Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet goed met Fodor

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Niet goed met Fodor

Ongelezen bericht door Ήυs »

Al een poosje heb ik contact met de eigenaren van Fodor. Het begon met een bult boven zijn oog en ze wilde graag wat informatie over zijn medische achtergrond. Uiteraard schrik je automatisch en denk je meteen het ergste.

Na wat mail contact over en weer vanavond opeens dat ene mailtje wat je niet wil krijgen...

Het is helaas niet goed met Fodor.
Ze zijn vrijdag bij de dierenarts in Terneuzen geweest voor de uitslag van de CT-scan. Hij heeft een sarcoom van de weke delen in zijn voorhoofdsholte. Het is niet uitgezaaid, maar het is wel een forse tumor.

Hij heeft pijnstillers gekregen. Opereren kan niet, bestralen zou wel kunnen palliatief om te remmen maar dat zou dan veel schade geven: sowieso blind aan een oog.
Hij kan eventueel medicatie krijgen en dan kan het nog geremd worden 6 tot 12 maanden, maar ze willen hem eigenlijk niet laten lijden.

Heftig... Het doet me meer dan dat ik had gedacht. Meteen een brok in mijn keel en het gevoel dat míjn hond dood gaat. Ik kan vast niet meer zo denken maar het eerste gevoel was dat ik hem meteen op wilde halen.

Ik ga volgende week weer langs. Ik wil vragen of ik bij het afscheid mag zijn. Dat zou ik zo graag willen...

Hij is veel te jong :(
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Re: Niet goed met Fodor

Ongelezen bericht door *Skye* »

Heel veel sterkte. Niet leuk... (zacht uitgedrukt)
Ήυs
Zeer actief

Nanna schreef:Oei, dat is idd köt....hoe oud is Fodor?
Hij wordt de 28e nog maar 7..
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh bah, net nou ie het zo goed heeft.
wat rot joh :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

He wat is dat kloten zeg. Ik snap dat je bij zijn afscheid wilt zijn, hoop dat dat ook mag :roos:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

He bah, dat is inderdaad helemaal niet goed, :(: sterkte
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een rot bericht om te krijgen , zeker op deze leeftijd :ugh:

Zelf zou ik van te voren afscheid gaan nemen en het daadwerkelijke moment aan zijn huidige baasjes overlaten.
Voornamelijk omdat ik persoonlijk dat moment zelf zo rustig mogelijk wil houden voor de hond en zo min mogelijk mensen is dan imo het beste.
Wij houden het zo rustig mogelijk op het moment zelf en blijven zelf ook zo rustig mogelijk tot het voorbij is :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een akelig nieuws Hus, arme Fodor... Zoiets ernstigs op zo'n jonge leeftijd, daar moet je niet aan denken...
Tineke schreef:
Zelf zou ik van te voren afscheid gaan nemen en het daadwerkelijke moment aan zijn huidige baasjes overlaten.
Voornamelijk omdat ik persoonlijk dat moment zelf zo rustig mogelijk wil houden voor de hond en zo min mogelijk mensen is dan imo het beste.
Eens. Daarnaast lijkt het me voor zijn eigenaren ook prettiger om het verdriet van het inslapen in privékring door te maken en niet met een relatief vreemde erbij.

Heel veel sterkte!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Sterkte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Oh dat is kloten, heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat triest. :(:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wat jammer dat het nu zo gaat aflopen.
Voor jou maar ook voor de nieuwe baasjes. Ik hoop dat ze jullie je eigen afscheid gunnen. :roos:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Dat is rot nieuws:( sterkte
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Wat een rotnieuws. Heel veel sterkte de komende tijd.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Veel sterkte voor jou en de baasjes!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Sterkte!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Akelig nieuws voor je.
Ik zou het zelfde denken als Tineke en Longfields
Neem van tevoren afscheid als dat ok is voor de huidige baasjes.
Sterkte.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Wat een naar bericht, ik zou zeker vragen of je nog een keer afscheid van hem kan nemen.
Maar niet op het moment zelf, heel hard voor jou, maar dat is nu aan hun. Het is niet meer jouw hond, en ik vind dat een oude eigenaar daar niet bij hoort. Het is voor de nieuwe baasjes al moeilijk genoeg zonder de drama van een vorig baasje erbij te hebben.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Barnsley schreef:Wat een naar bericht, ik zou zeker vragen of je nog een keer afscheid van hem kan nemen.
Maar niet op het moment zelf, heel hard voor jou, maar dat is nu aan hun. Het is niet meer jouw hond, en ik vind dat een oude eigenaar daar niet bij hoort. Het is voor de nieuwe baasjes al moeilijk genoeg zonder de drama van een vorig baasje erbij te hebben.

Hiermee en met tineke en longfields meer dan eens
Fenneke en Baloe
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Och, wat naar :roos:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ja heel naar :( Ze gaan hem niet laten lijden. Gelukkig. Wanneer het echt slechter gaat dan nemen ze een besluit.

Ik ben op heel goede voet met de eigenaren en zie Fodor nog regelmatig en heb regelmatig contact met hun. Als ze het niet willen dan zullen ze dat zeker eerlijk aangeven. Misschien wil ik het zelf nog niet op die manier. Misschien wil ik gewoon wandelen. Ik weet het nog niet.

Ik ga deze week eerst weer even langs en een stuk met hem wandelen! Wat mooie foto's maken van hem voor hun. Hij heeft nu waarschijnlijk een zeurende hoofdpijn en krijgt daar pijnstillers voor. Ook is hij afgevallen en slaapt hij veel.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

He, wat een naar bericht!
Geniet van de wandeling!
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Wat een rot bericht, sterkte.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Moeilijk hoor, ik had het eerder gelezen. Maar niet gereageerd. Weet me nog wel de begintijd van jou en Fodor te herinneren en hoe je moeite hebt gedaan samen wijzer te worden en samen te groeien en te leren. Hoe is het nu?
Ik hoop dat het tij gekeerd kon worden eerlijk gezegd.
Ήυs
Zeer actief

blondie schreef:Moeilijk hoor, ik had het eerder gelezen. Maar niet gereageerd. Weet me nog wel de begintijd van jou en Fodor te herinneren en hoe je moeite hebt gedaan samen wijzer te worden en samen te groeien en te leren. Hoe is het nu?
Ik hoop dat het tij gekeerd kon worden eerlijk gezegd.

Hij is nog steeds heel blij als ik binnen kom lopen! Het mooie is dat zijn baasjes lekker nuchter zijn. Ze hebben ook wel wat dingetjes met hem gehad in het begin maar Fodor blijft Fodor ;) Altijd als ik hem zie maakt mijn hart nog steeds een sprongetje. Blijf voor altijd gek op die hond. Hoe vaak ik hem ook heb vervloekt haha.

Ga wat mooie foto's maken van hem voor de baasjes. Volgende week ga ik langs. Vandaag weer even gebeld en de pijnstillers werken en hij voelde zich gelukkig een stuk beter. Dus het is gewoon af wachten. Zolang hij zich goed voelt worden er nog geen moeilijke beslissingen genomen.
Ήυs
Zeer actief

Nou. Dat was ineens wel heel snel :(

Maandag kreeg ik een telefoontje. Het ging slecht. Hij had al vanaf zaterdag niet gegeten.

Nu mag Fodor altijd alleen zijn prins brokken ivm gevoelige darmen maar omdat hij niet wilde eten hadden ze hem wat anders gegeven -logisch- waar hij slecht op reageerde dus diarree. Er zat bij de diarree een hoop bloed. Ik schrok er een beetje van zelfs. Hij kon wel eens slijmerig bloed hebben als zijn darmen zo van slag waren maar nu leek het op een plas bloed. Ze hadden hem nog nooit eerder wat anders gegeven dus schrokken van de reactie. Ook heb ik maandag de uitslagen van de scan gezien... Het was echt een flinke tumor.

Omdat hij niets wilde eten en bijna niet wilde drinken zijn ze maandag naar de DA gegaan om hem een prik voor de pijn te geven. Hij was er helemaal van van de wereld. Omdat de tumor niet uitgezaaid was en zijn darmen dus eigenlijk niets met de tumor te maken kon hebben wilde ze het nog even aankijken.

Zijn oren waren gloeiend heet dus hij had waarschijnlijk ook veel koorts. We hadden afgesproken dat ik hem vandaag op zou komen halen omdat ze moesten werken zodat hij niet alleen thuis zou zijn.

Maar gisteren belde ze weer. Het ging echt slecht en ze wilde hem in laten slapen.

Ik heb zsm oppas geregeld en ben er naartoe gegaan. Ik wilde nog -als fo het wilde- met hem wandelen om afscheid te nemen. Dat vond ze geen probleem.

Toen ik er was heb ik gevraagd of we niet samen konden gaan. Het waren ook hun laatste momenten met hem. Ik ben uiteindelijk met zijn bazinnetje en fo lekker naar het Veerse meer geweest waar ik altijd kwam met Fodor. Het was een heerlijke wandeling. Hij was nog lekker actief en heeft nog gek gedaan in het water zoals hij dat altijd deed. Blafte 'stoer' tegen het water wat bewoog tegen een boomstam om er vervolgens van weg te rennen ;) De grote stoere hond.

Ik heb nog wat mooie foto's gemaakt en wat mooie foto's van hem en z'n bazinnetje. Op de terugweg nog tonijn in water gekocht maar dat wilde hij niet. En nog Smuldier meegenomen. Daar heeft hij voor de naar de dierenarts gingen nog van gegeten! Daar ben ik blij om. Toch nog wat lekkers.

En gisteravond belde ze op...

Het is zo'n gek idee. Want hij was gewoon doodziek en ze hebben hem veel pijn bespaard maar hij was zo actief ook nog.

Hij zag er wel slecht uit. Dat wel. Maar voor de rest was het gewoon Fodor. Als je dan even egoïstisch mag zijn dan heb je gewoon liever dat hij niet meer opstaat van ellende en hem dan laat inslapen. Maar hij heeft een prachtige dag gehad. Een mooi afscheid.

Aan de telefoon zei zijn bazinnetje ook nog hoe fijn ze het had gevonden om nog even met hem weg te gaan.

Ze gaan hem laten cremeren en ik heb aangeboden mee te betalen. Dat vonden ze ontzettend lief! En ik ben blij dat ik dat kan doen. Dat voelt ook gewoon heel fijn.

Vandaag wordt hij opgehaald. Een mooie foto laat ik nog voor ze afdrukken. Arme Fo... Wat een stom einde voor zo'n mooie imposante trotse hond.
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Ach wat sneu.
Sterkte voor jullie allemaal.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ach jee zeg, ik las het net pas over Fodor en nu is hij er niet meer. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen. Wat verdrietig zo jong.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”