Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat was dus geen leuk spelletje.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Dat was dus geen leuk spelletje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie vond verstoppertje spelen altijd een van de leukste spelletjes.
Ik verstopte me, als ze niet keek, achter een boom en dan ging ze me zoeken, kwispelend staartje, blij snoetje, SUPER trots als ze me gevonden had.. helemaal leuk.

Vanmiddag liep ik in het bos met Kai, Pixie en Pixie's vrouwtje, en ik dacht eens leuk te doen.
Ik ging achter een boom staan.. Kai had dat niet gezien, en trippelde met Pixie mee.. ( vrouwtje van Pixie kent hij goed, vaste oppas, kan alles met hem doen. ) na een meter miste hij me.. keek op.. trippelde mee.. keek weer op.. bezorgd snoetje..plopogen, staartje naar beneden.. Ok, niet leuk, dus gauw achter de boom uit gekomen en hem geroepen.
Kai bleef staan ( 15 meter afstand ongeveer).. keek.. bezorgd snoetje.. wist duidelijk niet wie of wat of hoe..
Vaak roep ik als hij voor me uit loopt een keer: " MAG IK EEN KNUFFEL?" en dan komt hij als een pijl uit een boog naar me toe gerend voor een knuffel..
Dus ik riep: " Mag ik dan een knuffel?" toen zag je het kwartje vallen, hij kwam aangestoven en sprong zo in mn armen.
Kereltje is de hele wandeling niet meer van mn zijde geweken.

:J: Sorry vent. doen we niet meer.
Laatst gewijzigd door Ri@nne op 23 apr 2016 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Re: Dat was dus geen leuk spelletje.

Ongelezen bericht door yodi »

1 keer gedaan nooit weer, Nelle was volledig over de zeik, zat ik daar met een rottweiler op schoot, sorry puppie.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mijn laatste teckel vond het een geweldig spelletje.
Hij draaide het al heel snel om.............
Als ik even weg keek ging hij achter een boom zitten :mrgreen:
Rana vond het geen leuk spelletje en Ita ook niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

dubbel
Laatst gewijzigd door Sterre op 23 apr 2016 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Sterre

Dubbel
Laatst gewijzigd door Sterre op 23 apr 2016 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Sterre

ranetje schreef:Mijn laatste teckel vond het een geweldig spelletje.
:LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

yodi schreef:1 keer gedaan nooit weer, Nelle was volledig over de zeik, zat ik daar met een rottweiler op schoot, sorry puppie.

Niko ook, stond ie over de zeik om z'n mama te roepen.
:mrgreen: Stoer man, die rotkwijlers, kikkuh.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Akira vindt het ook niet tof maar soms moet ik het toch even doen. Soms gedraagt ze zich als huppelkutje wat denkt dat ze alleen op de wereld is, even verstoppen is goed voor een week of drie omkijken als ze in zo'n bui is.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Met Dumás kan het ook niet, die rent dan gewoon terug naar de auto :LOL: :LOL:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Bij Noa moet ik maar afwachten of ze me gaat zoeken, en Ninthe heeft meestal ook niet zo'n haast.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Gemene mama ben jij :jank:
Het lukt me bijna nooit om me te verstoppen de ettertjes hebben het 9 van de 10 keer al door als ik alleen al aanstalten maak om me te verstoppen en komen dan op me af met een snuit van lekker puh ik zag het wel hoor !
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Maylo vind het helemaal niet erg als ik me verstop. Die laat me rustig 10 minuten zitten achter een boom.. En ik maar roepen :denken:
En als hij dan vind dat ik lang genoeg gewacht heb, dan gaat hij me wel even zoeken om het spelletje mee te spelen. En dan ben ik zo blij want soms lijkt het echt alsof hij me gewoon achter zou laten. :tongue:

Izzy heeft me binnen no time weer gevonden. Stiekem houdt ze me dus best wel goed in de gaten. Als ze al doorheeft dat ik weg ben gaat ze al kijken en bij 1 geluidje rent ze direct op me af, en trots dat ze dan is.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mijn honden lopen terug naar de plek waar ze me voor het laatst zagen, pakken mijn loopspoor op en komen dan naar die boom van: denk je dat je grappig bent ofzo :hmmm:
Of ze pakken mn spoor op en laten me mooi zitten, ze weten dan al prima waar ik ben en dan gaan ze daar vlakbij beetje snuffelen ofzo.
Ze gunnen me ook niks :ugh:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als ik uit zicht ga, komt Elco meteen aan gestormd. Hij raakt niet in paniek, maar hij wil me ook niet kwijt. Ik doe het soms om hem eraan te herinneren dat hij mij in de gaten moet houden, niet omgekeerd
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Dees en Maylo schreef:Maylo vind het helemaal niet erg als ik me verstop. Die laat me rustig 10 minuten zitten achter een boom.. En ik maar roepen :denken:
En als hij dan vind dat ik lang genoeg gewacht heb, dan gaat hij me wel even zoeken om het spelletje mee te spelen. En dan ben ik zo blij want soms lijkt het echt alsof hij me gewoon achter zou laten. :tongue:
:LOL: :LOL:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Ri@nne
Zeer actief

_Tiny_ schreef:Mama's kindje :wink:

die van mij vinden zoiets ook echt niet lollig hoor :mrgreen:
Oh zeker weten. :I:
samantha! schreef:Mijn honden lopen terug naar de plek waar ze me voor het laatst zagen, pakken mijn loopspoor op en komen dan naar die boom van: denk je dat je grappig bent ofzo :hmmm:
Of ze pakken mn spoor op en laten me mooi zitten, ze weten dan al prima waar ik ben en dan gaan ze daar vlakbij beetje snuffelen ofzo.
Ze gunnen me ook niks :ugh:
Dat deed Bonnie ook wel eens. en dan zo'n blik als je terug komt. " ja ? en? was dat nou leuk? "
Ptje schreef:Gemene mama ben jij :jank:
Het lukt me bijna nooit om me te verstoppen de ettertjes hebben het 9 van de 10 keer al door als ik alleen al aanstalten maak om me te verstoppen en komen dan op me af met een snuit van lekker puh ik zag het wel hoor !
Oh echt wel!
Sterre schreef:
:LOL:
:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

samantha! schreef:Mijn honden lopen terug naar de plek waar ze me voor het laatst zagen, pakken mijn loopspoor op en komen dan naar die boom van: denk je dat je grappig bent ofzo :hmmm:

Kiki ook.
Het lukt me gewoon niet om van haar af te komen :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ri@nne schreef:Bonnie vond verstoppertje spelen altijd een van de leukste spelletjes.
Ik verstopte me, als ze niet keek, achter een boom en dan ging ze me zoeken, kwispelend staartje, blij snoetje, SUPER trots als ze me gevonden had.. helemaal leuk.

Vanmiddag liep ik in het bos met Kai, Pixie en Pixie's vrouwtje, en ik dacht eens leuk te doen.
Ik ging achter een boom staan.. Kai had dat niet gezien, en trippelde met Pixie mee.. ( vrouwtje van Pixie kent hij goed, vaste oppas, kan alles met hem doen. ) na een meter miste hij me.. keek op.. trippelde mee.. keek weer op.. bezorgd snoetje..plopogen, staartje naar beneden.. Ok, niet leuk, dus gauw achter de boom uit gekomen en hem geroepen.
Kai bleef staan ( 15 meter afstand ongeveer).. keek.. bezorgd snoetje.. wist duidelijk niet wie of wat of hoe..
Vaak roep ik als hij voor me uit loopt een keer: " MAG IK EEN KNUFFEL?" en dan komt hij als een pijl uit een boog naar me toe gerend voor een knuffel..
Dus ik riep: " Mag ik dan een knuffel?" toen zag je het kwartje vallen, hij kwam aangestoven en sprong zo in mn armen.
Kereltje is de hele wandeling niet meer van mn zijde geweken.

:J: Sorry vent. doen we niet meer.
Ow, :I: schattig.

Toto heeft er niks van als ik uit zicht ben, hij weet me altijd wel weer te vinden. Bij Lilo op haar ouwe dag moet ik dat soort grappen niet uithalen. Pas had ik voor het eerst mijn zomerjas aan tijdens het wandelen, en ze kwam niet meer achter me aan. Ze had even ergens staan snuffelen terwijl ik door liep, en op afstand herkende ze me blijkbaar niet met die andere kleur jas aan. Stond ze met een bezorgd bekkie en staartje tussen de benen met die bijziende oogjes alsmaar om zich heen te turen waar ik nou gebleven was. Toen ik riep kwam ze als speer naar me toe, helemaal blij en opgelucht. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli vond het een geweldig spelletje. Mijn dochter verstopte zich in het kleine bos dat pal achter mijn huis ligt, na een minuut of tien liet ik Mowgli los waarna we samen in het bos op zoek naar mijn dochter gingen, Mowgli vond haar altijd. Nu ze ouder word vind ze zoekspelletjes minder leuk, ze gebruikt haar neus een stuk minder en heeft moeite om het verstopte te vinden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

Ook ik gebruik het verstoppen om onze Maylo er op te wijzen dat hij mij in de gaten moet houden. als ik vind dat hij meer ruimte neemt tussen mij en hem tijdens lopen dan verstop ik mij. daarna gaat het weer tijden goed en blijft hij veel dichterbij en telkens om kijken of ik er nog wel ben
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Dat vond Skadi ook geweldig leuk.
Helemaal als ik er dan een heel drama van maakte "waar is Skadi nou????".
En als ik haar dan had 'gevonden' helemaal door het dolle heen om me heen springen met een blije bek :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miranda schreef:
En als ik haar dan had 'gevonden' helemaal door het dolle heen om me heen springen met een blije bek :mrgreen:

Charlie heeft het ook geflikt. Om dan precies op het moment dat ik in paniek raakte met een big smile tevoorschijn te springen.
Ha ha, daar had ik je he vrouw!

:mep:
Ri@nne
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Miranda schreef:

Charlie heeft het ook geflikt. Om dan precies op het moment dat ik in paniek raakte met een big smile tevoorschijn te springen.
Ha ha, daar had ik je he vrouw!

:mep:

jij doet toch altijd zo graag verstoppertje baas? :lekkerpuh:
Hanneke2 schreef:
Ow, :I: schattig.

Toto heeft er niks van als ik uit zicht ben, hij weet me altijd wel weer te vinden. Bij Lilo op haar ouwe dag moet ik dat soort grappen niet uithalen. Pas had ik voor het eerst mijn zomerjas aan tijdens het wandelen, en ze kwam niet meer achter me aan. Ze had even ergens staan snuffelen terwijl ik door liep, en op afstand herkende ze me blijkbaar niet met die andere kleur jas aan. Stond ze met een bezorgd bekkie en staartje tussen de benen met die bijziende oogjes alsmaar om zich heen te turen waar ik nou gebleven was. Toen ik riep kwam ze als speer naar me toe, helemaal blij en opgelucht. :D

Oooh :I: Dat klinkt als Bonnie op d'r oude dag..
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Haha! Uma raakt ook direct in paniek en die gaat rennen. Hard. En dan is ze ineens 100 meter verder. Als ik roep reageert ze ook niet direct omdat ze op slot geschoten is.
Dus dat doen we ook maar niet meer :mrgreen:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dat heb ik eens met puppy-Izzy gedaan, ik had haar net een week of 3 ofzo. Het resulteerde in een pup die in blinde paniek de andere kant op vloog waar we vandaan kwamen en m'n stem niet meer hoorde. Daar gaat je pup, zo hard als d'r dikke pootjes d'r konden dragen het bos in. Na een paar minuten vloog ze in dezelfde paniek weer de goede kant op, zag me gehurkt zitten en sprong op schoot, al panisch kusjes geven om d'r eigen paniek onder controle te krijgen. Suffice it to say dat ze me écht verdomd goed in de gaten houdt op wandelingen sinds die dag :engel:

Ik kon mezelf toen wel voor de kop slaan dat ik dat had gedaan, maar het heeft al zeker 2 jaar echt een nuttig effect gegeven :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Finn hield zelf regelmatig mij in de gaten. Als ik me dan eens een keer verstopte dan was hij even volledig de kluts kwijt, maar had een goede neus dus vond hij me altijd wel snel. Maar hij vond het geen leuk grapje :neenee:
Bij Bluf deed ik het in aanvang omdat ik wilde dat ze wat meer op me ging letten. Dat heb ik geweten. Die smeerde hem gewoon 's nachts en deed een rondje park terwijl Finn en ik verstopt zaten achter een boom :oeps:
Om vervolgens, toen ik lichtelijk in paniek raakte, nog net niet fluitend achter me te komen staan. "Ik wist toch wel waar jullie waren hoor :lekkerpuh: ." Dat spelletje deed ik dus geen tweede keer met haar :oeps:
Aki heeft ons redelijk snel door, daar is geen lol aan.
En Jol die zal ook fluitend haar weg vervolgen en soms eens stil staan om te kijken waar we blijven, maar zij doet volgens mij niet eens moeite om ons te zoeken. We vinden haar vast wel :pffff:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola boeit het niet zo, al vindt ze het soms wel leuk om te doen tijdens een wandeling. Wat ze vele malen leuker vindt is naar de zaak van mijn man, een groot autobedrijf. Hij en ik verstoppen ons dan om de beurt achter een auto/stapel banden/koffietafel/balie/in een kantoor/etcetc. Als ze ergens dolgelukkig van wordt is het dat wel, verstoppertje met beide bazen :cheer:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau zie je nog net niet met zijn ogen rollen. 'Gaat ze weer :roll:'. En heeft me dan ook binnen tien seconden gevonden.
Afbeelding
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Ik heb het pas een keer geprobeerd bij Annie, maar ik moest te lang wachten achter die boom voordat ze me ging zoeken.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik krijg er dobermannen van. Als de galgo's me te ver vooruit rennen, schiet ik snel achter een boom. Als ze dan merken dat ze me kwijt zijn, komen ze met rechtopstaande oren terug rennen. Maar te zien aan de kop die ze trekken als ik lachend achter de boom vandaan stap, hebben ze niet hetzelfde gevoel voor humor. Ze vinden het een rotstreek.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”