Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stom, stom, stom, stom....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

stom, stom, stom, stom....

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wat een sukkel ben ik toch dat ik me toch weer laat verleiden tot een discussie, leer ik het dan nooit??? :ugh:

Vanmorgen met de hondjes (Silky in haar karretje) naar het bos gelopen en daar mocht Silky rondlopen. Helaas staken er net een paar reeën voorbij, dus hup Silky er vandoor. Nu gaat ze meestal niet echt ver, dus ik al roepend achter haar aan.
Kom ik een vrouw tegen met een losse Labrador, dus ik haar gewaarschuwd dat er reeën lopen en dat die rothond van mij erachter aan is. Haar reactie was meteen dat dit aan de baas ligt :denken: Huh, dus ik nog even vragen wat ze bedoelt...tja, je hond luistert niet dus dat ligt aan de baas en als jij je hond een rothond noemt dan heb ik medelijden met de hond dat zij zo'n baas heeft...oef, ik heb maar niet al teveel gezegd, maar wel dat ook het karakter en jachtinstinct mee kunnen spelen, maar daar had ze geen boodschap aan. Ik ben maar verder gelopen, maar maakt me nog flink kwaad :devil: Zo'n eigengereide eo-familiedagtrut die wel even meteen kan vertellen wat ik allemaal fout doe en een slechte baas ben :S: :S:

Achteraf...tja achteraf had ik gewoon haar gelijk moeten geven en door moeten lopen :oohja: :oohja:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: stom, stom, stom, stom....

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik ben het eigenlijk wel met haar eens.

Als mijn hond wil hetzen, is het aan mij om dat te voorkomen.
Als mijn hond gaten wil maken, is het aan mij om dat te voorkomen.

Dus ja, ik ben met die vrouw eens dat het de verantwoordelijkheid van de baas is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Frustrerend he. En je bent natuurlijk ook een rotbaas als je je hond een keer rothond noemt. Ik noem Luna altijd ons 'debieltje', 'pindabrein' etc. Mensen die me niet kennen zijn dan altijd half in shock. Dat je dat tegen en over je hond zegt! :F:

Had je silky snel weer terug trouwens?
Ingrid48
Zeer actief

Miranda schreef:Ik ben het eigenlijk wel met haar eens.

Dus ja, ik ben met die vrouw eens dat het de verantwoordelijkheid van de baas is.

tuurlijk, daar ben ik het ook mee eens! Maar meteen dat vingerwijzen en meteen haar mening klaar hebben, daar kan ik niet goed tegen. Ik waarschuwde haar alleen maar dat er reeën in het bos liepen, meer niet :denken: En zij komt meteen met omdat ik Silky een rothond noemde, ik een slechte baas zou zijn?? Ze moest eens weten wat ik nog meer tegen die honden tetter als ik goed kwaad ben :eek:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ingrid48
Zeer actief

luna2906 schreef:Frustrerend he. En je bent natuurlijk ook een rotbaas als je je hond een keer rothond noemt. Ik noem Luna altijd ons 'debieltje', 'pindabrein' etc. Mensen die me niet kennen zijn dan altijd half in shock. Dat je dat tegen en over je hond zegt! :F:

Had je silky snel weer terug trouwens?
haha, pindabrein :goeie: laat die muts het maar niet horen, want dan wordt Luna zo bij je weggehaald!!

Ja hoor Silky was zo weer terug :wink:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik ook wel. Alhoewel ik ook vind dat het niet aan je opvoedkundige kwaliteiten hoeft te liggen.
Zappa gaat achter wild aan. Een konijntje zou me niet zo veel kunnen schelen, die duikt in een hol en klaar maar we hebben erg veel reeën.
Ik krijg het er dus niet uit. En Zappa is echt een gehoorzame hond maar ik kom niet meer binnen.
Hij gaat dus in het "reeënbos" niet meer los.
Maar ik heb het gemakkelijk, 2 bossen om de hoek zonder wild.
Als ik dat niet had zou ik iemand zoeken die me kan helpen, desnoods met een teletak. Maar op wild jagen vind ik niet kunnen.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ingrid48 schreef:En zij komt meteen met omdat ik Silky een rothond noemde, ik een slechte baas zou zijn??
Ah, was je daar kwaad om!

Tsja. Ik noem Skadi regelmatig takketeef. Trut.
Cayuga debiel.
Ben ik vast ook een heel slechte baas :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Oooh, als het daarom gaat, zou ik direcht uit de "honderlijke macht gezet worden".
Witharig pakje roomboter is nog het minste wat Zappa naar zijn kop gegooid krijgt.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ach, ik noem mijn honden weleens etterbakkies. Nou, dat zijn het af en toe ook. Hahaha.

En rothonden krijgen ze ook weleens naar hun kop geslingerd. Vooral Jarah als ze drollen staat te vreten terwijl ik naar huis wil en ze me dus op haar laat wachten.

En heel soms zeg ik zelfs tegen Nikkie: als je het waagt om me te bijten krijg je de spuit.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Oh dan zal ze mij wel helemaal een rotbaas vinden :oeps:
De laatste maanden gaat het goed *klopt af* maar ik ga ook nog wel eens de fout in met het jachtinstinct.
Ik noem mijn honden ei, muts, mallootje, aap, kneus of ik tetter dat hij aan het solliciteren is naar een enkele reis asiel :gvd:

Wel vervelend hè.
Ik heb ook wel eens gehad dat Manu een grote sloot overstak en achter hazen aan ging. Je kan niet die sloot door en als je eromheen moet, moet je zeker 10 minuten fietsen. Dus ik probeerde uit alle macht mijn hond terug te krijgen, het huilen stond me nader. En dan staat er een mevrouw afkeurend te kijken met haar tetterende Jack Hussel en vindt het nodig mij dan nog te zeggen dat dit toch echt niet normaal is en ik hem even moet roepen. Terwijl ik duidelijk gepikeerd heen en weer sta te rennen langs die slootkant.
OOOOOOOOOH! Bedánkt! Dát had ik natuurlijk moeten doen.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik denk dat iedereen zijn hond wel eens uitscheld. Dat doe je in een kwade bui toch wel snel. Dan zouden we allemaal wel hele slechte baasjes zijn. En elke hond vliegt wel eens achter iets aan. Je kunt niet alles voorkomen. Er lopen bij ons om de deur veel reeen en ander wild. Ik heb de honden van jongs af aan geleerd dat ze daar niet achteraan mogen en dat doen ze ook niet. Van de week liep ik met ze in het donker door het veld toen er vlak voor ons opeens een ree te voorschijn sprong. Ik schrok me rot had het hele beest niet gezien. De honden twijfelden even of ze er achteraan zouden maar ik riep gelijk streng: Ehh mag niet! Toen liepen ze gelukkig braaf door. Maar pff dan heb je toch even het hart in de keel zitten of het allemaal goed zal gaan.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief

haha, ben blij dat ik niet de enige en die haar hond uitscheldt :wink: Ik vroeg haar nog of zij nooit boos op haar hond was en een rothond noemde, maar neen want het was dan haar schuld :pffff:

klopt vast wel, maar het lucht toch wel op om eens lekker te schelden :ok:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik versta ze dan wel niet maar ik weet zeker dat mijn honden ook wel eens op mij schelden :LOL:
Vooral Uma, de haai.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Hahaha, hier gaat het ook niet altijd netjes hoor. En dat kan in een boze bui zijn, maar dat kan ook als ze poeslief naast je zit en ineens een boer in je gezicht laat om vervolgens met een scherpe wolfsklauw over je arm te harken omdat ze gekriebeld wil worden. Dan ben ik ook poeslief: 'hee trutje, vind je dat normaal ja? Guttegut, je bent ook wel een rothond he? Jaaaa, een róthond.' Zoiets... Verder zijn we best normaal hier thuis :P
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Miranda schreef:Ik ben het eigenlijk wel met haar eens.

:E: scheelt mij weer typen
En over de rothond, ik denk dat iedereen dat wel eens doet, ik heb ook takketeven en een klootzakje :I: :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Nanna schreef: Maar goed dat ze mij dan nooit tegenkomt. Ik krijs altijd volop over 'vieze tyfushond ik flikker je terug in het asiel' :engel:
Ik denk dat iedereen op de show je wel gehoord heeft ja :hmmm:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”