Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze paardjes

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Onze paardjes

Ongelezen bericht door deugenietje »

Rayza.
Afbeelding

Olympia.
Afbeelding

Brenda.
Afbeelding

Snoopy.
Afbeelding

Silke.
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Onze paardjes

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Wauw Olympia vind ik errug leuk. :I: :I:

Zijn het alleen maar knuffelpaardjes of wordt er ook wat mee gedaan ?
deugenietje
Zeer actief

Momenteel zijn het vooral knuffelpaardjes.
Met die zwartjes wordt niks gedaan. Die zijn moeilijk te peilen en daardoor qua knuffelen en poetsen onbetrouwbaar. Met ze wandelen gaat wel heel goed.

Helaas hebben we slecht nieuws gekregen. De shetjes doen het niet goed bij ons en ze gaan op zoek naar een consequente baas.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Hebben ze ook een weiland?
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief

deugenietje schreef:Momenteel zijn het vooral knuffelpaardjes.
Met die zwartjes wordt niks gedaan. Die zijn moeilijk te peilen en daardoor qua knuffelen en poetsen onbetrouwbaar. Met ze wandelen gaat wel heel goed.

Helaas hebben we slecht nieuws gekregen. De shetjes doen het niet goed bij ons en ze gaan op zoek naar een consequente baas.
Maar is het dan niet beter dat iemand jullie leert consequent te zijn.
Voor jullie ook leuker omdat je dan een veel leuker respons krijgt van de dieren wat ook weer goed is voor het zelfvertrouwen.
Voor jullie dan ook meteen een schone taak om nieuwkomers het dan ook weer te leren.

Eigenlijk zouden jullie een kar/wagen moeten hebben om de paardjes in te spannen/aan het werk te zetten.
deugenietje
Zeer actief

teckeltoos schreef:

Voor jullie ook leuker omdat je dan een veel leuker respons krijgt van de dieren wat ook weer goed is voor het zelfvertrouwen.
Voor jullie dan ook meteen een schone taak om nieuwkomers het dan ook weer te leren.

Eigenlijk zouden jullie een kar/wagen moeten hebben om de paardjes in te spannen/aan het werk te zetten.
Helaas is dit niet mogelijk, omdat de begeleiding er ook moeite mee heeft.

laeken schreef:Hebben ze ook een weiland?
We hebben een weiland. Maar dat is meer een zwembad.
Ze komen als het toestaat elke dag in de paddock.
teckeltoos
Zeer actief

deugenietje schreef:
teckeltoos schreef:

Helaas is dit niet mogelijk, omdat de begeleiding er ook moeite mee heeft.
Maak er met elkaar een facebook oproep van samen met de begeleiding.
Ergens moet vast iemand rondlopen die jullie graag wil leren hoe je de paardjes het beste kan benaderen.
deugenietje
Zeer actief

We hebben al een paarden vrouwtje die hier ons in ondersteunt. Maar de paarden zijn niet gelukkig en we doen er eigenlijk ook niks mee. Ze hebben meer uitdaging nodig en dat kunnen en zullen wij nooit kunnen bieden.
Nobbygaard
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nobbygaard »

Ze zijn allemaal erg leuk maar als eigenaar van een fjord vind ik die fjord echt helemaal geweldig
deugenietje
Zeer actief

Nobbygaard schreef:Ze zijn allemaal erg leuk maar als eigenaar van een fjord vind ik die fjord echt helemaal geweldig

Thanks, is ook een echte lieverd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

deugenietje schreef:We hebben al een paarden vrouwtje die hier ons in ondersteunt. Maar de paarden zijn niet gelukkig en we doen er eigenlijk ook niks mee. Ze hebben meer uitdaging nodig en dat kunnen en zullen wij nooit kunnen bieden.
Het is toch een zorgboerderij , zorg er dan ook voor.
Paarden spiegelen was toch zo enig ,leerzaam en emotioneel om te zien wie je bent en hoe je in het leven staat ,waarom dat niet omdraaien. Misschien een beetje minder met je eigen belang bezig zijn en die beesten verzorgen wil ook nog wel eens voor een positieve instelling zorgen Deugeniet. Die beesten zijn aangeschaft voor jullie bewoners en dan hoord daar ook iets tegenover te staan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Nobbygaard
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russels

Ongelezen bericht door Nobbygaard »

Hebben jullie weleens grondwerk met ze gedaan? Vinden heel veel paarden leuk, krijg je een goede band met ze mee, zijn ze leuk bezig en de bewoners kunnen hier ook aan mee doen.
laeken
Zeer actief

Het zijn gewoon teveel dieren en te weinig activiteiten. Waarom ook meteen 5 paarden nemen ipv 2? Waarom paarden nemen als je weiland veel te nat is voor paarden.
Het is toch prima dat een deel van die paarden nu weg gaat. Wat hebben die eraan om in die stallen te staan en met goed weer op een paddock? Zet daar gewoon een oud stel paardjes neer waar wat mee gespeeld kan worden en geef die dan in elk geval de ruimte die er is. Simpel en effectief. Als je een hond wil hoef je er toch ook niet meteen 5 te nemen? Dan weet je dat er honden zijn die tekort komen als je niet de hele dag met die honden bezig kan zijn.

Prima dat er wat weg gaat. Heeft de rest meer aandacht en ruimte lijkt mij. :wink:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

laeken schreef:Het zijn gewoon teveel dieren en te weinig activiteiten. Waarom ook meteen 5 paarden nemen ipv 2? Waarom paarden nemen als je weiland veel te nat is voor paarden.
Het is toch prima dat een deel van die paarden nu weg gaat. Wat hebben die eraan om in die stallen te staan en met goed weer op een paddock? Zet daar gewoon een oud stel paardjes neer waar wat mee gespeeld kan worden en geef die dan in elk geval de ruimte die er is. Simpel en effectief. Als je een hond wil hoef je er toch ook niet meteen 5 te nemen? Dan weet je dat er honden zijn die tekort komen als je niet de hele dag met die honden bezig kan zijn.

Prima dat er wat weg gaat. Heeft de rest meer aandacht en ruimte lijkt mij. :wink:
:ok:
Afbeelding
deugenietje
Zeer actief

laeken schreef:Het zijn gewoon teveel dieren en te weinig activiteiten. Waarom ook meteen 5 paarden nemen ipv 2? Waarom paarden nemen als je weiland veel te nat is voor paarden.

Zo is het.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Leuke paardjes hoor! Maar als jullie er niks mee kunnen en ze hebben alleen maar een paddock of een modderlandje, dan is het beter om ze weg te doen naar iemand die er wel de juiste plek voor heeft. Ze hebben gewoon droge voeten nodig en wat te eten de hele dag anders worden ze strontvervelend. Mijn paard staat zomer en winter op het weiland. Nu hebben wij super droge grond maar in een paddock kun je hem niet houden want dan vreet hij zich vol met zand. En de hele dag in de blubber zou ik al helemaal niet willen. Dus ik vind dit een prima beslissing. Hoeveel blijven er dan over?
Afbeelding
deugenietje
Zeer actief

Yara schreef:Leuke paardjes hoor! Maar als jullie er niks mee kunnen en ze hebben alleen maar een paddock of een modderlandje, dan is het beter om ze weg te doen naar iemand die er wel de juiste plek voor heeft. Ze hebben gewoon droge voeten nodig en wat te eten de hele dag anders worden ze strontvervelend. Mijn paard staat zomer en winter op het weiland. Nu hebben wij super droge grond maar in een paddock kun je hem niet houden want dan vreet hij zich vol met zand. En de hele dag in de blubber zou ik al helemaal niet willen. Dus ik vind dit een prima beslissing. Hoeveel blijven er dan over?
We houden de fjord, Rayza.
laeken
Zeer actief

deugenietje schreef:
Yara schreef:Leuke paardjes hoor! Maar als jullie er niks mee kunnen en ze hebben alleen maar een paddock of een modderlandje, dan is het beter om ze weg te doen naar iemand die er wel de juiste plek voor heeft. Ze hebben gewoon droge voeten nodig en wat te eten de hele dag anders worden ze strontvervelend. Mijn paard staat zomer en winter op het weiland. Nu hebben wij super droge grond maar in een paddock kun je hem niet houden want dan vreet hij zich vol met zand. En de hele dag in de blubber zou ik al helemaal niet willen. Dus ik vind dit een prima beslissing. Hoeveel blijven er dan over?
We houden de fjord, Rayza.
Een paard alleen dus? Nu een groep van 5 en dan daarna 1 eenzame Fjord? Is er daar iemand met een patent op verkeerde beslissingen? Ik erger me rot aan die topics. Geiten die dood gaan, die nooit buiten komen, waar geen dierenarts bij komt en nu weer paarden die niks te doen hebben en geen weide hebben en dan blijft er dus nu 1 eenzaam paard over....pffff

Paarden horen niet alleen. Twee paarden moeten ze houden. Of geen. Een eenzaam verveeld paard wordt sowieso ook vervelend. Wat wordt er toch enorm met die dieren gesold zeg! :jank:
Afbeelding
deugenietje
Zeer actief

Vergeten te melden. Er komt een paardje terug zodat Rayza niet alleen komt te staan. Dat zou onze paarden vrouwtje niet accepteren.

EN de paarden hebben wel een weiland. Daar komen ze straks in de zomer weer op te staan.
laeken
Zeer actief

deugenietje schreef:Vergeten te melden. Er komt een paardje terug zodat Rayza niet alleen komt te staan. Dat zou onze paarden vrouwtje niet accepteren.

EN de paarden hebben wel een weiland. Daar komen ze straks in de zomer weer op te staan.
Zorg dan dat er wat met die beesten gedaan wordt. Leuk een zomer in de weide maar inmiddels is het al mei en staan ze nog steeds binnen. Tussen de herfst en de zomer zitten nogal wat maanden en seizoenen dat die dieren dus opgesloten staan. En dat er niks mee gedaan wordt. Dat is een beetje te lang natuurlijk.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Die Tinker is al weg .? Want die zie ik niet op je foto's staan.
Maar Deugeniet jij vind met dieren werken en verzorgen toch helemaal geweldig , waarom onderneem je dan niet iets om het welzijn van die dieren te verbeteren.?
Ben je druk en voldaan moe met de beesten te verzorgen en heb je ook weinig tijd om aan je eigen kleine ditjes en datjes te denken of ingebeelde ziekte'tjes en uitvergroten van probleempjes .Allemaal voordeeltjes voor jou en de dieren en je krijgt er ook nog een goed gevoel van eigenwaarden van om eens met een ander zijn problemen bezig te zijn en te verbeteren .
Dus hup hup mobiliseer je medebewoners en ga er voor.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

bouvierpoedel schreef:Die Tinker is al weg .? Want die zie ik niet op je foto's staan.
Maar Deugeniet jij vind met dieren werken en verzorgen toch helemaal geweldig , waarom onderneem je dan niet iets om het welzijn van die dieren te verbeteren.?
Ben je druk en voldaan moe met de beesten te verzorgen en heb je ook weinig tijd om aan je eigen kleine ditjes en datjes te denken of ingebeelde ziekte'tjes en uitvergroten van probleempjes .Allemaal voordeeltjes voor jou en de dieren en je krijgt er ook nog een goed gevoel van eigenwaarden van om eens met een ander zijn problemen bezig te zijn en te verbeteren .
Dus hup hup mobiliseer je medebewoners en ga er voor.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef: :19: Waarom zijn die beesten daar dan eigenlijk? Ik lees ook alleen maar kan niet, mag niet en wil niet. Ruim dan die hele paardenbende maar op.
Zat Pennymeisjes die er dólblij mee zouden zijn en er de hele dag aan zitten te frotten.
Helaas is het eindstation van deze paarden vrijwel altijd de slager. Pennymeisjes gaan geen 300 euro per maand aan stalkosten betalen voor een kam en wandelpony. Dan komt er een dure pony met potentie. Ik heb laatst een programma gezien op de Duitser en daarin ging gewoon een hele vracht prachtige jaarlingen naar de slager. Fjorden, haflingers, niet zo'n mooi getekende tinkers, heel veel shetlanders etc. Gewoon mooie jonge paarden. Allemaal voor de lol gefokt, naar de veiling en daarna naar de worstenmaker. Paarden zijn veel te duur om als lolletje erbij te nemen helaas.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:
Nanna schreef: :19: Waarom zijn die beesten daar dan eigenlijk? Ik lees ook alleen maar kan niet, mag niet en wil niet. Ruim dan die hele paardenbende maar op.
Zat Pennymeisjes die er dólblij mee zouden zijn en er de hele dag aan zitten te frotten.
Helaas is het eindstation van deze paarden vrijwel altijd de slager. Pennymeisjes gaan geen 300 euro per maand aan stalkosten betalen voor een kam en wandelpony. Dan komt er een dure pony met potentie. Ik heb laatst een programma gezien op de Duitser en daarin ging gewoon een hele vracht prachtige jaarlingen naar de slager. Fjorden, haflingers, niet zo'n mooi getekende tinkers, heel veel shetlanders etc. Gewoon mooie jonge paarden. Allemaal voor de lol gefokt, naar de veiling en daarna naar de worstenmaker. Paarden zijn veel te duur om als lolletje erbij te nemen helaas.
Gebeurt al jaren , ook op paardenmarkten gaat zeker de helft of meer weg op transport naar Italie of ....
Shetland veulens kun je per trosje kopen voor nog geen 40 euro p/stuk.
Pennymeisjes gaan wel borstelen en knuffelen op een manege of bij een boer.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Er is eigenlijk al jaren 'gedoe' met alle dieren op de zorgboerderij, misschien toch maar gewoon alle dieren wegdoen, dit werkt niet zo.
Afbeelding
deugenietje
Zeer actief

Dit is Wendy, ze gaat Rayza vergezelen.

Afbeelding

Als het goed is gaan de shetjes deze week weg.
laeken
Zeer actief

Nu komt er een pony en er is niemand die er iets mee gaat doen? Nu staat die pony leuk in het water naar straks staat die in plaats van die shetten in een box? Wie gaat er dan met deze pony wat doen?
Afbeelding
deugenietje
Zeer actief

Op Rayza gaan we rijden en Wendy wordt gebruikt voor Roos, kleinkind van de eigenaar.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

thom schreef:Er is eigenlijk al jaren 'gedoe' met alle dieren op de zorgboerderij, misschien toch maar gewoon alle dieren wegdoen, dit werkt niet zo.
Maar daar gaat Deugenietje niet over he? Ze is cliënt daar, de dieren zijn er voor haar welzijn en niet andersom helaas.
Dat is wel meteen de reden dat ik het niet zo heb op zorgboerderijen of andere situaties waarin dieren in ons welzijn moeten voorzien, maar okay. Ik geloof niet dat Deugenietje nu degene is die hier iets aan kán veranderen. Als ze die daadkracht had woonde ze niet op een zorgboerderij gok ik.
deugenietje
Zeer actief

Kells schreef:
Maeve schreef:
thom schreef:Er is eigenlijk al jaren 'gedoe' met alle dieren op de zorgboerderij, misschien toch maar gewoon alle dieren wegdoen, dit werkt niet zo.
Maar daar gaat Deugenietje niet over he? Ze is cliënt daar, de dieren zijn er voor haar welzijn en niet andersom helaas.
Dat is wel meteen de reden dat ik het niet zo heb op zorgboerderijen of andere situaties waarin dieren in ons welzijn moeten voorzien, maar okay. Ik geloof niet dat Deugenietje nu degene is die hier iets aan kán veranderen. Als ze die daadkracht had woonde ze niet op een zorgboerderij gok ik.

Als ik zover ben dan vertrek ik zo snel mogelijk van de boerderij.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”