Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gps tracker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

gps tracker

Ongelezen bericht door naomi12 »

Voor Puck ben ik op zoek naar een GPS.
Afgelopen weekend is ze weggerend en vast komen te zitten waardoor ze niet meer terug kon komen. We hebben een paar uur naar haar gezocht, en uiteindelijk hebben we haar weer gevonden doordat een groepje mensen haar hoorde piepen. Maar met GPS hadden we haar binnen een paar minuten weer gehad.

Voorlopen blijft ze aan de lijn, en gaan we nog harder oefenen op het hier komen. Maar als ze weer los mag vind ik een GPS wel fijn.

Bestaat er een GPS zonder abonnement waar je je hond live mee kan volgen?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: gps tracker

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zou manuma een pb sturen. volgens mij heeft zij zo'n ding gekocht nadat 1 van haar honden op avontuur geweest is.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Hond van mijn wandelvriendin heeft er een om, maar is wel met een soort van abonnement, 100 euro per jaar. Verder dan geen extra kosten voor berichten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door StephanieR »

Ik heb de dure Kippy en ook de spotter van het Kruidvat. Beide werken even goed en nauwkeurig alleen de spotter is binnen 3 dagen leeg en de Kippy doet het een week. Het is dus net wat je belangrijk vindt.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
naomi12
Zeer actief
Spaanse galgo kruising

Boutje schreef:collega heeft er eentje, ding op batterijtje aan de halsband en ze ziet op haar smartfoon waar haar hondje is. Ontsnapt altijd maar woont erg landleijk dus kan relatief weinig kwaad. Fientje kuiert een uurtje rond en komt dan naar huis terug en vergezeld nu en dan oude buurman op wandeling. Ik ga even voor je vragen waar ze dat ding haalde!
Dat zou heel fijn zijn, klinkt ideaal. Dankje!

Iets te vroeg gereageerd. Die was ik al tegen gekomen inderdaad. Dat abonnement is alleen een beetje een nadeel. Al weet ik niet of ze ook zonder bestaan.
naomi12
Zeer actief
Spaanse galgo kruising

StephanieR schreef:Ik heb de dure Kippy en ook de spotter van het Kruidvat. Beide werken even goed en nauwkeurig alleen de spotter is binnen 3 dagen leeg en de Kippy doet het een week. Het is dus net wat je belangrijk vindt.
Die ziet er goed uit! Iedere 3 dagen opladen vind ik niet zo'n probleem.

Krijg je dan een soort spoor te zien als Puck hem gepeerd is? Aangezien je iedere minuut te zien krijgt waar ze is.
Is de app verder fijn in gebruik enzo??

Deze lijkt me wel heel fijn!
naomi12
Zeer actief
Spaanse galgo kruising

Boutje schreef:
naomi12 schreef:
Boutje schreef:collega heeft er eentje, ding op batterijtje aan de halsband en ze ziet op haar smartfoon waar haar hondje is. Ontsnapt altijd maar woont erg landleijk dus kan relatief weinig kwaad. Fientje kuiert een uurtje rond en komt dan naar huis terug en vergezeld nu en dan oude buurman op wandeling. Ik ga even voor je vragen waar ze dat ding haalde!
Dat zou heel fijn zijn, klinkt ideaal. Dankje!

Iets te vroeg gereageerd. Die was ik al tegen gekomen inderdaad. Dat abonnement is alleen een beetje een nadeel. Al weet ik niet of ze ook zonder bestaan.
Via die link die ik zette geen abonnement, zij heeft er toch geen.
Wel een gratis telefoon app
O nee, is inderdaad geen abonnement. :oohja: Wel maandelijkse kosten, daar gaat het me eigenlijk om. Vind dat ding zelf duur genoeg eigenlijk.
Maar als het niet anders kan gaat het dat misschien toch wel worden. Maar ik zoek nog even door.
StephanieR
Zeer actief

naomi12 schreef:
StephanieR schreef:Ik heb de dure Kippy en ook de spotter van het Kruidvat. Beide werken even goed en nauwkeurig alleen de spotter is binnen 3 dagen leeg en de Kippy doet het een week. Het is dus net wat je belangrijk vindt.
Die ziet er goed uit! Iedere 3 dagen opladen vind ik niet zo'n probleem.

Krijg je dan een soort spoor te zien als Puck hem gepeerd is? Aangezien je iedere minuut te zien krijgt waar ze is.
Is de app verder fijn in gebruik enzo??

Deze lijkt me wel heel fijn!
Je kunt de app (van beide apparaten) vergelijken met die van Google Maps, het ene icoontje laat je hond zien en het andere icoontje waar jij bent. In beweging zie je dus de icoontjes verspringen. Je kan de app dan bijv de richting laten zeggen waar je heen moet lopen of je kunt je wandelroute van vanochtend bekijken. Beide zijn trouwens met een abo maar de kosten vallen me nog hartstikke mee. De spotter geloof ik €5 per maand. Ik heb de spotter gewoon op een tuig zitten, gewoon zelf een bandje die hem op zijn plek houdt eromheen geknutseld.
Groetjes Stephanie
Chucky 2003-31/12/2013
StephanieR
Zeer actief

En aan maandelijkse/extra kosten ontkom je niet, in het apparaatje zit namelijk een simkaart dus je hebt daardoor altijd een soort abonnement nodig.
Groetjes Stephanie
Chucky 2003-31/12/2013
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

I
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Easy_Rider schreef:Ik ben ook op zoek naar en betrouwbare GPS.
Zou er niets te vinden zijn waar je maandelijke niets voor hoeft te betalen?
Je kunt het altijd proberen, maar als je iets koopt zonder maandelijkse kosten, dan zal de service die je wel afneemt bij de aankoopprijs in zitten. Dus ik denk dat het handiger is om gewoon maandelijks te betalen.

Een gps zoals een Garmin navigatie of je telefoon is gratis omdat de informatie uit de GPS coördinaten niet verzonden hoeft te worden. Maar je tracker op je huisdier moet de GPS coördinaten naar je telefoon versturen en dat gaat met een simkaart. En dat kost geld.
Afbeelding
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Easy_Rider schreef:Ik ben ook op zoek naar en betrouwbare GPS.
Zou er niets te vinden zijn waar je maandelijke niets voor hoeft te betalen?
Als er hond in een artikel staat betaal je altijd een hoop geld. Er zijn toch vast ook GPS tracker voor handtassen,, fietsen/brommers enz. waar je niet elke maand aan hoeft te betalen?
Iemand een idee?
Dan moet je niet afhankelijk zijn van je mobiel, maar een aparte gps ontvanger.
Garmin is super betrouwbaar.
Maar je betaalt je eigen wel scheel...maar geen abonnementskosten...
http://www.hemker-bekking.nl/shop/merke ... n-tracker/
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

Oeps. dat is wel heel erg duur.
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Ik heb vanmiddag echt geluk dat ik mijn hondengps had, anders was ik mijn hond echt kwijt geraakt.

Ik ging heel even van het pad af tussen de struiken om een plek te zoeken bij het water. Op een gegeven moment verloor ik hem uit het zicht door de struiken in de veronderstelling dat hij me zou volgen. Ik zag hem continu richting zuiden lopen dus liep ik ook die richting. Maar ik riep maar kon hem niet vinden. Maar volgens de gps is hij meteen 180 graden omgedraaid (bij de pijl onder)en naar het noorden gerend, wat ik door de struiken en bosjes niet had gezien. had ik de gps niet gehad dan was ik blijven lopen naar het zuiden en hij naar het noorden. Ik dacht die gps klopt niet. Maar ik ben dus tegen mijn gevoel in toch ook maar naar het noorden gelopen en na veel roepen kwam hij daar inderdaad aangerend. Had ik die gps niet gehad dan waren we nog verder en verder van mekaar afgedwaald, ik naar het zuiden en hij naar het noorden.
Mijn fout van even veronachtzaamheid maar de gps heeft het gelukkig goed gemaakt...

Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yeufke »

Super dat je er zoveel baat bij gehad hebt. :ok:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid