Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cody is geadopteerd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Cody's losloopdebuut

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat doet hij het goed zeg!
Als ik naar het filmpje kijk, denk ik echt dat het een reactie op de gladde vloer is. Ik herken dat wel van Mila. Hij is waarschijnlijk in het begin een keer wat uitgegleden en dat kan een hond heel makkelijk gaan associëren met één bepaalde plek. Omdat hij daardoor krampachtig gaat lopen, glijdt hij juist uit. Op andere plekken waar hij nooit is uitgegleden, kan het prima zo zijn dat hij die associatie - ondanks een zelfde type vloer - helemaal niet heeft.
Fijn dat de matten in ieder geval zo snel al lijken te helpen!
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

DeDiana schreef:Wat doet hij het goed zeg!
Als ik naar het filmpje kijk, denk ik echt dat het een reactie op de gladde vloer is. Ik herken dat wel van Mila. Hij is waarschijnlijk in het begin een keer wat uitgegleden en dat kan een hond heel makkelijk gaan associëren met één bepaalde plek. Omdat hij daardoor krampachtig gaat lopen, glijdt hij juist uit. Op andere plekken waar hij nooit is uitgegleden, kan het prima zo zijn dat hij die associatie - ondanks een zelfde type vloer - helemaal niet heeft.
Het klinkt zo logisch en toch ben ik er niet zelf op gekomen :Q: Ik ben benieuwd of hij nu ook bij ons thuis rond gaat lopen, zou zo leuk zijn! En we beginnen al bijna met de cursus :cheer:
Sulluna schreef:Ik ben zo trots op jullie! Echt waar, Cody treft het maar met jullie, had zich geen betere opvang kunnen wensen.
*bloos* Dat vind ik zo lief van je, ik heb echt aan ons getwijfeld, dat weet jij ook. Of Cody wel goed zat bij ons, maar wat een heerlijk lief dier is het en wat bereikt hij eigenlijk een hoop in korte tijd :lief:
xTessa schreef:Hij is zooooo leuk <3
Ja zeker :I: Hij wordt nog makkelijk! :mrgreen:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat heerlijk om je honden zo bezig te zien. Jullie boffen allemaal maar met elkaar. Zelf ben ik veel te onstabiel voor zo een angstige hond, maar wat een heerlijk beest is Cody. Echt vreemd dat daar nog geen definitief baasje voor is gevonden.

Heel offtopic, ik vind je filmpjes echt super leuk om te zien en horen. Je zou moeten gaan vloggen ;)
Manuma
Zeer actief

Thomas schreef:Ik moet zo lachen om die poten die alle kanten op vliegen. :LOL:
Haha ja heerlijk hè? :I:
Hylos schreef:Haha dat filmpje op bed! Wat genieten zeg. Ze kunnen wel erg goed samen zeker, Manu en Cody. :mrgreen:
De onderbuurvrouw kwam klagen over al het gestamp van die twee :LOL: Ze springen bovenop elkaar, rollen om, happen de poten onder elkaars lichaam vandaan. En dan vervolgens heel blij naar mij komen rennen terwijl ze onder het kwijl van elkaar zitten :schrik: Zo genieten :I: Manu kan toch wel heel leuk spelen met reuen :D
Ri@nne schreef:Kai is helemaal fan van het zondagochtend-filmpje.
Bij ieder woord wat je zegt draait hij met z'n kopje en gaat achter de laptop kijken...
Hahaha! :engel: Kletsen kan ik wel.
xTessa schreef:Ik heb dit hele topic nu doorgelezen en wauw wat heeft hij een groei doorgemaakt. Echt een hele leuke hond is het. Denk alleen niet dat Beau oud en wijs genoeg is nu om een goede hond naast Cody te zijn en ik denk dat ik ook nog niet genoeg kennis heb om Cody op te vangen. Maar wat een heerlijk beestje is het <3
Mijn Uma is zelf ook een angstige hond en alleen naast haar is Cody al een stuk beter zelfverzekerd. Dan gaat hij echt dingen ondernemen.
Als ik hem alleen meeneem durft hij niet zo goed maar we gaan het oefenen :) Wie weet dan :mrgreen: ;)
*Skye* schreef:Wat heerlijk om je honden zo bezig te zien. Jullie boffen allemaal maar met elkaar. Zelf ben ik veel te onstabiel voor zo een angstige hond, maar wat een heerlijk beest is Cody. Echt vreemd dat daar nog geen definitief baasje voor is gevonden.

Heel offtopic, ik vind je filmpjes echt super leuk om te zien en horen. Je zou moeten gaan vloggen ;)
Ja ik bof enorm met ze :lief: We hebben het vaak zo gezellig en ik ben zo dol op ze. Ze zijn zo verschillend en elke dag is anders, zo leuk! Manu kan zo'n stuk vreten zijn maar hij is zo lief voor de opvangers. Hij heeft onze Uma ook zo goed geholpen.
Ik vind het ook heel vreemd :scratch: Misschien dat ik teveel door een roze bril kijk maar als ik die filmpjes terug zie smelt ik helemaal.

En echt?! Haha ik vind het afschuwelijk mezelf zo terug te horen :LOL: Ik hoopte wat meer gevoel bij het filmpje te creëren. Deze week wil ik heel veel filmpjes maken en ik wil hem ook nog meenemen op doggy dates om hem te leren met vreemde honden om te gaan. Misschien kan ik wel een pagina maken waar ik het allemaal verzamel :D
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Cody's eenzame losloopdebuut | filmpjes p.10!

Ongelezen bericht door veertje »

Wat ik me afvroeg hè, is hij (nog steeds) zo angstig dan? Zoals ik hem een tijdje terug met de wandeling meemaakte en op de filmpjes zie, zie ik niet echt angst. Misschien is onzeker een beter passend woord voor hem?
Manuma
Zeer actief

veertje schreef:Wat ik me afvroeg hè, is hij (nog steeds) zo angstig dan? Zoals ik hem een tijdje terug met de wandeling meemaakte en op de filmpjes zie, zie ik niet echt angst. Misschien is onzeker een beter passend woord voor hem?
Ik heb een goed voorbeeld! Yes, eindelijk! Want ik vind hem dus ook niet écht angstig meer, maar dit gebeurt dus wel regelmatig:

En als we op straat lopen en iemand stapt ineens de auto uit, of er klettert iets in een aanhanger, dan wil hij wég. Hij herstelt wel hoor, maar de schrikreactie is groot.
Laatst liep ik met het trio en ging de kerkklok redelijk dichtbij knalhard aan :Q: Toen zag ik echte paniek. Ik kan dan ook niet doorlopen want hij sleurt me echt mee. Ik ga dan op mijn hurken zitten en steek mijn hand uit. Dat is eigenlijk een beetje het begin naar de touch oefening. Maar zodra het geluid weg was is er niks meer aan de hand. Hij kan ook flink aan de riem trekken als hij iets spannend vindt. Zijn eerste reactie is vluchten. Dus ik zou niet alleen "onzeker" willen noemen. Angstig is ook niet meteen het goede woord, schrikkerig?

Edit: die paniek heb ik al heel lang niet gezien. Wat hij eerder deed als ik alleen al de autodeur open deed, liet hij nu in tweevoud zien door die kerkbel.
*Skye*
Zeer actief

Manuma schreef:
*Skye* schreef:Wat heerlijk om je honden zo bezig te zien. Jullie boffen allemaal maar met elkaar. Zelf ben ik veel te onstabiel voor zo een angstige hond, maar wat een heerlijk beest is Cody. Echt vreemd dat daar nog geen definitief baasje voor is gevonden.

Ja ik bof enorm met ze :lief: We hebben het vaak zo gezellig en ik ben zo dol op ze. Ze zijn zo verschillend en elke dag is anders, zo leuk! Manu kan zo'n stuk vreten zijn maar hij is zo lief voor de opvangers. Hij heeft onze Uma ook zo goed geholpen.
Ik vind het ook heel vreemd :scratch: Misschien dat ik teveel door een roze bril kijk maar als ik die filmpjes terug zie smelt ik helemaal.

En echt?! Haha ik vind het afschuwelijk mezelf zo terug te horen :LOL: Ik hoopte wat meer gevoel bij het filmpje te creëren. Deze week wil ik heel veel filmpjes maken en ik wil hem ook nog meenemen op doggy dates om hem te leren met vreemde honden om te gaan. Misschien kan ik wel een pagina maken waar ik het allemaal verzamel :D
Het ziet er in ieder geval super relaxed en fijn uit. En misschien kijk je door een roze bril, dan kijk ik door dezelfde. Het is gewoon een heerlijk trio.

Ik meen het serieus hoor. Ik volg tegenwoordig best veel vloggers en zou jou zo volgen. Er zijn ook echt mensen die daar gewoon een volledig salaris mee verdienen. Kan je je voorstellen dat je de hele dag met je honden en je kaarsen en melts bezig kan zijn en daar gewoon je geld mee verdienen ;)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

*Skye* schreef: Het ziet er in ieder geval super relaxed en fijn uit. En misschien kijk je door een roze bril, dan kijk ik door dezelfde.
Vind je dat serieus? Hebben we het dan over dezelfde filmpjes?
Er is natuurlijk veel vooruitgang en het is te gek dat Cody nu los loopt, maar ik zie helemaal geen relaxte hond. Ik zie een hondje wat aan de baas hangt omdat hij de wereld niet vertrouwt; die onrustig drentelt en niet vrij beweegt. Hij lijkt te hijgen uit stress.
Hij is nu al zo lang in Nederland en heeft hondenmaatjes en goede begeleiding. Ik denk dat t helaas er nooit helemaal uit gaat.
Afbeelding
kathy
Zeer actief

Ongelezen bericht door kathy »

Ik zie in het filmpje waarin hij voor het eerst zonder Manu en Uma loopt, een blije hond die pret heeft, die het nog wat eng vindt zonder medestanders. Maar zeker geen angsthaas, helemaal niet.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

DeDiana schreef:Wat doet hij het goed zeg!
Ja, Lilo heeft dat ook wel gehad, uitglijden juist omdat ze zo krampachtig deed en dan helemaal stresskip worden. Ook buiten, helemaal truttig doen met bruggetjes die soms glad waren en dan bijna buikschuivend en bibberend eroverheen. Komt goed, is mijn ervaring.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
*Skye*
Zeer actief

Paisley schreef:
*Skye* schreef: Het ziet er in ieder geval super relaxed en fijn uit. En misschien kijk je door een roze bril, dan kijk ik door dezelfde.
Er is natuurlijk veel vooruitgang en het is te gek dat Cody nu los loopt, maar ik zie helemaal geen relaxte hond. Ik zie een hondje wat aan de baas hangt omdat hij de wereld niet vertrouwt; die onrustig drentelt en niet vrij beweegt. Hij lijkt te hijgen uit stress.
Hij is nu al zo lang in Nederland en heeft hondenmaatjes en goede begeleiding. Ik denk dat t helaas er nooit helemaal uit gaat.
Ik heb het over de filmpjes als de honden met zijn drieën zijn. Lekker met zijn allen op bed. Met zijn drieën op het omheind losloopveld. Daar kijk ik graag naar, heerlijk als je zo met zijn allen kunt genieten.

De filmpjes over het gedrag van Cody zie ik natuurlijk ook wel dat hij ook een hele andere kant (helaas nog steeds) heeft. Maar daarvoor zet Manuma die filmpjes toch ook online?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Manuma, super dat je iets op je vloer gelegd hebt, ik denk echt dat het voor Cody een groot verschil zal maken en dat hij zich eindelijk vrijer zal durven bewegen in huis. Dat zou echt zo fijn zijn!

*Skye* schreef:
Paisley schreef:
Ik heb het over de filmpjes als de honden met zijn drieën zijn. Lekker met zijn allen op bed. Met zijn drieën op het omheind losloopveld. Daar kijk ik graag naar, heerlijk als je zo met zijn allen kunt genieten.

De filmpjes over het gedrag van Cody zie ik natuurlijk ook wel dat hij ook een hele andere kant (helaas nog steeds) heeft. Maar daarvoor zet Manuma die filmpjes toch ook online?
Maar juist daarom is het niet verstandig om een eufemisme als 'onzeker' te gaan gebruiken. Hij kan op elk willekeurig moment in complete paniek schieten en wil dan alleen nog maar vluchten. Dat kun je, voor ieders veiligheid, niet afdoen met onzeker. Het is heel belangrijk dat een mogelijke adoptant dit net zo serieus neemt als Manuma dat doet (voorlopig alleen los in goed omheinde gebieden en in alle andere gevallen zorgen dat je niet loslaat bij een schrik-/paniekreactie).
Manuma
Zeer actief

Zamunda schreef:Het is heel belangrijk dat een mogelijke adoptant dit net zo serieus neemt als Manuma dat doet (voorlopig alleen los in goed omheinde gebieden en in alle andere gevallen zorgen dat je niet loslaat bij een schrik-/paniekreactie).
En dit vind ik zo eng. Het heeft best een tijd geduurd voordat ik het aan durfde hem überhaupt in omheinde gebieden los te laten. Ik weet nu beter wat hij wel en niet aan kan en ik zie dat hij het vertrouwen in mij gevonden heeft. Dus thuis maar ook buiten op die postzegelveldjes met een hek eromheen. Daardoor durfde ik het aan, eerst met Uma erbij, die gaat niet ver weg, en daarna dus alleen. Maar de gedachte dat iemand het zou onderschatten vind ik doodeng. Want soms lijkt het echt of er niets aan de hand is, tot er iets onverwachts gebeurt.

De reden dat ik hem alleen mee heb genomen is omdat ik wil dat hij bij mij afkijkt en ik krijg weinig contact als hij met mijn andere honden samen is. Iemand fluit zijn hond terug, Cody schrikt, rent weg, ik blijf staan en wacht tot hij weer terug komt zodat we verder kunnen. Samen. Als mijn honden erbij waren geweest had hij alleen een kleine schrikreactie gehad en was weer over gegaan op de orde van de dag. Ik start over een week of twee/drie een cursus waarin ik ook ga werken aan "samen". Dat lijkt hij niet te kennen.

Ik zie een hond die in de afgelopen vier maanden sprongen heeft gemaakt, hij ligt op schoot, hij ziet er nu de lol van in met ons te zijn, hij vindt wandelen leuk ondanks verkeer en spannende dingen die we tegenkomen. Zet hem in een groep mensen en hij zal bij de mensen aaien gaan halen, maar hij kijkt continue naar mij, komt na het aaien terug gerend naar mij en moet mij dan aanraken. Hij zet dan een poot tegen me aan, hangt tegen mijn been aan. Hij zoekt continue bevestiging en die wil ik hem ook geven. Ik wil hem laten zien dat hij ook dingen alleen kan. Tenminste, dat hij dingen met ménsen kan.

Mijn Uma is ook geen stabiele hond, dat is een eigenzinnige hond die weet wat ze wil en intussen in elkaar kruipt als papa of mama niet in de buurt is :F: Ook dat gaat perfect samen met Cody.
Iemand moet hem vinden die hem zal proberen te begrijpen maar er niet teveel in mee gaat, iemand die kalm blijft en geduld tot in het oneindige heeft. Iemand die ziet wanneer je het wel kan vragen en wanneer niet, wanneer je hem wel een duwtje in de rug kan geven en wanneer je hem moet laten. Maar ook iemand die gaat lópen, of fietsen, of steppen of hardlopen, want wat ik wel merk is dat nu ik Cody meer meeneem en hij de prikkels wat beter kan handelen, veel rustiger is. Ik durfde het eerder niet goed aan omdat hij soms zo gespannen kon raken van alle prikkels die hij tegen kwam. Nu neem ik hem vaker mee met de lange wandelingen, vooral omdat hij die spanning minder snel opbouwt, en ik zie dat hij relaxter in zijn mand ligt.
Nu hoef je geen marathons te lopen natuurlijk, maar het zou wel heel fijn zijn voor hem als hij elke dag minstens 1,5 uur gaat lopen en lekker die lange stelten kan strekken. Ik ga ook een uur in de auto om naar omheinde gebieden te gaan zodat hij lekker kan rennen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Op dat laatste filmpje zie je het inderdaad goed dat hij het spannend vindt. Complete paniek en alleen maar willen vluchten zie ik niet. Hij reageert goed op jou, blijft staan en komt uiteindelijk naar je toe :ok: Zoals ik de filmpjes interpreteer zou ik zeggen hij is onzeker (in z'n eentje), maar het is misschien ook maar net wat voor interpretatie je daar aan hangt :wink:

Het is dat ik echt graag een hond zoek met wat meer zekerheid qua sporten/trainingen, anders had ik zo voor Cody kunnen gaan.
Manuma
Zeer actief

veertje schreef:Op dat laatste filmpje zie je het inderdaad goed dat hij het spannend vindt. Complete paniek en alleen maar willen vluchten zie ik niet. Hij reageert goed op jou, blijft staan en komt uiteindelijk naar je toe :ok: Zoals ik de filmpjes interpreteer zou ik zeggen hij is onzeker (in z'n eentje), maar het is misschien ook maar net wat voor interpretatie je daar aan hangt :wink:

Het is dat ik echt graag een hond zoek met wat meer zekerheid qua sporten/trainingen, anders had ik zo voor Cody kunnen gaan.
Complete paniek is ook iets wat niet veel voorkomt gelukkig. Het vluchten meerdere keren per dag.
Hij doet het heel erg goed hoor, hij komt inderdaad naar me toe nu. Wat ik al noem in het filmpje, hij herstelt nu tenminste en vrij snel ook. Maar feit is wel dat hij vóórdat hij herstelt dus weg rent. Ik snap wat je bedoelt hoor, ik heb het er gisteravond nog met mijn vriend over gehad.
Kunnen we nog angstig zeggen? Want onzeker dekt de lading niet maar angstig is weer een vrij groot woord voor zijn gedrag. Schrikachtig in combinatie met onzeker is denken wij het beste woord. Hij is voorzichtig, maar daar staat ook weer tegenover dat hij heel nieuwsgierig is. Dus als er eens iets voorkomt wat hij eng vindt, gaat hij uiteindelijk wel met die kromme neus kijken.
Maar zoals die kerkbel, dat soort dingen heb je niet in de hand en ik weet heel zeker dat als hij toen los was geweest hij weg was gerend tot hij het niet meer kon horen. Wellicht dat hij daarna wel weer terug zou komen, dat denk ik eigenlijk wel, maar Cody zou gewoon onder een auto lopen.

Ik vind het heel moeilijk hem goed te beschrijven. Het is een vrolijk, blij ei dat alle kanten op springt en heel graag op schoot ligt en zijn neus in je nek legt. Maar die andere kant van hem slaat dicht bij een harder geluid, rent heen en weer als hij niet weet wat hij moet doen of waar hij naar toe moet, je kunt vrijwel niets van hem vragen omdat hij dan alleen maar weg wil, hij ligt bevroren in zijn mand thuis... en de volgende ochtend ligt hij snollend naast je in je bed :19:
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Paisley schreef: Hij is nu al zo lang in Nederland en heeft hondenmaatjes en goede begeleiding. Ik denk dat t helaas er nooit helemaal uit gaat.
Hij lijkt mij al erg veranderd, en daar zit nog steeds vooruitgang in.

Ik denk dat je op vrolijke momenten z'n karakter ziet zoals het is. En dat de schrik door dingen die hij niet kent vooral komt doordat hij veel in de socialisatie periode nooit heeft meegemaakt. Ik vind het enorm goed dat hij z'n zekerheid toch aan Manuma ontleent nu hij alleen mee is. Ook al zijn honden slecht gesocialiseerd, dan nog kan dat in latere jaren beter gaan door gewenning.

Ik denk dat de situatie met alleen mee tijdens loslopen nieuw is en dat hij daarom wat stressig overkomt. Z'n staart is op het losloopfilmpje niet laag en z'n houding niet heel gedrukt. Hij is wel nerveus aan het "oppassen" heb ik het idee. Meer dat hij waakzaam is voor gevaar, zowel voor Manuma als voor zichzelf. Op momenten dat er andere honden meegaan kan hij dat meer aan Manu overlaten denk ik en dat is voor hem meer ontspannen.

Kan dat ik het verkeerd interpreteer, maar zo komt het op mij over.

En mag ik vragen wat dat voor tuig is wat hij om heeft. Lijkt me een handige voor Laila ook.
Manuma
Zeer actief

Ri@ schreef:
Paisley schreef: Hij is nu al zo lang in Nederland en heeft hondenmaatjes en goede begeleiding. Ik denk dat t helaas er nooit helemaal uit gaat.

Ik denk dat je op vrolijke momenten z'n karakter ziet zoals het is. En dat de schrik door dingen die hij niet kent vooral komt doordat hij veel in de socialisatie periode nooit heeft meegemaakt. Ik vind het enorm goed dat hij z'n zekerheid toch aan Manuma ontleent nu hij alleen mee is. Ook al zijn honden slecht gesocialiseerd, dan nog kan dat in latere jaren beter gaan door gewenning.

Ik denk dat de situatie met alleen mee tijdens loslopen nieuw is en dat hij daarom wat stressig overkomt. Z'n staart is op het losloopfilmpje niet laag en z'n houding niet heel gedrukt. Hij is wel nerveus aan het "oppassen" heb ik het idee. Meer dat hij waakzaam is voor gevaar, zowel voor Manuma als voor zichzelf. Op momenten dat er andere honden meegaan kan hij dat meer aan Manu overlaten denk ik en dat is voor hem meer ontspannen.

Kan dat ik het verkeerd interpreteer, maar zo komt het op mij over.

En mag ik vragen wat dat voor tuig is wat hij om heeft. Lijkt me een handige voor Laila ook.
Wat Paisley beschrijft zie ik ook. Echter zie ik het door een wat roze bril omdat dit al een hele sprong is qua vertrouwen in mij. Hij hijgt, dat doet hij ook veel en nu ik foto's van afgelopen weekend terug zie merk ik op dat hij echt aan mijn honden plakt. Zoals hij op die dijk ook bij mij doet, heel dichtbij blijven, eromheen drentelen etc. Hij heeft nu pas een paar keer losgelopen en ik denk dat het voor hem best eng is. Die riem was altijd zijn begrenzing maar ook wel bescherming want dan ben ik altijd vlakbij om het voor hem op te lossen wat ik ook zoveel mogelijk probeer.

Ik vind hem inderdaad op het filmpje niet ongelukkig maar het nerveuze zie ik wel. Meer dan anderhalve meter voor me uit durft hij niet, achterblijven of een paar meter naast mij wel. Je beschrijft het mooi trouwens!

Het tuig is een Ruffwear Webmaster. Ooit op marktplaats kunnen kopen en ik ben er heel blij mee. Zit als een huis!

Edit: fototopic gemaakt: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=309178
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ri@ schreef:
Ja tuurlijk wel, maar het blijft ze karakter want er zijn zat niet-gesocialiseerde honden die na een paar week Nederland hun nieuwe leven omarmen en vol vertrouwen de wereld bekijken. Maar Cody is zo gevoelig dat hij van ervaringen niet altijd 'goede ervaaringen' maakt, omdat hij in zn koppie er een heel ding van maakt.
Cody doet me vaak denken aan Kiwi, maar dan x 10. Kiwi is ook niet gesocialiseerd tot een maand of 8. Ook erg gevoelig, beweegt zich soms schichtig als een hertje. Als ik het filmpje van Cody bekijk, lijk ik Kiwi te zien in de eerste weken dat ik dr had.
En ondanks dat ze hele grote sprongen maakte en nog steeds vooruit blijft gaan, zie ik toch nog steeds hier en daar een glimp van de oude Kiwi. Er blijft een fractie van 'ongerustheid' in dr zitten (angstig of onzeker is in haar geval echt teveel gezegd, kan het beste beschrijven als ongerust). Ze is nu 1,5 en heb maar besloten dat het bij dr karakter hoort. Ze functioneert verder prima. Maar ik denk niet dat het er ooit uit gaat.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Paisley schreef:
Ri@ schreef:
Ja tuurlijk wel, maar het blijft ze karakter want er zijn zat niet-gesocialiseerde honden die na een paar week Nederland hun nieuwe leven omarmen en vol vertrouwen de wereld bekijken. Maar Cody is zo gevoelig dat hij van ervaringen niet altijd 'goede ervaaringen' maakt, omdat hij in zn koppie er een heel ding van maakt.
Cody doet me vaak denken aan Kiwi, maar dan x 10. Kiwi is ook niet gesocialiseerd tot een maand of 8. Ook erg gevoelig, beweegt zich soms schichtig als een hertje. Als ik het filmpje van Cody bekijk, lijk ik Kiwi te zien in de eerste weken dat ik dr had.
En ondanks dat ze hele grote sprongen maakte en nog steeds vooruit blijft gaan, zie ik toch nog steeds hier en daar een glimp van de oude Kiwi. Er blijft een fractie van 'ongerustheid' in dr zitten (angstig of onzeker is in haar geval echt teveel gezegd, kan het beste beschrijven als ongerust). Ze is nu 1,5 en heb maar besloten dat het bij dr karakter hoort. Ze functioneert verder prima. Maar ik denk niet dat het er ooit uit gaat.
Ik denk het ook, maar ik denk ook dat er nog wel veel vooruitgang geboekt kan worden. Dat schrikkerige, dat is denk ik inderdaad gewoon karakter. Er zijn genoeg niet-gesocialiseerde honden die helemaal niet schrikkerig zijn. En ook prima gesocialiseerde honden die wél schrikkerig of nerveus van aard zijn en daardoor nooit helemaal bom proof worden, ondanks die prima socialisatie. Bij Cody maakt die combinatie het natuurlijk best lastig, maar hij is in korte tijd al zo vooruitgegaan en ik denk dat hij door meer vertrouwen in (zijn) mensen nog wel wat zekerder zal worden en toch ook langzaam maar zeker aan dingen kan wennen waar hij voorheen van schrok en over bepaalde angsten heen kan komen. Het feit dat hij snel herstelt en erg nieuwsgierig is, lijkt me al heel positief.
Manuma
Zeer actief

:I: :I: :I:
Ik heb zo vaak gezeurd bij mijn vriend maar hij kan echt niet blijven :jank: Oh zijn volgende baasje is zo'n enorme bofkont, ik ben echt heel jaloers.
We hebben afgelopen zondag meegelopen met een Doggydate om hem wat zelfverzekerder te maken in het contact met vreemde honden. Hij was helemaal alleen mee. Ik heb hem afgelopen week natuurlijk vaker alleen meegenomen en het leek wel of hij het wist. Hij ging huppelend naar de bus toe en sprong er enthousiast in waarna hij over mijn schouder mee keek naar de weg. Hij heeft het fantastisch goed gedaan, ik ben echt heel erg trots op hem.
We kwamen nog een paard tegen maar dat was geen probleem :E:

Hij heeft ook gezwommen :O: Ik had Manu de sloot in gestuurd om de honkbal eruit te halen, die brengen we dan terug naar het sportpark. En Cody stond op zijn achterpoten op de kant te springen met gespreide tenen :LOL: En PLONS. Hij stond even met zijn voorpoten omhoog op de bodem te wiebelen waarna hij wat onhandig terug zwom naar de kant. Wat een aap :Q:

En de antislipbedekking op de vloer helpt echt. Vanochtend stonden ze alle drie middenin de woonkamer te spelen en Cody leek heel gelukkig. Hij sprong tegen me op en duwde zijn neus in mijn hand waarin ik zijn halsband vast had. Lief aapje :I: Hij is zo heerlijk enthousiast. De andere honden kunnen hem gestolen worden, hij is in die paar keer dat ik hem alleen mee heb genomen nog veel meer gericht op mij. Wat een fijn gevoel :LOL: Ik ga hem leren apporteren omdat hij zo bizar veel bezig is met mij dat het eigenlijk saai is :Q:

Ik heb nog een filmpje gemaakt van onze wandeling donderdagavond. Daar ga ik iets meer met hem bezig:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: filmpje stopt vrij abrupt omdat m'n batterij leeg was :engel:
Laatst gewijzigd door Manuma op 19 apr 2016 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
DeDiana
Zeer actief

Leuk zeg, dat filmpje! :D Het is echt een totaal andere hond geworden dan in het begin, wat een heerlijk blij ei! :ok:
kipo
Zeer actief

Re: Cody zit weer in een stijgende lijn!

Ongelezen bericht door kipo »

Oooh :I: die blije bek achter je in de auto.
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Oh zo jammer dat hij niet blijven kan, maar ik snap je vriend wel hoor. Soms kan het gewoon echt niet en dan moet er iemand zijn poot stijf houden.
Maar wat een heerlijke basis krijgt hij van jullie mee. Hij heeft echt enorme vooruitgang geboekt, daar mogen jullie trots op zijn. Mijn ervaring is dat het angstige gedrag er nooit helemaal uitgaat, maar zelfs na jaren zie je nog steeds hele kleine stapjes verbetering. Hier zorgt de stofzuiger, ruim 2 jaar, nog steeds voor paniek. Maar verdorie, ineens valt me op dat Tibbe sinds een paar weken blijft liggen op de bank als ik de stofzuiger pak en pas als ik heel dichtbij kom vlucht hij naar de andere kant van de kamer. Dat was een paar maanden terug echt ondenkbaar. En zo zijn er meer dingen waarvan ik niet verwachtte dat het minder zou worden en dan plots verbaast hij me weer. :I:

Als ik Cody zo zie op de foto's en filmpjes verwacht ik dat bij hem ook, de stapjes worden op den duur minder groot, maar de vooruitgang staat niet stil.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat super om te lezen zeg! Wat is het ook een leukerd hè :I: . Wat ontzettend fijn dat hij zich nu eindelijk ook vrijer kan voelen in zijn eigen huis, dat zal hem (en jullie!) een hoop stress schelen :ok: .

Gaaf dat Cody zo naar jou toetrekt! Wat heeft je vriend erop tegen om Cody te houden?
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wat een heerlijk lang filmpje! Super, dan kan ik mooi lang van hem genieten :cheer: Wat een prachtige hond toch en wat doet hij het goed, dankzij jullie helemaal top :E: :E:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Manuma
Zeer actief

Wat leuk om te lezen dat jullie ook verandering zien :D

Sekreetje, fijn om te lezen dat Tibbe nog steeds stappen blijft maken. Ik verwacht inderdaad wel dat Cody zo'n zelfde proces door zal gaan. Wie weet is hij over een paar jaar een zorgeloze hond :)
Zamunda schreef: Wat heeft je vriend erop tegen om Cody te houden?
Goede redenen :LOL:
1. We wonen klein, 3 grote honden is een goed gevuld huis :mrgreen:
2. Hij vindt het wandelen met drie honden niet leuk en als ik werk is hij met de honden thuis dus hij loopt ze toch zo'n 2 á 3x per dag.
3. Hij heeft zelf ook het geduld niet om Cody, als hij een stressmoment heeft, hem te begeleiden. Hij gaat zich irriteren.
4. Over een aantal jaar willen we aan de kinderen, en dat in combinatie met 3 honden die alledrie vrij veel begeleiding nodig hebben is niet ideaal.
5. Vakanties zijn lastiger omdat opvang voor 3 honden dan al niet meer bij mijn ouders kan. En Uma kan weer nergens verblijven behalve bij mijn ouders.

Voor mij was de grootste reden dat ik de honden niet tegelijk mee kan nemen met losloopwandelingen. Echter verbaast Cody mij daar dan weer.
En ik neem de honden nu vrijwel altijd apart mee, zelden met drie tegelijk omdat ik gewoon geen ogen genoeg heb. Dat deed ik eigenlijk ook toen ik alleen Manu en Uma nog had.
Mijn zusje stelde al voor Cody te houden totdat ze een huis vindt, maar dat is weer een mooie fantasie van haar :Q: Zij is ook helemaal weg van hem. En anders kon ik Manu tegen Cody ruilen :engel: Nee gekkigheid, helaas. Als het aan mij zou liggen had hij mogen blijven, maar ik woon niet alleen en ik vrees dat het dan een keuze wordt tussen Cody of vriendlief :F: Dan kies ik toch maar voor mijn vriend :LOL:

Begin mei begint onze clicker cursus, ik heb er erg veel zin en ik denk dat Cody dat echt heel goed op gaat pakken nu hij heeft gezien wat hij allemaal al kan en durft.
*Skye*
Zeer actief

Wat een leuk filmpje om te zien. Hij is echt goed op jou gericht. Leuk! Super van je dat je echt de tijd neemt voor alle drie je honden. En dat is nu misschien nog wel redelijk te doen. Maar heel verstandig want als jullie straks kinderen krijgen dan is het gewoon niet te doen.
Manuma
Zeer actief

*Skye* schreef:Wat een leuk filmpje om te zien. Hij is echt goed op jou gericht. Leuk! Super van je dat je echt de tijd neemt voor alle drie je honden. En dat is nu misschien nog wel redelijk te doen. Maar heel verstandig want als jullie straks kinderen krijgen dan is het gewoon niet te doen.
Vooral nu het langer licht is 's avonds, heerlijk!
Ik had afgelopen zondag totaal 4,5 uur gelopen en 40 minuten gefietst, allemaal met die honden :lol1: Ik kom wel aan mijn beweging zo.
Meestal wissel ik het af, vanavond mag Manu mee naast de fiets naar het strand, morgen heeft hij cursus en mag Uma een uur loslopen en dan heeft Cody donderdag weer quality time. Uma is gelukkig niet zo veeleisend, die ligt het liefst op de bank :F: Het is best druk en ik heb er niet altijd zin in na 11 uur van huis te zijn voor werk maar als ik eenmaal bezig ben en het resultaat zie vind ik het zo fijn. Als ik ze tegelijk los laat gaan ze echt keten en op deze manier kan ik bepaalde dingen oefenen zodat het wellicht ooit, oooooit wel kan :D
*Skye*
Zeer actief

Manuma schreef:
*Skye* schreef:Wat een leuk filmpje om te zien. Hij is echt goed op jou gericht. Leuk! Super van je dat je echt de tijd neemt voor alle drie je honden. En dat is nu misschien nog wel redelijk te doen. Maar heel verstandig want als jullie straks kinderen krijgen dan is het gewoon niet te doen.
Vooral nu het langer licht is 's avonds, heerlijk!
Ik had afgelopen zondag totaal 4,5 uur gelopen en 40 minuten gefietst, allemaal met die honden :lol1: Ik kom wel aan mijn beweging zo.
Meestal wissel ik het af, vanavond mag Manu mee naast de fiets naar het strand, morgen heeft hij cursus en mag Uma een uur loslopen en dan heeft Cody donderdag weer quality time. Uma is gelukkig niet zo veeleisend, die ligt het liefst op de bank :F: Het is best druk en ik heb er niet altijd zin in na 11 uur van huis te zijn voor werk maar als ik eenmaal bezig ben en het resultaat zie vind ik het zo fijn. Als ik ze tegelijk los laat gaan ze echt keten en op deze manier kan ik bepaalde dingen oefenen zodat het wellicht ooit, oooooit wel kan :D
Petje af hoor. Ik vind het soms wel pittig 1 hond alles te geven wat hij nodig heeft. Knap hoe je er mee bezig bent!
Manuma
Zeer actief

*Skye* schreef: Petje af hoor. Ik vind het soms wel pittig 1 hond alles te geven wat hij nodig heeft. Knap hoe je er mee bezig bent!
Dankjewel. Ik heb wel minstens 1 dag per week dat ik instort hoor. Net even iets meer druk erbij en dan moet ik even helemaal niets anders dan in een warm bad liggen. Zo knap doe ik het allemaal niet, het is soms wel heel erg veel. M'n werk, reistijd, huishouden, sociale leven en drie honden. Geen idee hoe mensen dat met kinderen erbij doen :vaag:

Cody is echt mijn vriendje geworden :I:
En hij verdient echt de allerbeste baas. Ik hoop heel hard dat hij in onze kring of in de buurt geplaatst wordt, of bij iemand op dit forum. Ik zou hem zo missen.
Als ik alleen had gewoond was hij nooit meer weggegaan. Terwijl ik tot voor kort nog zo stellig was: nee hoor die blijft niet :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”