We zitten nu in de beginners groep (hiervoor was de startersgroep om de toestellen aan te leren).
in de starters groep deed ze het heel goed, ze had binnen no time alle toestellen aangeleerd, ze sprong zo een aantal sprongen achter elkaar en deed ook wat ik vroeg.
Nu we in de beginners groep zitten, maakt ze er een potje van. Ze hoeft van mij echt geen perfect rondje te lopen oid, want ik zit in de beginners groep. Maar ze gaat nu gewoon lopen kloten, om sprongen heen lopen (terwijl ze op small staan omdat we 2 small hondjes hebben en vandaag we ook nog 1 large hond hadden die geopereerd was, en ik vond het niet erg). 6x de kattenloop op lopen terwijl we heel ergens anders mee bezig zijn, niet door de slurf of tunnel heen gaan maar er overheen springen.
tot 3 lessen geleden was Dana steeds bezig met de koekjes, na iedere hindernis draaide ze naar me toe en wilde ze een snoepje. Ze krijgt buiten verder nooit snoep. Ik kon haar in tegenstelling tot de starters groep niet vooruit sturen want ze doet het gewoon niet omdat ze snoep wilde. Dus ben ik gestopt met snoep geven. Nu is ze iets beter vooruit te sturen, maar nog doet ze haar eigen ding.
Vandaag stond de wip erin, Dana's favoriete toestel, het liefst maakt ze flyers

De instructeur zei, volgens mij is het een hond die niet te vaak iets "moet" doen want dan verveelt ze zich.
Het lijkt alsof Dana er de lol niet van inziet dat ze dingen "overnieuw" moet doen. Ze wil snel en gek doen, maar ze doet het niet vlekkeloos dus moeten dingen overnieuw. Maar zodra het overnieuw moet vindt ze het saai ofzo.
Vandaag vond ze een tennisbal, dat is Dana's allerfavoriete speelgoed. Omdat ze vandaag aan het kloten was en ze er toch niets van bakte zei de instructeur probeer maar met de tennisbal als beloning.
Ze krijgt nu de tennisbal als ze klaar is met het parcours, dat ging voor als nog goed. (het was bijna aan het einde van de les en ze heeft dus maar 2x een klein parcourtje gelopen met de tennisbal als beloning).
Zijn er meer mensen die de hond belonen met een speeltje?
Of heeft iemand andere ideeën om Dana meer te motiveren. Ze vindt het echt leuk, maar nu doet ze alsof ik haar mishandel