Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb ze van nabij gekend en het zijn ook sjacherijnige rotzakken.
Deze fokker had welgeteld 1 reu met een plezierig open en vriendelijk karakter.
De rest alles behalve dat.
GrethavW schreef:Ik heb ze van nabij gekend en het zijn ook sjacherijnige rotzakken.
Deze fokker had welgeteld 1 reu met een plezierig open en vriendelijk karakter.
De rest alles behalve dat.
Nou ja, gelukkig zijn hun dagen geteld. Het ras is numeriek veel te klein om als gesloten stamboek te kunnen voortbestaan.
Dat speelt al heel lang. Ook 25 jaar geleden konden de paar fokkers die er waren hun pups aan de straatstenen niet kwijt.
Qua uiterlijk vind ik het wel jammer. Het zijn bijzondere honden om te zien.
Maar qua karakter gaan we er niets aan missen. (vind ik dan )
Ik vind het leuke honden om te zien, over het karakter kan ik niet zinnigs zeggen, dan moet je al een groot aantal exemplaren kennen.
Ik heb ze ooit ergens op een show gezien maar nog nooit in het wild.
Leuke hond en super vrolijk.
Ik vind het wel een grappig ras. Maar ik vind bv de Glen of imaal terrier ook leuk. En zelfs de Bedlington in puppielook kan me erg bekoren. Ik heb vroeger een oudtante gehad die ze fokte. Iedereen vond die hondjes vreselijk maar ze zijn eigenlijk hartstikke leuk en sportief.
Volgens mij kwam ik er laatst 1 tegen op de veerboot. Heb er een foto van gemaakt omdat ik t zo'n onooglijk mormel vond, met zn logge lijf op de gekrompen pootjes. Dacht dat het een vreemde kruising was, maar als ik dit is is het een Skye terrier
t was overigens ook geen lieverdje, viel uit naar alle honden die hij in zn vizier kreeg. Was een beetje pissig vanwege het boottochtje leek het.
Vriendin heeft ze altijd gehad , nu 1 die verwaarloosd uit een schuur in Tsjechie .Angst en bijten zijn elkaars vijanden en raadgevers en heeft ook een poosje tijd nodig gehad om hem redelijk voorspelbaar te krijgen. Aparte honden joekels .Een andere vriendin had er 2 en vond bij thuiskomst haar york aan stukken gereten.
Wat een ongelooflijk schattig filmpje, in de trimsalon waar ik stage liep kwamen er met regelmaat 2 een reu en een teef. de eigenaar kwam ze zelf borstelen, waren ook 2 van die onwijs chagrijnige types...