Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke kosten doorberekend sterilisatie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Welke kosten doorberekend sterilisatie?

Ongelezen bericht door gonnie »

Neeltje schreef:
bouvierpoedel schreef:Toch lekker verdienen met een half uurtje tot een uur voor een sterilisatie/castratie.
Hond moet lang blijven zodat het nog wat werk lijkt terwijl er meestal op een ochtend wat staan voor de lopende band.
Het was een BMO Kees, geen standaard castratie. En ja, een DA werkt niet voor 'n tientje per uur.

Jarah haar castratie in verband met baarmoederontsteking was gewoon de prijs van de castratie. 396 euro.

Een dag eerder hadden ze 600 euro gezegd, dus toen we na de castratie af gingen rekenen en ze 396 euro vroegen was ik verbaasd en toen bleek dat 600 euro de prijs is als het met spoed moet gebeuren.

En haar baarmoeder zat vol met pus, dus voor hetzelfde geld hadden ze 600 euro gerekend.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, de plek van die tumor was bekend dus dat hadden ze kunnen bedenken.
Maar ik zou bij deze hond dat lekker laten zitten hoor. Ze is 10!

Meestal is weghalen het recept voor nieuwe tumoren. Niks aan doen dus.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

De keren dat mijn honden bij een dierenarts terecht komen, maak ik geen studie van de da-rekening.

Toen Miep - op 2 dagen na - 9 werd, deed ze raar. Beginnende BMO. Die moest er dus uit. En met een medical petshirt, en uiteraard AB waren we tegen de 700 euro kwijt (680, geloof ik). En ja, heel veel geld. Maar we hadden wel diezelfde dag ons kleine wijffie terug. En ze had nog nooit geld gekost voor de DA. Dus dit mocht :pffff:
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Neeltje schreef:
Sanner schreef:
Amaranthas schreef:Zit daar verschil in dan? baarmoeder eruit is baarmoeder eruit toch? Of denk ik te makkelijk.
Bij een gewone sterilisatie (eigenlijk castratie) wordt de baarmoeder niet verwijderd. Bij een heftige bmo is de baarmoeder een zak vol pus ik kan me voorstellen dat dat de operatie lastiger maakt.

Ik was voor Jamie van 2,2 kg ook al 300€ kwijt voor de sterilisatie, zij had ook een bmo.
Bij een BMO moet veel voorzichtiger te werk worden gegaan. Ten eerste is de hond in mindere conditie door de BMO, maar ook mag de baarmoeder niet kapot gaan, want die troep maar echt niet in de buikholte komen. Dus veel meer dingen waar rekening mee moet worden gehouden.

Ah ja ok.

Ik zal de rekening ook wel betalen hoor alleen vroeg ik me dus af of bepaalde dingen die ze gebruiken niet gewoon bij een sterilisatie horen.

Die bult denk ik nog over. Angel is een shih tzu en volgens de da kan ze nog een jaar of 6 mee dus is het de moeite om het weg te halen.
Maar na wat opzoeken over tumoren heb ik mijn twijfels hem weg te halen. Het zijn toch vooral negatieve verhalen of verhalen dat de tumor weer terug komt. Dan blijf ik aan de gang.
Niet voor de prijs maar de pijn erna.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hechtdraad apart berekenen vind ik wel wat bijzonder, maar aan de andere kant, als dat niet los op de rekening staat komt er gewoon X euro bij de castratieprijs waarschijnlijk
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Amaranthas schreef:
Neeltje schreef:
Sanner schreef:
Amaranthas schreef:Zit daar verschil in dan? baarmoeder eruit is baarmoeder eruit toch? Of denk ik te makkelijk.
Bij een gewone sterilisatie (eigenlijk castratie) wordt de baarmoeder niet verwijderd. Bij een heftige bmo is de baarmoeder een zak vol pus ik kan me voorstellen dat dat de operatie lastiger maakt.

Ik was voor Jamie van 2,2 kg ook al 300€ kwijt voor de sterilisatie, zij had ook een bmo.
Bij een BMO moet veel voorzichtiger te werk worden gegaan. Ten eerste is de hond in mindere conditie door de BMO, maar ook mag de baarmoeder niet kapot gaan, want die troep maar echt niet in de buikholte komen. Dus veel meer dingen waar rekening mee moet worden gehouden.
Ligt er denk ik ook aan of het op een lastige plek zit, waar ze er last van zou kunnen krijgen.

Ah ja ok.

Ik zal de rekening ook wel betalen hoor alleen vroeg ik me dus af of bepaalde dingen die ze gebruiken niet gewoon bij een sterilisatie horen.

Die bult denk ik nog over. Angel is een shih tzu en volgens de da kan ze nog een jaar of 6 mee dus is het de moeite om het weg te halen.
Maar na wat opzoeken over tumoren heb ik mijn twijfels hem weg te halen. Het zijn toch vooral negatieve verhalen of verhalen dat de tumor weer terug komt. Dan blijf ik aan de gang.
Niet voor de prijs maar de pijn erna.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

gonnie schreef:
Neeltje schreef:
bouvierpoedel schreef:Toch lekker verdienen met een half uurtje tot een uur voor een sterilisatie/castratie.
Hond moet lang blijven zodat het nog wat werk lijkt terwijl er meestal op een ochtend wat staan voor de lopende band.
Het was een BMO Kees, geen standaard castratie. En ja, een DA werkt niet voor 'n tientje per uur.

Jarah haar castratie in verband met baarmoederontsteking was gewoon de prijs van de castratie. 396 euro.
idem hier. Al was ik nog geen 200 euro kwijt.

Ben ik blij dat ik nog bij een DA met gezond 'boerenverstand' zit, waar je niet hoeft te betalen voor chique woorden en specialletjes, zoals steeds vaker het geval lijkt te zijn. Je MOET precies wel overdreven veel betalen bij een DA of het zal wel geen kwaliteit zijn :hmmm: Beetje dezelfde trent als in de hondenrassen en fokkers.

Kom net terug van de DA, tijdens spreekuur, hond laten naaien. Eerst proberen te nieten, maar die hielden niet stand, dus ouderwetse draad er in.
19 euro armer
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

maart schreef:
gonnie schreef:
Neeltje schreef:

idem hier. Al was ik nog geen 200 euro kwijt.

Ben ik blij dat ik nog bij een DA met gezond 'boerenverstand' zit, waar je niet hoeft te betalen voor chique woorden en specialletjes, zoals steeds vaker het geval lijkt te zijn. Je MOET precies wel overdreven veel betalen bij een DA of het zal wel geen kwaliteit zijn :hmmm: Beetje dezelfde trent als in de hondenrassen en fokkers.

Kom net terug van de DA, tijdens spreekuur, hond laten naaien. Eerst proberen te nieten, maar die hielden niet stand, dus ouderwetse draad er in.
19 euro armer
Dus jij weet ook precies wat de DA gedaan heeft bij de hond van TS? Je kunt dat niet zo maar vergelijken zonder precies te weten wat bij welke hond gedaan is.
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Vergeet niet dat de "marktwerking" van da in belgie niet te vergelijken is met die in nl.... prijzen vergelijken gaat dus niet echt op.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”