Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zeurpiet
Moderator: moderatorteam
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Zeurpiet
Vanochtend kwam Nelson in een knokpartij terecht met een andere reu.
Mijn allereerste reactie is om ze dan direct uit elkaar te halen. Ik heb een schreeuw gegeven en toen de andere reu aan zijn nekvel van mijn hond afgetrokken. Toen pas reageerde de andere baas omdat ik aan zijn hond zat.
Ik snap dat het niet zo heel handig is om vreemde honden bij het nekvel te pakken. Ik heb geen enkele behoefte om zelf gebeten te worden, maar ik wil ook niet dat mijn hond vecht. De andere baas verklaarde zijn niet ingrijpen omdat hij vond dat ze het gewoon moesten uitvechten. Daarna zou het weer goed zijn. Hij gaf mij het gevoel dat ik maar een zeurpiet ben.
Ik vraag me eigenlijk af of er mensen hier zijn die ze ook maar even hadden laten gaan
Mijn allereerste reactie is om ze dan direct uit elkaar te halen. Ik heb een schreeuw gegeven en toen de andere reu aan zijn nekvel van mijn hond afgetrokken. Toen pas reageerde de andere baas omdat ik aan zijn hond zat.
Ik snap dat het niet zo heel handig is om vreemde honden bij het nekvel te pakken. Ik heb geen enkele behoefte om zelf gebeten te worden, maar ik wil ook niet dat mijn hond vecht. De andere baas verklaarde zijn niet ingrijpen omdat hij vond dat ze het gewoon moesten uitvechten. Daarna zou het weer goed zijn. Hij gaf mij het gevoel dat ik maar een zeurpiet ben.
Ik vraag me eigenlijk af of er mensen hier zijn die ze ook maar even hadden laten gaan
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Zeurpiet
Nee, mijn honden mogen niet op andere honden klappen en andersom. Vind ik niet nodig.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik kap alles af wat niet leuk is.
Buiten de roedel dient dat soort gedoe geen enkel nut en ik wil pertinent niet dat mijn honden er op in (leren) gaan.
Het zijn ook altijd de mensen met de hond die toch wel wint die het ze "uit laten vechten".
Buiten de roedel dient dat soort gedoe geen enkel nut en ik wil pertinent niet dat mijn honden er op in (leren) gaan.
Het zijn ook altijd de mensen met de hond die toch wel wint die het ze "uit laten vechten".
- annnie
- Zeer actief
En wat is het verschil tussen een klein handgemeen en een echte knokpartij?Nanna schreef:Hangt er helemaal van af.
Een klein handgemeen laat ik gaan. Maar een echte knokpartij is een dikke no-go en dat wordt linksom of rechtsom afgekapt door mij.
- xTessa
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Met vreemde honden heb ik persoonlijk niet zo'n zin om te zien wat er gebeurd als ze 'het uitvechten'. Als die andere baas dan niets doet, dan doe ik het wel. Wanneer ik vind dat het te ver gaat, gaat het mijn grens over en dan stop ik het.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Even een snauw en een grauw en dat laat ik ook gaan. Ze mogen best een beetje 'hondentaal' spreken om hun punt te maken,cooperv schreef:En wat is het verschil tussen een klein handgemeen en een echte knokpartij?Nanna schreef:Hangt er helemaal van af.
Een klein handgemeen laat ik gaan. Maar een echte knokpartij is een dikke no-go en dat wordt linksom of rechtsom afgekapt door mij.
maar serieus knokken is een dikke nee.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nanna schreef:Ze mogen elkaar nog om de oren slaan ook. Glenn is weleens opdringerig bij de dames en sommige van die ladies geven hem dan een paar beste opdoffers. Prima hoor, moet je ook maar met je kouwe neus uit die flamoesjes blijvenCaro. schreef:Even een snauw en een grauw en dat laat ik ook gaan. Ze mogen best een beetje 'hondentaal' spreken om hun punt te maken,cooperv schreef:En wat is het verschil tussen een klein handgemeen en een echte knokpartij?Nanna schreef:Hangt er helemaal van af.
maar serieus knokken is een dikke nee.
Haha o ja, daar bemoei ik me ook niet mee.
In de polder is altijd een teef die bij een boerderij hoort. Meestal komt ze van het erf en loopt ze een stukje mee en gaan ze wat spelen, maar
een tijdje geleden bleef ze liggen op het erf en had geen zin.
Dus dombo Puchu liep vrolijk naar haar toe op het erf 'joehoeee ik ben er weer hoor'
'niet, ik herhaal NIET op mijn erf komen'
Groot gelijk heeft ze, hij had meteen zijn les ook geleerd en doet dit nooit meer
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
eens. honden mogen best wel even bekvechten maar tot daar en niet verderNanna schreef:Een klein handgemeen is even een ruzietje. Over de eigendomsrechten van een weggegooide stok bijvoorbeeld. Dikke prima hoor.cooperv schreef:En wat is het verschil tussen een klein handgemeen en een echte knokpartij?Nanna schreef:Hangt er helemaal van af.
Het verschil met echt knokken is duidelijk te zien.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zo is datTara schreef:Ik maak zelf wel uit wat mijn honden moeten uitvechten, dat hoeft een ander niet voor me te doen.
Even wegsnauwen of weg gesnauwd worden zit ik niet mee, maar als ze elkaar echt in de haren zitten kap ik dat meteen af.
Een hond die op mijn hond duikt haal ik er zo snel ik kan ook af, zeker als de baas van die hond geen hand uitsteekt.
Ik vind je dus geen zeurpiet TS
-
Lemuria
Waarom zou ik het risico moeten lopen dat een andere hond de mijne de gaten in 't vel bijt? Ik kap het dus ook af als ik het nodig acht. Een grom/brom vind ik allemaal prima en wel, maar meer dan dat mag je thuis laten.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een beetje snauwen vind ik niet erg, maar afgelopen week was er op het losloopveld een enorme kruising amstaff reu. Hij vond Shira en Nola heel leuk maar Buck niet zo. Dus dat was serieus mot want Buck vond hem ook niet leuk, ze stonden op een gegeven moment na wat gegrom en gesnauw verstijfd naast elkaar. Echt zo'n moment waarop je op de klap kan wachten. Dus zoon pakte snel Buck op (28 kg), die geen tijd had om zich te realiseren wat er gebeurde en zette hem over het hek van het losloopveld.
Ik grijp wel in bij vechten, heb een keer een boxer met de hondenriemen van Buck af gemept. Werd z'n baas ook boos. Jammer dan.
Ik grijp wel in bij vechten, heb een keer een boxer met de hondenriemen van Buck af gemept. Werd z'n baas ook boos. Jammer dan.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee... dan zou die beste man van een koude kermis thuiskomen...
Er wordt niet geknokt.
Er wordt niet geknokt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Gezellig.Tara schreef:Ik kende iemand die dus ook niks deed als zijn reu in een een knokpartij terecht kwam. Onder het motto: "Hij zoekt toch zelf problemen? Dan zoekt hij het er maar mee uit ook".
Lekker hoor, zo'n instelling.
Ondertussen heb ik mijn derde grote intacte reu van niet heel makkelijke/sociale rassen en geen daarvan was een klier, patser of puntjesmaker.
Mogen anderen niet bij hen en zij niet bij anderen.
Klaar
- annnie
- Zeer actief
Dank jullie wel, ik ben blij dat ik blijkbaar alleen in de ogen van die kerel een zeurpiet ben 
Een grauw en snauw hier en daar heb ik ook helemaal geen problemen mee. Maar echt knokken kap ik gewoon af. En dan baal ik er toch van als een volwassen kerel er een beetje bij staat te kijken.
Mijn vraag naar Nanna over wat is het verschil tussen een klein handgemeen en een echte knokpartij was vooral omdat het in dit geval wel knokken was, maar niet "moord en doodslag". Meer herrie, gegrom en gegrauw en bovenop elkaar springen etc. Jongetjes op het schoolpleinruzie. Ik heb me geen moment zorgen gemaakt om het welzijn van mijn hond. Terwijl er ook wel eens een keer een hond bovenop gesprongen is waarvan ik dacht dat het einde verhaal was (en de baas gelukkig wel ingreep)
Een grauw en snauw hier en daar heb ik ook helemaal geen problemen mee. Maar echt knokken kap ik gewoon af. En dan baal ik er toch van als een volwassen kerel er een beetje bij staat te kijken.
Mijn vraag naar Nanna over wat is het verschil tussen een klein handgemeen en een echte knokpartij was vooral omdat het in dit geval wel knokken was, maar niet "moord en doodslag". Meer herrie, gegrom en gegrauw en bovenop elkaar springen etc. Jongetjes op het schoolpleinruzie. Ik heb me geen moment zorgen gemaakt om het welzijn van mijn hond. Terwijl er ook wel eens een keer een hond bovenop gesprongen is waarvan ik dacht dat het einde verhaal was (en de baas gelukkig wel ingreep)
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Je hebt groot gelijk hoor dat je ingrijpt.
Ik heb wel vaker geïrriteerde hondeneigenaren gehad, omdat ik ingreep bij hun hond. Ik wil gewoon geen geknok. Een keer een grom en grauw of een terechte pin vind ik ok. Maar bij sommige honden zie je gewoon al aan hoe ze aankomen en hoe mijn honden erop reageren dat het kan uitlopen op een vechtpartij.
Dan waarschuw ik de eigenaar om z'n hond bij zich te houden, doen ze dat niet dan zorg ik zelf wel dat die hond niet te dichtbij kan komen. En ja ik heb een vreemde hond wel eens een hollewieper of een zaaier met de riem gegeven(uiteraard zonder schade maar om ze af te schrikken), omdat ze op 1 van mijn honden waren geklapt. Dan is het gelijk klaar en druipen ze af. Moet er niet aan denken dat mijn mechels en Hippo op 1 hond duiken, omdat die komt om te vechten.
Dat een eigenaar dan boos of geïrriteerd is, daar heb ik geen boodschap aan. Beter dan een vechtpartij met alle schade van dien. Toen ik mijn vorige mechel nog had en ik een kruising boxer x bordeauxdog een hollewieper had gegeven omdat die mijn hond aan viel, kwam de eigenaar ineens in actie omdat hij kwaad was. Stond daar ineens mijn mechel met blikkerende tanden vlak voor hem
. Goh meneer, wat wilde u komen doen
?
Ik heb wel vaker geïrriteerde hondeneigenaren gehad, omdat ik ingreep bij hun hond. Ik wil gewoon geen geknok. Een keer een grom en grauw of een terechte pin vind ik ok. Maar bij sommige honden zie je gewoon al aan hoe ze aankomen en hoe mijn honden erop reageren dat het kan uitlopen op een vechtpartij.
Dan waarschuw ik de eigenaar om z'n hond bij zich te houden, doen ze dat niet dan zorg ik zelf wel dat die hond niet te dichtbij kan komen. En ja ik heb een vreemde hond wel eens een hollewieper of een zaaier met de riem gegeven(uiteraard zonder schade maar om ze af te schrikken), omdat ze op 1 van mijn honden waren geklapt. Dan is het gelijk klaar en druipen ze af. Moet er niet aan denken dat mijn mechels en Hippo op 1 hond duiken, omdat die komt om te vechten.
Dat een eigenaar dan boos of geïrriteerd is, daar heb ik geen boodschap aan. Beter dan een vechtpartij met alle schade van dien. Toen ik mijn vorige mechel nog had en ik een kruising boxer x bordeauxdog een hollewieper had gegeven omdat die mijn hond aan viel, kwam de eigenaar ineens in actie omdat hij kwaad was. Stond daar ineens mijn mechel met blikkerende tanden vlak voor hem
- HeleenMaikelWappie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterriër
Nee ik geef je groot gelijk, je bent absoluut geen zeurpiet.
Zelf kan mijn Staffie goed van zich afsnauwen en dit laat ik wel gewoon gaan want in mijn ogen is dit hondentaal.
Zodra ik zie dat haar gehele lichaamshouding verandert, haal ik haar ook weg. Dit verwacht ik ook van andere hondenbezitters.
Komt het stukje verantwoordelijkheid nemen bij kijken als je het mij vraagt.
Zelf kan mijn Staffie goed van zich afsnauwen en dit laat ik wel gewoon gaan want in mijn ogen is dit hondentaal.
Zodra ik zie dat haar gehele lichaamshouding verandert, haal ik haar ook weg. Dit verwacht ik ook van andere hondenbezitters.
Komt het stukje verantwoordelijkheid nemen bij kijken als je het mij vraagt.
"There is no psychiatrist in the world like a puppy licking your face."