Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse herders hoeven niet meer op Crufts te komen
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Dyuitse herders hoeven niet meer op Crufts te komen
En de keurmeesters? Die mogen vrolijk door met zulke gammele honden bovenaan te zetten?
-
ChantalTY
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Duitse herders hoeven niet meer op Crufts te komen
Helaas.. het is een Nieuwspaal-achtige website
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
En de Pekinees komt er gewoon mee weg...
Ik vraag me af of dit iets gaat helpen hoor, ik vind het een beetje een gevalletje de put dempen als het kalf al verdronken is. Die hond had al nooit de BOB moeten worden, laat staan dat ze de erering in mocht namens het ras.
Ik vraag me af of dit iets gaat helpen hoor, ik vind het een beetje een gevalletje de put dempen als het kalf al verdronken is. Die hond had al nooit de BOB moeten worden, laat staan dat ze de erering in mocht namens het ras.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aaaah...
Ik had Vusi in willen laten schrijven
Ik denk (weet wel zeker) dat er best een paar mooie DH's hier op het Forum zijn die best wel voor Crufts in aanmerking zouden kunnen komen.
Vusi, Vixen, Heavy, Aki etc etc.... toch?
Maar ja, als ze alleen zulke zielige invalide hondjes showen, tja dan maar beter helemaal niets. Ik vraag me alleen af of het alleen voor de Duitse Herders geldt
Ik had Vusi in willen laten schrijven
Ik denk (weet wel zeker) dat er best een paar mooie DH's hier op het Forum zijn die best wel voor Crufts in aanmerking zouden kunnen komen.
Vusi, Vixen, Heavy, Aki etc etc.... toch?
Maar ja, als ze alleen zulke zielige invalide hondjes showen, tja dan maar beter helemaal niets. Ik vraag me alleen af of het alleen voor de Duitse Herders geldt
-
ChantalTY
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
Nope, klopt niet.. Had wel eindelijk een mooi statement geweest heNanna schreef:Echt? Klopt het niet? Ik heb het van de Fokkers voor Fokkers page op FB...ChantalTY schreef:Helaas.. het is een Nieuwspaal-achtige website
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nanna schreef:Echt? Klopt het niet? Ik heb het van de Fokkers voor Fokkers page op FB...ChantalTY schreef:Helaas.. het is een Nieuwspaal-achtige website
Er is verder ook niks over te vinden, dus helaas blijven ze welkom.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Met die "mooiste hond" wedstrijden moeten ze wat mij betreft ophouden.
Ik vind ook dat rasverenigingen ophouden moeten met het verplichten van
het halen van punten op deze wedstrijden om als raskennel te mogen fokken.
Ze kunnen zich beter richten op dna registratie en het bevorderen van gezonde honden i.p.v. mooie.
Als men toch wedstrijden wil laat ze dan bijv. flyball, speuren, pakwerk, jacht, agillity, doggydance enz shows/wedstrijden houden.
Ik vind ook dat rasverenigingen ophouden moeten met het verplichten van
Ze kunnen zich beter richten op dna registratie en het bevorderen van gezonde honden i.p.v. mooie.
Als men toch wedstrijden wil laat ze dan bijv. flyball, speuren, pakwerk, jacht, agillity, doggydance enz shows/wedstrijden houden.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Bovenaan de pagina staat: Daily stuffed Spoof news and SatireNanna schreef:Echt? Klopt het niet? Ik heb het van de Fokkers voor Fokkers page op FB...ChantalTY schreef:Helaas.. het is een Nieuwspaal-achtige website
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Misschien moet je je eens inlezen voor je dit soort onzin plaatst?teckeltoos schreef:Ik vind ook dat rasverenigingen ophouden moeten met het verplichten van
Is maar een suggestie, hoor.
Ze?Ze kunnen zich beter richten op dna registratie en het bevorderen van gezonde honden i.p.v. mooie.
De Raad heft DNA verplicht en alle RV's hebben een VFR waarin welzijnspunten zijn opgenomen.
Dus waar heb je het nou over?
Overigens waren shows in eerste instantie niet bedoeld zoals ze nu worden gehouden.
Het showbeleid hoort gewoon niet aan fokkerij gekoppeld te zijn. Dat is waar het om gaat.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat is waar en dat lijkt me dus ook een slecht plan.Cleva schreef:Exterieur helemaal loslaten lijkt me risicovol. Daar kun je misstanden ook mee in de hand werken.
Ik denk dat een systeem van aankeuren misschien nog het beste is.
Blijkbaar zijn zowel fokkers als (een deel van de) keurmeesters zich onvoldoende bewust van wat ze in de hand kunnen werken en van wat hun verantwoording is.
Dat is link. Het is meestal gebrek aan kennis. En hoe fijn en goed het ook is dat er democratisering heeft plaatsgevonden en dat iedereen dezelfde mogelijkheden heeft, dit is een duidelijk bewijs dat het fout kan gaan.
Overigens denk ik dat wij het in Nederland behoorlijk goed doen op dat gebied, maar er zijn zat landen waar je binnen een paar jaar allrounder kunt zijn. En dat is kwalijk. Dat blijkt.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zelf kom ik nooit op shows en ik heb er dus ook weinig verstand van. Maar wat bedoel jij met gebrek aan kennis bij keurmeesters, of bedoelde je daar de keurmeesters niet mee?Marjoleine schreef:Ja, dat is waar en dat lijkt me dus ook een slecht plan.Cleva schreef:Exterieur helemaal loslaten lijkt me risicovol. Daar kun je misstanden ook mee in de hand werken.
Ik denk dat een systeem van aankeuren misschien nog het beste is.
Blijkbaar zijn zowel fokkers als (een deel van de) keurmeesters zich onvoldoende bewust van wat ze in de hand kunnen werken en van wat hun verantwoording is.
Dat is link. Het is meestal gebrek aan kennis. En hoe fijn en goed het ook is dat er democratisering heeft plaatsgevonden en dat iedereen dezelfde mogelijkheden heeft, dit is een duidelijk bewijs dat het fout kan gaan.
Overigens denk ik dat wij het in Nederland behoorlijk goed doen op dat gebied, maar er zijn zat landen waar je binnen een paar jaar allrounder kunt zijn. En dat is kwalijk. Dat blijkt.
N.a.v. dit topic zocht ik op google en zag inderdaad het Duitse herder teefje waar zoveel om te doen is geweest. En noem me simpel, noem me stom, de reactie van de fokster kan ik me ook enigszins wel voorstellen.
Diverse shows blijkbaar gelopen om tot de Crufts te komen, dan ook hoog eindigen. De gezondheidschecks zijn gedaan etc. en dan behoorlijk wat mensen over je heen krijgen dat lijkt me best hard aankomen als je zelf denkt dat je goed bezig bent met de fok en de hond die je showt.
Ook ik zie liever een ander type geshowd, en beloond worden met hogere uitslag. En waarom dat niet gebeurt, geen idee?
Wat ik wel weet is dat er een ras beschrijving is van de Duitse herder. Maar blijkbaar geeft die ras beschrijving veel speling als het gaat om exterieur. Ik weet het anders ook niet?
En idem met andere rassen volgens mij. Kan me nog een leuke franse bul hier herinneren van het forum die op een show achteraan worden gezet omdat ze teveel neus zouden hebben. Tsja dan ben je toch verder uitgepraat en moet je als fokker of gaan fokken naar datgene wat ze op een show graag willen zien als je wilt showen, of je gaat willens en wetens je eigen weg omdat je voor kwaliteit voor een hond dat je fokt wilt staan.
Rassen uitsluiten van shows als het echt waar had geweest vind ik zo flauw. Keuren moet in mijn ogen dan gewoon anders worden. Als je het over gezondheid en functionaliteit hebt en daarbij ook nog eens een mooi voorkomen, dan vind ik dat je trots je hond mag gaan showen en een beoordeling naar waarde moet krijgen. Welk ras dan ook.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Vooral de fokkers.blondie schreef:Zelf kom ik nooit op shows en ik heb er dus ook weinig verstand van. Maar wat bedoel jij met gebrek aan kennis bij keurmeesters, of bedoelde je daar de keurmeesters niet mee?
Het is gewoon een feit dat je gaat waarderen wat je veel ziet. Maar niet blind zijn voor andere dingen is iets dat je moet léren.
Fokkers weten niet hoe ze een standaard moeten lezen, iets dat je in heel veel rassen ziet trouwens.
Keurmeesters horen beter te weten. Dat is in veel rassen overigens ook wel degelijk zo.
Maar het keuren van Duitse herders is een aparte wereld, kan ik je zeggen en een wereld waar het gros van de niet-DH mensen niet in komt. En dat geldt ook voor keurmeesters.
- Hanneke2
- Zeer actief
Als het bericht klopt, hoera, en anders wordt het hoog tijd.
Ik heb de afgelopen jaren werkelijk zelden een normaal gebouwde DH gezien. Wel strompelende honden en bazen die beweerden dat dat 'hoorde'. Ook puppedingen die al compleet misvormde achterhanden hadden. Ja hoor, dat hoort bij het ras.
Ik heb verder niks met DH's, en mijn honden motten er ook niks van hebben, chagrijnige bijtgrage asociale honden zijn het. Maar misschien als ze weer naar een normale bouw worden gefokt, dat ze ook weer wat blijer en gezelliger worden.
Ik heb de afgelopen jaren werkelijk zelden een normaal gebouwde DH gezien. Wel strompelende honden en bazen die beweerden dat dat 'hoorde'. Ook puppedingen die al compleet misvormde achterhanden hadden. Ja hoor, dat hoort bij het ras.
Ik heb verder niks met DH's, en mijn honden motten er ook niks van hebben, chagrijnige bijtgrage asociale honden zijn het. Maar misschien als ze weer naar een normale bouw worden gefokt, dat ze ook weer wat blijer en gezelliger worden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
blondie
- Zeer actief
Duitsers zijn gezellig als in ons kent onsHanneke2 schreef:Als het bericht klopt, hoera, en anders wordt het hoog tijd.
Ik heb de afgelopen jaren werkelijk zelden een normaal gebouwde DH gezien. Wel strompelende honden en bazen die beweerden dat dat 'hoorde'. Ook puppedingen die al compleet misvormde achterhanden hadden. Ja hoor, dat hoort bij het ras.![]()
Dik, dun, atletisch gebouwd of niet. Je past in hun straatje of niet. Om het over de honden van dit ras te hebben
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Precies wat ik bedoel. Deze zou het uitstekend doen op CruftsHeavy schreef:Sjaggerijnige bijtgrage asociale honden![]()
Gezond, kijkt fris en happy uit de ogen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
vrij logisch als je zelf in je broek schijt elke keer als je een -al dan niet duitse- herder tegenkomt.Hanneke2 schreef: Ik heb verder niks met DH's, en mijn honden motten er ook niks van hebben, chagrijnige bijtgrage asociale honden zijn het.
het zal raar zijn, maar ik ben heel blij met mijn chagrijnige bijtgrage asociale hond

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Mijn ras is het niet maar we passeren in de wijk regelmatig een DH teef en dat gaat super, heel fijne hond. Leven en laten leven is haar motto en dat bevalt mijn stel meer dan prima. Teefje is 1 van de weinige honden waar ik niet voor oversteek: honden negeren elkaar volkomen ontspannen. Diem moet alleen uitkijken als mevrouw een lange stok heeft want hij heeft wel eens een tik voor zn harses gehad omdat ze elkaar dus zo nauw passeren
Overigens heeft teefje wel een reputatie als 'snauwer'. Maar ik vermoed dat ze snauwt naar honden die hardnekkig komen buurten. Daar heeft ze geen zin in, baas en bal is haar leven.
Overigens heeft teefje wel een reputatie als 'snauwer'. Maar ik vermoed dat ze snauwt naar honden die hardnekkig komen buurten. Daar heeft ze geen zin in, baas en bal is haar leven.
-
blondie
- Zeer actief
Sorry Hanneke2Hanneke2 schreef:Als het bericht klopt, hoera, en anders wordt het hoog tijd.
Ik heb de afgelopen jaren werkelijk zelden een normaal gebouwde DH gezien. Wel strompelende honden en bazen die beweerden dat dat 'hoorde'. Ook puppedingen die al compleet misvormde achterhanden hadden. Ja hoor, dat hoort bij het ras.![]()
Ik zie en zag om mij heen toch wel degelijk redelijk normaal gebouwde Duitse Herders.

Maar goed, dit soort type Duitse herders zal je gewoon niet snel op Crufts zien, het is nu eenmaal niet anders. Ze zijn te recht. Al kwam de linkse destijds wel goed uit de bus bij een clubmatch. Maar dat was wel een uitzondering.