Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Baarden
Moderator: moderatorteam
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Baarden
Bij Murdock is de baard ook niet de hele dag nat hoor.
-
Neeltje
Hier idem, even nat na het drinken buiten, maar echt vies, nee, eigenlijk nooit.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ach de 1 vind een bek vol met slijmslierten geweldig en de ander een stinkbaard of een gladde bek.
Voor elk wat wils aan honden aanbod.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Neeltje
Dat is inderdaad, maar ik vraag me echt af wat ze dan doen om zo'n vieze bek te krijgen.bouvierpoedel schreef:Ach de 1 vind een bek vol met slijmslierten geweldig en de ander een stinkbaard of een gladde bek.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
haha ik ben zo blij dat de mijnen geen baard hebbenNeeltje schreef:Dat is inderdaad, maar ik vraag me echt af wat ze dan doen om zo'n vieze bek te krijgen.bouvierpoedel schreef:Ach de 1 vind een bek vol met slijmslierten geweldig en de ander een stinkbaard of een gladde bek.
Ze zijn alledrie erg bedreven in het rollen in vieze dingen. Eerst even wrijven met de wang, schouder erbij en hoppa, met het hele lijf in de drek
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die van jouw doen dat bij gebrek aan baard dus eigen schuld dikke bult.Gollum schreef:haha ik ben zo blij dat de mijnen geen baard hebbenNeeltje schreef:Dat is inderdaad, maar ik vraag me echt af wat ze dan doen om zo'n vieze bek te krijgen.bouvierpoedel schreef:Ach de 1 vind een bek vol met slijmslierten geweldig en de ander een stinkbaard of een gladde bek.
Voor elk wat wils aan honden aanbod.![]()
Ze zijn alledrie erg bedreven in het rollen in vieze dingen. Eerst even wrijven met de wang, schouder erbij en hoppa, met het hele lijf in de drek
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Neeltje
Ja, gewoon hond zijn, maar daar wordt het doekje niet zo vies van als je daarmee over zijn baard gaat. Hier wordt het ook vies, heel eenvoudig in haar eigen graafzandbak, maar op laten drogen en even met de borstel er doorheen en het is weer schoon:Heavy schreef:Gewoon hond zijnNeeltje schreef:Dat is inderdaad, maar ik vraag me echt af wat ze dan doen om zo'n vieze bek te krijgen.bouvierpoedel schreef:Ach de 1 vind een bek vol met slijmslierten geweldig en de ander een stinkbaard of een gladde bek.
Voor elk wat wils aan honden aanbod.![]()

-
Neeltje
Dan zal de baard van Lotje wel zelfreinigend zijn, want die doet precies hetzelfde.Frolic schreef:Snuffelen met hun neus over de grond, in de aarde, in de blubber, in het bos, onder het mos, tussen de blaadjes.Neeltje schreef:Dat is inderdaad, maar ik vraag me echt af wat ze dan doen om zo'n vieze bek te krijgen.bouvierpoedel schreef:Ach de 1 vind een bek vol met slijmslierten geweldig en de ander een stinkbaard of een gladde bek.
Mijn hond loopt voornamelijk met zijn kop net boven de grond. Drinkt water uit een plas en dan heb je al snel een drekbek hoor.
Even snel de sloot in of uit een schone plas laten drinken voor we naar huis gaan, maakt dat Vriend zijn baard ook snel weer schoon is.
Ik snap heel goed dat een baard zo vies wordt
- dagmar88
- Zeer actief
Frolic schreef:Misschien een andere vacht waardoor het minder blijft hangen?Neeltje schreef: Dan zal de baard van Lotje wel zelfreinigend zijn, want die doet precies hetzelfde.
Alleen maar fijn toch?
Dat sowieso en wolvster liet even zien wat er uit zo'n nog natte baard komt.
Overigens vind ik dat gelige er ook niet bepaald zelfreinigend of fris uitzien.