Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Na hoeveel tijd?
Dat komt ook uit mijn kort(stok)haren.
Op de plaats opdrogen (de verwende kleintjes met een badjas aan), hond uitkloppen, plaats stofzuigen en het leed is weer geleden.
Ik kan me voorstellen dat jij dat zegt met jouw honden
dagmar88 schreef:Na hoeveel tijd?
Dat komt ook uit mijn kort(stok)haren.
Op de plaats opdrogen (de verwende kleintjes met een badjas aan), hond uitkloppen, plaats stofzuigen en het leed is weer geleden.
Dit is alleen van zijn baard direct na het lopen en eten, de rest van zijn lijf is relatief schoon, maar die baard is echt ranzig...
Mijn honden hebben ook een baard en daar hangt wel eens wat zand aan maar dat valt er vanzelf af.
Senghe heeft wel regelmatig een oor in de kvv hangen
Even met de kam er door en het is weer schoon.
wolvster schreef:
Dit is toevallug wel een echte PETWIPE, ja!
Oh heten ze zo tegenwoordig , wel toepasselijker dan inlegkruisje.
Duur nog ook die krengen, of die niet? Die van bob martin zijn fijn, heb ik m'n onwelriekende kater van boven tot onder mee geschrobd. Vieze gore pisnek.
Maandverband met waterstofperoxide vind ik best een heel erg goed idee
wolvster schreef:
Dit is toevallug wel een echte PETWIPE, ja!
Oh heten ze zo tegenwoordig , wel toepasselijker dan inlegkruisje.
Duur nog ook die krengen, of die niet? Die van bob martin zijn fijn, heb ik m'n onwelriekende kater van boven tot onder mee geschrobd. Vieze gore pisnek.
Maandverband met waterstofperoxide vind ik best een heel erg goed idee
Nou dit exemplaar zat in een Woefbox die ik eens voor de gein heb besteld.
Best handig, maar ik ga geen kapitaal neerleggen voor een veredeld washandje.
Misschien zijn snoetenpoetsers van de Kruidvat een beter idee dan
Ik zou nooit een hond met baard willen. Het is 1 ding om een extra-natte tong in je gezicht te krijgen nadat ze gedronken heeft, maar bij een baardkop wordt er gelijk een hele natte, modderige dweil in je gezicht geslagen, bleghhhh
wolvster schreef:
Nou dit exemplaar zat in een Woefbox die ik eens voor de gein heb besteld.
Best handig, maar ik ga geen kapitaal neerleggen voor een veredeld washandje.
Misschien zijn snoetenpoetsers van de Kruidvat een beter idee dan
Kindersnoeten zijn net wat minder harig.
Die doekjes zijn vier keer zo dik en antibacterieel.
Wel aardig bij een kater die hoteldebotel is en zichzelf van Eau de pipi voorziet.
Lemuria schreef:Ik zou nooit een hond met baard willen. Het is 1 ding om een extra-natte tong in je gezicht te krijgen nadat ze gedronken heeft, maar bij een baardkop wordt er gelijk een hele natte, modderige dweil in je gezicht geslagen, bleghhhh
Een klein sikje is leuk.
En waar een wil is, is een schaar.
Nou ja zeg, rukfotoemmer heeft ze zomaar achterlijk verkleind.
Een minimaal baardje is acceptabel, maar zo'n hele mop eraan...brrr. Weet dat nog van de Boefjes van m'n oom, gátver wat vond ik het vies als die me een lik gaven
Lemuria schreef:Een minimaal baardje is acceptabel, maar zo'n hele mop eraan...brrr. Weet dat nog van de Boefjes van m'n oom, gátver wat vond ik het vies als die me een lik gaven
Ik dronk zo uit de bak van een roedel newfies. Krijg je haar van op je... nou ja, overal
Mijn honden mogen gewoon niet in m'n gezicht likken.
Bij Lotje is haar sikje zo weer schoon. En voor het drinken heb je speciale waterbakken, alhoewel Lotje liever buiten uit de plassen of uit het waterornament drinkt. Maar zo vies als hierboven heb ik het nog nooit gezien. En ja, ook Lotje wordt iedere dag lekker vies, al voor het ontbijt
Oh! Ik dacht dat dat van de hele hond af kwam qua vuil. Als dit alleen uit zijn sik komt is hij wel extremer dan de dames hier De baarden zijn eigenlijk nooit heel vies... Ook als ze lekker aan het wroeten zijn in aarde/modder valt het reuze mee..
Het leukste is als ze net gedronken hebben, dat ze dan naar je toe rennen en zich zo dichtbij mogelijk uit gaan schudden. We dachten dat het een Khyra-dingetje was, maar Catootje doet het ook
&nicole schreef:Oh! Ik dacht dat dat van de hele hond af kwam qua vuil. Als dit alleen uit zijn sik komt is hij wel extremer dan de dames hier De baarden zijn eigenlijk nooit heel vies... Ook als ze lekker aan het wroeten zijn in aarde/modder valt het reuze mee..
Het leukste is als ze net gedronken hebben, dat ze dan naar je toe rennen en zich zo dichtbij mogelijk uit gaan schudden. We dachten dat het een Khyra-dingetje was, maar Catootje doet het ook
Dit is alleen de sik Zijn lichaam was schoon.
Zo ziet hij er ook wel eens uit:
Ooh oef, niks voor mij een hond met een baard of lang haar. Hier haal in even een handdoek over ze heen als ze vies zijn en dan valt er hooguit nog een klein beetje zand af wat opdroogt.
Als Ita's baard erg onder de zooi zit spoel ik het eerst even af met stromend water (fles is ook goed ) en droog het daarna pas af.
Scheelt een hoop vuil op je handdoek of petwipe
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wow wat een viezigheid Ik zou zulke honden niet willen hebben. Vind dat echt vies die baarden brrr. Die van mij zijn zo schoon met een handdoekje en die lopen gelukkig zelf ook met een boog om plassen heen dus daar ben ik erg blij mee.
Bah
Voor mij ook geen hond met baard. Dat vuil vind ik nog niet eens zo erg, maar dat het bijna altijd nat is wel. Nooit eens even lekker knuffelen zonder natte haren aan je handen/in je gezicht.
Daarom heeft mijn hond dus geen baard (meer). Met plukken haal ik hem eraf en daarna doe ik er niets aan. Hij wordt elk half jaar geplukt, dus heel lang wordt hij nooit.
veertje schreef:Bah
Voor mij ook geen hond met baard. Dat vuil vind ik nog niet eens zo erg, maar dat het bijna altijd nat is wel. Nooit eens even lekker knuffelen zonder natte haren aan je handen/in je gezicht.
Bij mijn hond is de baard het grootste deel van de dag niet nat?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hier ook geen natte baard de hele dag. Ze is een kleine hond dus drinkt niet veel en vaak. Ik hou er vaak even een zakdoekje tegen aan en dan is het al behoorlijk droog. Ik ben ook niet zo van een baard maar vind het ook wel heel koddig. Ondanks dat die van ons helaas een oranje baard krijgt mogelijk door het voer haal ik hem er niet af. Punt hem alleen af en toe bij langer dan wat het nu is zal het niet worden.
Nee, onze ruwhaar teckel had ook bijna nooit een natte baard. Een beetje, na het drinken, maar verder nooit. Hij was ook nooit ranzig, hooguit wat zanderig