben. Het is helaas zo wat jij zegt; "dus niets is wat het lijkt" .Hamilton schreef:Tja, heb de foto ook maar overgenomen
Fotomanipulaties zijn echt leuk tot op het moment dat je ze voor echt gaat verkopen.