Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Thematrainingen Nadac Hoopers - 28 mei 2016 VOL
Moderator: moderatorteam
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Thematrainingen Nadac Hoopers - 28 mei 2016 VOL
De thematrainingen zijn bedoeld voor zowel beginnende als meer gevorderde hooperaars. Het doel is om aan de hand van korte, intensieve trainingen verder te werken aan bepaalde vaardigheden of problemen waar je als combinatie tegenaan loopt. Doordat we werken met kleine groepjes (4 combinaties per instructeur) is er veel ruimte voor individuele aandacht. Als handler mag je zelf kiezen hoeveel uren je wilt trainen. Je hoeft niet alle uren met dezelfde hond te trainen, hierdoor kan je als je meerdere honden hebt per hond bekijken wat het beste bij hem/haar past.
Thema's
2. Klaar voor de start Is je hond al gestart voordat je kan bedenken dat je naar het vak wil lopen? Of vindt je hond het lastig om een 2e lijn start te maken? Dan is “klaar voor de start” wat voor jullie. In een uur tijd gaan we aan de slag om een steady start te krijgen en de honden te leren dat blijven best wel heel leuk is. Je krijgt handvatten mee om ook thuis verder aan de slag te gaan. Daarnaast gaan we werken aan de lastigere starts: veel afstand, 2e lijn, onlogische lijn direct na de start. Niveau: Beginner
3. Gas geven en sturen
Vindt je hond het lastig om ver van je vandaan te werken? Of zijn die korte draaien in de postzegel parcoursen echt niet jullie ding? Denk eens aan “dichtbij of ver weg”! In een uur tijd gaan we werken aan lange, logische lijnen waar de focus ligt op vooral het zelfstandig lopen van die lijn, ook al staat de laatste hooper op heel wat meters van de handler. Daarnaast gaan we kijken hoe je een hond vanuit zo’n lange, super snelle lijn toch strak die bocht kan laten lopen zonder dat ze de hoops voorbij denderen. Niveau: Beginner
Praktische informatie
Datum: 28 mei 2016
Kosten: 15 euro per uur (er mag meerdere uren worden ingeschreven, je mag ook met meerdere honden lopen)
Indeling
9:00 - 10:00: Gas geven & sturen (1)
13:00 - 14:00: Klaar voor de start (1)
Per groep 1 instructeur op 4 cursisten, je volgt één van de twee genoemde thema's
Inschrijven
Stuur een mail naar hoopers@kczoys.nl met daarin:
- Jouw naam
- Naam, ras en leeftijd van de hond
- Welke thema's je wilt volgen (evt. met welke hond als je met meerdere honden inschrijft)
- Eventueel voorkeur voor tijd
Hopelijk tot de 28e mei!
Thema's
2. Klaar voor de start Is je hond al gestart voordat je kan bedenken dat je naar het vak wil lopen? Of vindt je hond het lastig om een 2e lijn start te maken? Dan is “klaar voor de start” wat voor jullie. In een uur tijd gaan we aan de slag om een steady start te krijgen en de honden te leren dat blijven best wel heel leuk is. Je krijgt handvatten mee om ook thuis verder aan de slag te gaan. Daarnaast gaan we werken aan de lastigere starts: veel afstand, 2e lijn, onlogische lijn direct na de start. Niveau: Beginner
3. Gas geven en sturen
Vindt je hond het lastig om ver van je vandaan te werken? Of zijn die korte draaien in de postzegel parcoursen echt niet jullie ding? Denk eens aan “dichtbij of ver weg”! In een uur tijd gaan we werken aan lange, logische lijnen waar de focus ligt op vooral het zelfstandig lopen van die lijn, ook al staat de laatste hooper op heel wat meters van de handler. Daarnaast gaan we kijken hoe je een hond vanuit zo’n lange, super snelle lijn toch strak die bocht kan laten lopen zonder dat ze de hoops voorbij denderen. Niveau: Beginner
Praktische informatie
Datum: 28 mei 2016
Kosten: 15 euro per uur (er mag meerdere uren worden ingeschreven, je mag ook met meerdere honden lopen)
Indeling
9:00 - 10:00: Gas geven & sturen (1)
13:00 - 14:00: Klaar voor de start (1)
Per groep 1 instructeur op 4 cursisten, je volgt één van de twee genoemde thema's
Inschrijven
Stuur een mail naar hoopers@kczoys.nl met daarin:
- Jouw naam
- Naam, ras en leeftijd van de hond
- Welke thema's je wilt volgen (evt. met welke hond als je met meerdere honden inschrijft)
- Eventueel voorkeur voor tijd
Hopelijk tot de 28e mei!
Laatst gewijzigd door Eilfy op 22 mei 2016 21:52, 12 keer totaal gewijzigd.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Thematrainingen Nadac Hoopers - 28 mei 2016
Wat leuk!
Misschien iets voor mij om met Tapas te doen die dag. Ga erover nadenken.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
lijkt me wel leuk, maar helaas die dag al een wedstrijd
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk!LongFields schreef:Wat leuk!
Ja we wisten toen we deze datum prikten dat er wedstrijden waren... maar we gaan als het goed is nog een keertje dit organiseren dus wie weetrakker2000 schreef:lijkt me wel leuk, maar helaas die dag al een wedstrijd

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Even een upje:
In de openingspost is de lijst met beschikbare plekken bijgewerkt. Goed om te weten voor beginnende combinaties: de thema's tontechniek en gas geven & sturen zijn ook prima te doen als de hond net de basis beheerst (weet dat hij om een ton heen moet / het target beheerst voor het vooruit sturen).
We gaan er een gezellige dag van maken
In de openingspost is de lijst met beschikbare plekken bijgewerkt. Goed om te weten voor beginnende combinaties: de thema's tontechniek en gas geven & sturen zijn ook prima te doen als de hond net de basis beheerst (weet dat hij om een ton heen moet / het target beheerst voor het vooruit sturen).
We gaan er een gezellige dag van maken

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Oke, leuk, ik ga kijken of ik dan kan en met 1 hooper hond en misschien 1 of 2 niet hooperhondjes kan komen 

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Update:
omdat er vooral veel vraag nog was naar beginnersplekken, is het uur tontechniek van 9:00 uur "alle begin is leuk" geworden! Op die manier kunnen nog meer mensen kennis maken met hoopers
Voor de rest gaan de plekken hard dus als je nog mee wil doen, moet je er snel bij zijn!
omdat er vooral veel vraag nog was naar beginnersplekken, is het uur tontechniek van 9:00 uur "alle begin is leuk" geworden! Op die manier kunnen nog meer mensen kennis maken met hoopers

Voor de rest gaan de plekken hard dus als je nog mee wil doen, moet je er snel bij zijn!
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Worden er nog meer dagen voor deze thematrainingen georganiseerd? Lijkt me heel erg leuk en leerzaam, maar helaas kan ik 28 mei niet.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
We hopen van wel maar aangezien zowel Zoys als ikzelf een hele volle agenda hebben wordt het qua plannen nog een uitdaging...Nikki90 schreef:Worden er nog meer dagen voor deze thematrainingen georganiseerd? Lijkt me heel erg leuk en leerzaam, maar helaas kan ik 28 mei niet.
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Dat geloof ik graag!Eilfy schreef:We hopen van wel maar aangezien zowel Zoys als ikzelf een hele volle agenda hebben wordt het qua plannen nog een uitdaging...Nikki90 schreef:Worden er nog meer dagen voor deze thematrainingen georganiseerd? Lijkt me heel erg leuk en leerzaam, maar helaas kan ik 28 mei niet.

Ik lees het vanzelf wel als er nog zo'n dag komt!
- gyanty
- Zeer actief
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja er is nog plek, waar en hoe laat precies staat in de openingspostgyanty schreef:Zijn er nog plekken over?
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog 2 plaatsen over, dan zitten we helemaal vol!
- gyanty
- Zeer actief
Ik heb een mailtje gestuurd, hopelijk niet te laat, dus even duimen draaien 

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt de laatste 2 plekjesgyanty schreef:Ik heb een mailtje gestuurd, hopelijk niet te laat, dus even duimen draaien

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Thematrainingen Nadac Hoopers - 28 mei 2016 VOL
Zeer geslaagde dag met enthousiaste cursisten en op 1 bui na was het droog (mits je bewoog, dan was je nat door het benauwde weer
) 
Voor de mensen die nog / ook een keertje willen: we gaan 17 september dit nog een keertje geven. Ik zal tzt nog een apart topic daarvoor openen.

Voor de mensen die nog / ook een keertje willen: we gaan 17 september dit nog een keertje geven. Ik zal tzt nog een apart topic daarvoor openen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Jammer dat het zo ver weg is, hopelijk ook ooit eens zoiets in Limburg.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
Eilfy schreef:Voor de mensen die nog / ook een keertje willen: we gaan 17 september dit nog een keertje geven. Ik zal tzt nog een apart topic daarvoor openen.
dat zou leuk zijn, kan ik is meedoen met chezzie
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
- gyanty
- Zeer actief
Helaas kan ik er dan niet bijzijn, maar deze keer was zeker geslaagd hoorEilfy schreef:Zeer geslaagde dag met enthousiaste cursisten en op 1 bui na was het droog (mits je bewoog, dan was je nat door het benauwde weer)