Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Rossi heeft vanmiddag in een dode vis liggen rollebollen. We hebben hem al afgespoeld en met hondenshampoo gewassen.....en nog....stinken!
Verschrikkelijk gewoon die rotte vis geur.
Iemand nog een tip om Rossi weer lekker te laten geuren????
heb ik hier ook al eens gehad, 2 of 3 x met een goede hondenshampoo wassen of eventueel een teershampoo... stinkt ie wel weer naar teer, maar dat is altijd nog beter dan rotte vis.
Maaike schreef:Tomatenpuree schijnt volgens mij ook te werken, maar dat weet ik dus niet zeker meer ....Ik zal eens zoeken
Tomatenpuree? 8O
Dat lijkt me zo'n zootje worden. Maar als het helpt, doen we het ervoor!
maarrrrrr
Moet 'ie het eten, opsnuiven of moet je hem er mee wassen.?
tomatenpuree, proest...
wassen dus....maar het enige wat ik daarover op het net kan vinden, is dat het absoluut werkt tegen stinkdierensproeisel .....en dat zal niet zo snel gebeuren schat ik zo in
Bij de dierenwinkel hebben ze hier een speciale shampoo voor Speciaal voor lieve hondjes met een iets andere mening over wat lekker ruikt dan hun baasjes
Maaike schreef:Tomatenpuree schijnt volgens mij ook te werken, maar dat weet ik dus niet zeker meer ....Ik zal eens zoeken
Tomatenpuree? 8O
Dat lijkt me zo'n zootje worden. Maar als het helpt, doen we het ervoor!
maarrrrrr
Moet 'ie het eten, opsnuiven of moet je hem er mee wassen.?
tomatenpuree, proest...
Ja, en dan kom je buiten mensen tegen die zeggen wat is de neus van jouw hond rood. Ja, zeg je dan. Mijn hond is verslaafd aan het snuiven van tomatenpuree.
linlin schreef:met hondenshampoo krijg je de lucht niet weg.
jawel maar moet je wel meerdere keren achter elkaar wassen. Helaas heb ik het al menig maal moeten doen.. En teershampoo want dat stinkt nog harder dan de vislucht.
van die tomatenketchup, dat heb ik wel meer gehoord, Zingaro heeft zaterdag in de stront liggen rollen (fijn hè), maar ik durfde het niet aan om tomatenketchup erover te gooien. Ik was bang een roze golden te krijgen. Maar wassen met shampoo verdrijft de stank helaas niet helemaal. Daarna was hij nog in de modder gaan liggen (maar dat is bij nat weer vaste prik) waardoor ik niet goed meer kon zien waar de stront zat en waar de modder (het begon ondertussen aardig donker te worden).
Dus als er mensen zijn met ervaring met tomatenketchup, dan hoor ik dat graag.
Elvira schreef:van die tomatenketchup, dat heb ik wel meer gehoord, Zingaro heeft zaterdag in de stront liggen rollen (fijn hè), maar ik durfde het niet aan om tomatenketchup erover te gooien. Ik was bang een roze golden te krijgen. Maar wassen met shampoo verdrijft de stank helaas niet helemaal. Daarna was hij nog in de modder gaan liggen (maar dat is bij nat weer vaste prik) waardoor ik niet goed meer kon zien waar de stront zat en waar de modder (het begon ondertussen aardig donker te worden).
Dus als er mensen zijn met ervaring met tomatenketchup, dan hoor ik dat graag.
Groetjes Elvira
Maar waarom probeer je de citroen niet. Heeft ons in ieder geval een dienst bewezen. Wordt ie misschien een beetje geler van maar dat misstaat een golden niet.
Hier werkt zwitsal babyshampoo voor hondenuitwerpselen en visgeurtjes.
Citroen zou ik toch niet zo snel proberen, of mits het nadien meteen goed uitgewassen wordt.
Het zuur van de citroen, mits dus niet goed uitgewassen kan de huid uitdrogen met alle gevolgen van dien.
Dus heb je dat gebruikt dan zou ik toch iets van olie op mijn handen smeren (niet te overdadig want dat is ook weer niet goed) en daarmee ff lekker door de vacht van je hond raggen.