Inmiddels weet ik steeds beter hoe daar mee om te gaan (blokkeren van de andere hond) en Haico geeft signalen af waardoor ik weet of ik hem moet 'helpen' of dat hij zelf contact wil maken (weet niet of ik het zo duidelijk uitgelegd heb
Goed, we liepen op een smal zandpad met na 50 meter een bocht. Uit die bocht kwamen 2 (voor ons) onbekende honden aangelopen; een klein formaat en een herder formaat. Beide met muilkorf om. Nog geen eigenaar te zien. De grotere hond rende op Haico af en ik merkte dat ik was afgeleid door de muilkorf, dacht even "nu kunnen ze wel snuffelen en zal er niets gebeuren" maar de hond was erg opdringerig en gromde/piepte en probeerde op Haico te springen. Ik probeerde door te lopen omdat Haico signalen gaf dat hij het niet tof vond en inmiddels kwam daar de eigenaar langs gelopen.
Ze zei tegen haar hond "Jammer dan je kunt nu toch niks beginnen" en liep lachend door.
Ik ben niet zo mondig aangelegd en zei er niks van maar achteraf vond ik het een vervelende ervaring, Haico wordt steeds zekerder (en leuker) met andere honden omdat het de laatste tijd zo goed gaat. Nu had hij toch weer even een vervelende ervaring. Alhoewel de hond niet kon bijten, brengt dat grauwen Haico ook aan het twijfelen.
Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil bereiken
Het lijkt mij dat als je je hond muilkorft je die wel bij je wilt houden (ook omdat je niet weet wat andere honden doen?)
en achteraf had ik ze dus niet willen laten snuffelen maar soms gaan dingen zo snel dat ik niet altijd op tijd ben voor correctie o.i.d.
Het is meer een beetje frustratie dat ik zelf ook nog veel moet leren in het contact met andere honden (ben niet gewend aan een hond die angstig is voor andere honden/ en die vaak gepakt is/wordt) en ik verbaas mij dagelijks over het gedrag van andere mensen met honden die ik tegenkom.
In het begin toen ik Haico had ging ik ervan uit dat mensen weten wat hun hond doet (en dat ze hem bij zich houden als ze weten dat hun hond niet leuk doet tegen andere honden) maar met die naïeve houding ben ik na de 1e maand al gestopt
Honden die ik blok en waarvan lachend (waarom áltijd lachend!) gezegd wordt; "Hij doet niks hoor"..en als ik dan zeg "Maar die van mij wel" ze mij aankijken alsof ik van de maan kom

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15