Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Training op openbaar terrein
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Training op openbaar terrein
Met google vind ik geen antwoorden. Ik kwam wel twee topics op het HF tegen maar niet het antwoord.
Moet je aan de gemeente (of ergens anders) toestemming vragen om een commerciële activiteit te organiseren op openbaar terrein?
Een hondentraining? Maar hoe zit dat dan met hardloop of fietstrainingen? Een buitenrit van een manege?
Mag je zomaar een thai chi les geven in een stadparkje?
Wie weet er hoe het officieel zit?
Moet je aan de gemeente (of ergens anders) toestemming vragen om een commerciële activiteit te organiseren op openbaar terrein?
Een hondentraining? Maar hoe zit dat dan met hardloop of fietstrainingen? Een buitenrit van een manege?
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Training op openbaar terrein
Achter mijn huis ligt een park. Vorig jaar heb ik daar voor mijn twee honden een gedrags- en gehoorzaamheidscursus laten geven. Tunnels, schuttingen en andere attributen werden daar neer gezet. Niemand zei er iets van, ook de langsrijdende politie niet. Het is een recreatiegebied. Ik verwacht dat als je dit grootschalig en commercieel gaat aanpakken dat het een heel andere wending gaat krijgen.
Als het om incidentele festiviteiten gaat verwacht ik dat je daar een vergunning voor moet aanvragen en ook zult krijgen.
Als het om incidentele festiviteiten gaat verwacht ik dat je daar een vergunning voor moet aanvragen en ook zult krijgen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Cairo_
- Zeer actief
Simpel..effe de gemeente opbellen. Iedere gemeente is weer anders dacht ik..sirene schreef:Met google vind ik geen antwoorden. Ik kwam wel twee topics op het HF tegen maar niet het antwoord.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
bij ons mag je officieel de parken niet gebruiken (zonder vergunning) voor commerciële doeleinde, wil niet zeggen dat het niet gebeurd maar het mag niet
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Dit geldt denk ik voor de meeste gemeentes.Laura84 schreef:bij ons mag je officieel de parken niet gebruiken (zonder vergunning) voor commerciële doeleinde, wil niet zeggen dat het niet gebeurd maar het mag niet
Hier heb je ook veel gebieden van natuurbeherende organisaties zoals Zuid-Hollands landschap, recreatieschap e.d. Ik weet dat een vereniging voor reddingshonden/watertraining (met o.a. veel New Foundlanders) trainen in het stuk van het recreatieschap, dat mag kosteloos en het recreatieschap maait zelfs extra op het stuk waar ze trainen.
Het is natuurlijk wat dubbel, als je ergens les gaat geven en niemand klaagt en er is niet/nauwelijks toezicht dan zal dat weinig problemen opleveren. Als er wel toezicht is of iemand maakt melding zonder dat je toestemming hebt, dan heb je een probleem.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Of gemeente of de bestuurders van een recreatiepark als het daarover gaat.
De jachttrainingen die ik volg vinden voor een deel plaats in diverse recreatieparken.
De jachthondenschool waar ik les krijg heeft daarover een afspraak met het bestuur/de eigenaar van het recreatiepark en betaalt voor het gebruik.
Aangezien de trainingsactiviteiten met honden de laatste jaren flink toenemen en de scholen als paddenstoelen uit de grond schieten is dat op deze manier geregeld.
Heb je als school geen afspraken gemaakt, een contract getekend en betaald, dan kan (en zal) je worden weggestuurd met je groep.
Ik heb al een paar keer een controleur gezien, dus controleren doen ze zeker, al zal dat misschien niet dagelijks zijn.
De jachttrainingen die ik volg vinden voor een deel plaats in diverse recreatieparken.
De jachthondenschool waar ik les krijg heeft daarover een afspraak met het bestuur/de eigenaar van het recreatiepark en betaalt voor het gebruik.
Aangezien de trainingsactiviteiten met honden de laatste jaren flink toenemen en de scholen als paddenstoelen uit de grond schieten is dat op deze manier geregeld.
Heb je als school geen afspraken gemaakt, een contract getekend en betaald, dan kan (en zal) je worden weggestuurd met je groep.
Ik heb al een paar keer een controleur gezien, dus controleren doen ze zeker, al zal dat misschien niet dagelijks zijn.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn zoon heeft een aantal cursussen doorlopen bij een trainer die op verschillende openbare plekken trainde. Van het bos tot station, winkelcentrum en hertenkamp. Ik begreep dat het werd gedoogd, dat ze geen officiele toestemming had gevraagd. Was erg prettig om op verschillende plaatsen te trainen. Hoe de formele regelgeving hierover is weet ik niet.