Als ik zo'n kleine pup had zou ik misschien ook wel alles doen om het te laten over leven

Succes er mee

Moderator: moderatorteam
Ja precies.. En misschien ben ik ook wel een sentimentele doos hoor, degene die mij kennen, die weten dat ik nogal een stresskip ben met mijn eigen honden en voor iedere scheet bij de dierenarts sta.Ptje schreef:Geen verwijten naar jou toe hoor want jij doet ook maar je stinkende best.
Je vader...... Ach ik ken het, veel boeren hebben een andere kijk op dit soort dingen, dieren zijn dieren en daar wordt niet mee getroeteld, dierenarts, nergens voor nodig, "at se kepot gaon dan gaon se kepot"
Niet gemeen t.o van je vader bedoeld maar zo zijn ze groot gebracht, geen sentimenteel gezeik alsjeblieft.
Ik hoop dat je de kleine er door krijgt en dat ie op mag groeien tot een gezonde hond in alle opzichten.
mirriejj schreef:Ik ook niet..Apple schreef:Ik begrijp je vaders motieven niet om dan pups te nemen als je ze niet wilt ondersteunen. Heel vreemd ook dat de pups eerst oké waren, en ineens allemaal overleden...![]()
Maar misschien dat iemand toch tips heeft. DA gaf gisteren aan dat ik beter de fles kan blijven geven, zolang ze goed zuigt. Dit doet ze ook, ene keer drinkt ze meer dan de andere keer, maar gemiddeld krijgt ze ongeveer 35 ml per dag binnen, wat volgens de beschrijving van de melk goed is.
Maar ze heeft sinds dat ze weet thuis is wat witte spikkels in haar poepjes zitten en ik heb het idee dat ze de melk niet helemaal op kan nemen en daarom ook nog niet helemaal goed aankomt.
De DA belt me zo terug, dus ik kan het ook met haar overleggen, maar misschien weet iemand dit?
mirriejj schreef: Maar misschien dat iemand toch tips heeft.
Ik heb de royal canin babydog, ik heb de verhouding aangehouden die op de verpakking staat, dus 1 afgestreken lepeltje op 20 ml water.crutz schreef:mirriejj schreef:Ik ook niet..Apple schreef:Ik begrijp je vaders motieven niet om dan pups te nemen als je ze niet wilt ondersteunen. Heel vreemd ook dat de pups eerst oké waren, en ineens allemaal overleden...![]()
Maar misschien dat iemand toch tips heeft. DA gaf gisteren aan dat ik beter de fles kan blijven geven, zolang ze goed zuigt. Dit doet ze ook, ene keer drinkt ze meer dan de andere keer, maar gemiddeld krijgt ze ongeveer 35 ml per dag binnen, wat volgens de beschrijving van de melk goed is.
Maar ze heeft sinds dat ze weet thuis is wat witte spikkels in haar poepjes zitten en ik heb het idee dat ze de melk niet helemaal op kan nemen en daarom ook nog niet helemaal goed aankomt.
De DA belt me zo terug, dus ik kan het ook met haar overleggen, maar misschien weet iemand dit?
wat voor melk heb je? oplosmelk of kant en klare?
want de witte spiksels klinkt als dat je te veel poeder hebt gebruikt en het dus te veel droge stof is wat de pup binnen krijgthad dat met mijn eerste roofdiertjes die ik met de hand grootbracht ook, maar werd tijdig terug gefloten omdat mijn partner het herkende, toen hij dat voor het eerst had heeft het hem jonge dieren gekost omdat dat dan opstroopt/ophoopt in de darmen
Ik vind het er goed uit zien.mirriejj schreef:Hierbij een filmpje van zonet, ze had een beetje gulzig gedronken, dus snuitje en pootjes zijn wat nat.
De teef zoekt haar jongen, ik twijfelde vanmiddag nog om haar toch proberen erbij te laten, al was het maar voor de pup schoon te houden en erbij te liggen. Maar ik durf het niet aan omdat ik niet weet of ze echt 100% gezond isMarjoleine schreef:Ik vind het er goed uit zien.mirriejj schreef:Hierbij een filmpje van zonet, ze had een beetje gulzig gedronken, dus snuitje en pootjes zijn wat nat.
Pup op je blote huid houden inderdaad. Ik heb het idee dat de teef misschien geen goede melk had?
Die spikkels kunnen ook gewoon zijn hoor, mijn pups hier hebben dat ook altijd, de melk is vet en dat moet ook. Dat is waar dat door komt, bij tevenmelk dan.
Ik vind de pup er volkomen normaal uitzien, ik duim voor je dat ze het gaat redden.
edit: hoe is het met de teef eigenlijk?
Ik vind het lastig. Ik snap niet waarom ze haar pups zou verstoten, tenzij ze zelf ziek is. Of de pup, maar die lijkt me niet ziek.mirriejj schreef:De teef zoekt haar jongen, ik twijfelde vanmiddag nog om haar toch proberen erbij te laten, al was het maar voor de pup schoon te houden en erbij te liggen. Maar ik durf het niet aan omdat ik niet weet of ze echt 100% gezond is![]()
Oh kan ik dat beter wel doen?
Dank je!amelie schreef:Ik ben geen hondenexpert maar moedermelk van mensenbaby''s is mijn werk en daar is het heel normaal dat er witte spikkeltjes in de ontlasting zitten, dat heeft met de verhouding vet/suikers te maken en met de onrijpheid van de darmen. Het hoeft dus niet perse iets negatiefs te zijn of te maken te hebben met te veel droge stof als je een moedermelkvervanger gebruikt die gemaakt is voor de diersoort waar hij voor is gemaakt (ivm die verhouding vet/eiwit/suiker)
Marjoleine schreef:Dank je!amelie schreef:Ik ben geen hondenexpert maar moedermelk van mensenbaby''s is mijn werk en daar is het heel normaal dat er witte spikkeltjes in de ontlasting zitten, dat heeft met de verhouding vet/suikers te maken en met de onrijpheid van de darmen. Het hoeft dus niet perse iets negatiefs te zijn of te maken te hebben met te veel droge stof als je een moedermelkvervanger gebruikt die gemaakt is voor de diersoort waar hij voor is gemaakt (ivm die verhouding vet/eiwit/suiker)
Ik wist dat het zoiets was. Mijn pups hebben het altijd van hun moeders melk en die groeien er prima op.
Marjoleine schreef:Dank je!amelie schreef:Ik ben geen hondenexpert maar moedermelk van mensenbaby''s is mijn werk en daar is het heel normaal dat er witte spikkeltjes in de ontlasting zitten, dat heeft met de verhouding vet/suikers te maken en met de onrijpheid van de darmen. Het hoeft dus niet perse iets negatiefs te zijn of te maken te hebben met te veel droge stof als je een moedermelkvervanger gebruikt die gemaakt is voor de diersoort waar hij voor is gemaakt (ivm die verhouding vet/eiwit/suiker)
Ik wist dat het zoiets was. Mijn pups hebben het altijd van hun moeders melk en die groeien er prima op.
De eerste dag had ze op kruiken gelegen en ik heb een snugglesafe liggen. Maar haar temperatuur was op dat moment echt te laag. Dus de lamp heeft ze wel echt nodig.M@scha schreef:wordt ze onrustig als de lamp uit is? misschien heeft ze die wel helemaal niet nodig.
Marjoleine schreef:Nou, ik redeneer altijd dat als je ze niet hoort en de buikjes mooi rond zijn, het goed is.
Fiens kinderen weeg ik niet zoveel, dat wil ze niet en die groeien als tiereliers.
Dénk ik. Ik heb ze pas 2 x gewogen in 8 dagen namelijk, maar ze zijn stil, glanzend, ronde buikjes, en dus is het goed.