Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over toekomstige (waak)hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Merelf
Vaste gebruiker

Re: Vraag over toekomstige (waak)hond

Ongelezen bericht door Merelf »

Juist een prima eigenschap. Aan een instant allemansvriend heb je als waakhond geen ene donder.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik had ook wel het idee dat het gebrek aan enthausiasme met de regen te maken had.
Kruimel53 schreef:Kun je haar op proef meekrijgen? En zie je dat zelf zitten? Dan zou ik dat doen. Een hond in het asiel kan heel anders zijn dan een hond een tijdlang in je eigen huis. Met bv drie weken weet je nog niet 100% wat voor vlees je in de kuip hebt maar je weet wel meer en eventuele eigenaardigheden komen dan wel naar boven. Dan moet je wel de moed hebben om de hond terug te brengen als het écht niet past.
Niet echt op de proef, maar zoals ik al schreef kan ik haar terugbrengen als er echt problemen zijn.
Ze werd omschreven als een wat meer opgewonde hond, dus dat zal wel naar boven komen als ze eenmaal op haar gemak is. Maar we hebben genoeg ruimte om haar lekker te laten rennen en genoeg tijd om met haar te spelen en wandelen, dus kan ze in iedergeval haar energie kwijt.

In huis kan ze in iedergeval voorlopig geen kwaad want daar staat enkel tijdelijke oude meuk vanwegen de verbouwing. Bovendien denk ik dat ze, net als wij, het grootste deel van de dag buiten zal doorbrengen.

We zullen zien, ik ben benieuwd en kijk naar d'r uit. We wachten op een paar zonnige dagen (waarschijnlijk begin volgende week) om haar te gaan halen, zodat we dan lekker met haar naar buiten kunnen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leuk, ik ben benieuwd! Hopelijk hebben jullie de match gevonden. :-)
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

Spannend!
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Riromi
Actief

Ongelezen bericht door Riromi »

Wat leuk dat je hopelijk een match gevonden hebt! Ik heb je topic gevolgd en was erg benieuwd waar je bij uit zou komen.
Ik wens je erg veel succes en plezier! Houd je ons op de hoogte? Ik ben erg benieuwd en wens jullie het beste met Bijou!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

In ieder geval toch maar zorgen dat de omheining in orde is, want tja... kan best zijn dat ze het in het begin toch probeert, maar ik vind het een leuke hond en wei weet werkt het :wink:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Spannend , ben benieuwd hoe het af gaat lopen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Merelf schreef:
Johnny Jones schreef:Klinkt positief Merelf, spannend! Weet je iets van haar achtergrond?
Wat ik weet is dat ze toen ze rond een jaar was zwervend gevonden is en in het asiel terecht is gekomen. Ze is kort daarop door een gezin opgehaald. Toen de mensen van het asiel later nog eens bij haar zijn gaan kijken lag ze aan de ketting en hebben ze haar terug genomen. Naar wat ik begreep had ze niet veel bewegingsruimte en werd er niet genoeg met haar gewandeld, en had ze daardoor de neiging om weg te lopen.
Verder wist de mevrouw ons niet zo veel te vertellen behalve dat Bijou dol op kinderen is. Medisch is ze verder in orde, gevaccineerd gestereliseerd etc. Alleen een beetje mager door stress.

Ik vond 'r wel wat terughoudend, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn.
Wat een sneu verhaal, wat zou het voor de hond fijn zijn om eindelijk een goed tehuis te krijgen. Houdt ons verder op de hoogte!
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Wat een leuke hond lijkt me dat! Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met jullie en Bijou....
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

S@ndr@ schreef:In ieder geval toch maar zorgen dat de omheining in orde is, want tja... kan best zijn dat ze het in het begin toch probeert, maar ik vind het een leuke hond en wei weet werkt het :wink:
Ik denk dat dat inderdaad wel slim is, ongeacht wat voor hond er komt trouwens (pup/herplaatser etc)
Sowieso zou ik ook investeren in wat beveiliging (goede sloten etc) als er inderdaad vaak ingebroken wordt.
Ben benieuwd :ok: succes en veel plezier met de zoektocht.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Als ze erg veel grond heeft is het niet te doen om die zo te omheinen dat de hond er niet uit kan.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Johnny Jones schreef:Als ze erg veel grond heeft is het niet te doen om die zo te omheinen dat de hond er niet uit kan.
Je hoeft ook niet al je grond te omheinen :wink: als je in ieder geval maar een afgesloten deel hebt om je huis waar de hond zonder continu toezicht ook kan zijn
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Wat een leukerd, veel plezier met haar!
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Johnny Jones schreef:Als ze erg veel grond heeft is het niet te doen om die zo te omheinen dat de hond er niet uit kan.
Een stroomdraadje doet soms ook wonderen.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

prachtige en indrukwekkende hond :ok:
wat Nanna zegt: terughoudend is juist wat je moet hebben en ook een typische herdereigenschap. dat komt echt wel goed hoor, als ze eenmaal gewend is.
en wat het weglopen betreft: ik heb hier eens een zwitserse herder opgevangen die was gedumpt in het asiel omdat het een notoire wegloper was. Werkelijk, ik heb nog nooit zo'n plakkerd gezien! die was met nog geen 10 stokken bij me weg te slaan. Bleek dat ie op zijn vorige adres de hele dag alleen werd gelaten op een terrein zonder omheining en ja, dan ging hij van pure ellende en verveling zelf maar op avontuur. Uitzonderingen daargelaten kan ik mij niet voorstellen dat een herder met wie genoeg wordt ondernomen vrijwillig de benen neemt.
laat onverlet dat het wel handig is een omheining rond je huis te hebben, waar je haar veilig achter kunt laten als je eens weg moet.
veel plezier met de komst van je hond :cheer:
Afbeelding
Merelf
Vaste gebruiker

Leuk, al die positieve reacties! Ik zal jullie absoluut op de hoogte houden.

Wat de omheining betreft: een hond van 20 kg die niet de neiging heeft om met z'n voorpoten op de schutting te leunen is iets anders dan één van 45 kg die die neiging wél heeft. :wink: Maar hier en daar is de boel wel een beetje aan vervanging toe...

We hebben een omheinde binnenplaats, als ik het hekje open zet kan ze naar de omheinde tuin, dan heeft ze een halve hectare tot haar beschikking. Ik zal haar sowieso de eerste dagen/weken constant in het oog houden, dan zie ik snel genoeg of ze op zoek is naar ontsnappings mogelijkheden of dat ze toch liever bij ons in de buurt blijft.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Met een beetje geluk is ze straks als ze eenmaal gewend is erfvast. Of een hond erfvast is, is geen eigenschap die bij de hond hoort maar ook erg afhankelijk van de omstandigheden :) Een hond die het naar zn zin heeft en niets wil missen van wat er op het erf gebeurt, is makkelijker erfvast dan een hond die zich er niet thuis voelt en er geen blubber gebeurt buiten :)

Ik denk dat het een hele goede keus is! Die pup zou ik vergeten. Het is geen wakerstype en met een beetje pech gaat hij helemaal niet waken, en als ie dat wel doet zit de kans er dik in dat hij er een jaar over gaat doen.
Veedrijvers zijn over het algemeen geen wakers, hooguit een 'deurbel' (blaffen als signaal naar de baas, maar hij verwacht dat je t zelf gaat oplossen)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Merelf schreef:Leuk, al die positieve reacties! Ik zal jullie absoluut op de hoogte houden.

Wat de omheining betreft: een hond van 20 kg die niet de neiging heeft om met z'n voorpoten op de schutting te leunen is iets anders dan één van 45 kg die die neiging wél heeft. :wink: Maar hier en daar is de boel wel een beetje aan vervanging toe...

We hebben een omheinde binnenplaats, als ik het hekje open zet kan ze naar de omheinde tuin, dan heeft ze een halve hectare tot haar beschikking. Ik zal haar sowieso de eerste dagen/weken constant in het oog houden, dan zie ik snel genoeg of ze op zoek is naar ontsnappings mogelijkheden of dat ze toch liever bij ons in de buurt blijft.
Aangezien ze ietwat aan de magere kant is, is tip een alvast zorgen dat je altijd wat lekkers bij je hebt en als ze contact maakt haar wat toestopt. Liefde van veel honden gaat vaak ook door de maag :lol1:, dat leert hij dat bij de baas in de buurt blijven iets oplevert. En verminderd ook de kans dat ze de neiging krijgt om de omgeving te gaan verkennen.

Al heb ik dat in aanvang ook wel eens gehad. Had net een week een teef in huis en foetsjie :schrik: ze bleek buitenom te zijn gegaan en gelukkig niet de wijde wereld in, maar naar de grote gemeente achtertuin te zijn gelopen :mann:
Is overigens maar bij een keer gebleven. De andere herder en de huidige hebben nog nooit de kuierlatten genomen ook al is daar genoeg kans voor.

Gefeliciteerd! Het lijkt me een leuke hond :ok:
Merelf
Vaste gebruiker

blondie schreef: Aangezien ze ietwat aan de magere kant is, is tip een alvast zorgen dat je altijd wat lekkers bij je hebt en als ze contact maakt haar wat toestopt. Liefde van veel honden gaat vaak ook door de maag :lol1:, dat leert hij dat bij de baas in de buurt blijven iets oplevert. En verminderd ook de kans dat ze de neiging krijgt om de omgeving te gaan verkennen.

Al heb ik dat in aanvang ook wel eens gehad. Had net een week een teef in huis en foetsjie :schrik: ze bleek buitenom te zijn gegaan en gelukkig niet de wijde wereld in, maar naar de grote gemeente achtertuin te zijn gelopen :mann:
Is overigens maar bij een keer gebleven. De andere herder en de huidige hebben nog nooit de kuierlatten genomen ook al is daar genoeg kans voor.

Gefeliciteerd! Het lijkt me een leuke hond :ok:
Bedankt voor de tip!

We gaan Bijou waarschijnlijk komende maandag ophalen.
Momenteel ben ik me aan het inlezen over wat voor'n gedrag ik kan verwachten en wat wel en wat vooral niet te doen bij de komst, en tiijdens de eerste weken/maanden, van een herplaatser in zijn nieuwe thuis. Ik zie wel dat ik nog een hoop te leren heb :D Maar dat hadden jullie volgens mij al wel door ;-)

Ik denk dat we dit topic maar moeten afronden, dan maak ik een nieuwe om jullie op te hoogte te houden van de vorderingen met Bijou, en zodat jullie me vooral veeeeeel tips kunnen geven ;-) (onder werk forummonderdeel zou ik dat het best doen?)

Ik wil iedereen nog eens heel erg bedanken voor alle tips en (opbouwende!) kritiek. Als ik hier het advies niet had gekregen een herplaatser te overwegen dan hadden we dat zeker niet gedaan, en nu we die keus gemaakt hebben zien we het helemaal zitten.

Dank jullie wel allemaal! :flower:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ooh wat leuk zeg, toen ik de honden aan het doorklikken was op de link die je stuurde vond ik haar direct het leukste. Hoop dat Bijou biedt wat je ervan verwacht, alvast veel plezier en vergeet niet om foto's te plaatsen ;-)
Merelf
Vaste gebruiker

Nanna schreef: ...Of anders maar humor :LOL:
:Q:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”