of in/rondom 's Hertogenbosch.
(Ik woon er precies tussenin, dus beide steden zijn voor mij haalbaar).
Ik heb in alle omliggende dorpen 'alle' hondenscholen zo ongeveer gehad.
Maar geen lijkt er te passen... (of misschien ben ik zo vreemd haha).
Met mijn oudste hond had ik 1 geweldige hondenschool!!!! Maar de instructeur is helaas met pensioen gegaan, dus de hondenschool is ander half jaar geleden gestopt. Sindsdien kan ik niet echt iets meer vinden wat aansluit.
Ik heb met mijn jongste hond nog 1 beginners cursus gehoorzaamheid gedaan bij een KC hier in de buurt, maar veeel veel veel te druk voor mijn teef die alles bij wil houden. Zij is heel erg gevoelig voor geluid, dus als de hondengeleider naast me ZIT schreeuwde naar zijn toch al flegmatieke hond, zat die van mij al tegen het plafond. Een paar honden opschuiven was niet echt een mogelijkheid omdat de drukte bleef.
Ondanks de drukte, hoge adrenaline, het mentaal niet aankunnen toch geslaagd met 88 punten... maar de hond zag letterlijk sterretjes na een uurtje les.
Wat ik zoek
- rustig veld / 1 les tegelijk
- kleine groepen (groepen van 10 is echt te groot, liefst 4-6)
- training gebaseerd op postiviteit, maar ook weer niet doorgeslagen
- gehoorzaamheidstraining of behendigheidstraining
- structuur
- instructeur/instructrice met kennis van herders (en dan liever niet het ouderwetse beeld (

- ik zou het leuk vinden om gestructureerd en op het eigen tempo diploma's te kunnen halen. Uiteindelijk landelijke diploma's zou helemaal geweldig zijn... maar ik realiseer me dat dat waarschijnlijk niet lukt en dat cursussen bestaan uit vaste blokken. Omdat de capaciteit er wel in zit, denk ik... maar ook weer niet zo heel makkelijk.
- cursus gericht op teambuilding
-mogelijkheid tot priveles is een pré, maar geen must
-instructeur met zowel kennis van oefeningen als gedrag
Op een rij afstand van max. 20 min heb ik zo ongeveer alle cursussen al bekeken/gezien. Maar wellicht zie ik er een over het hoofd...?
Met mijn oudste hond zou ik bij iedere hondenschool aan kunnen kloppen, maakt hem geen reet uit. Maar met mijn jongere hond is het net een ander verhaal.
Ik had eigenlijk de planning om training te gaan vragen bij hermina stout van dogbasic in Kerk avezaath (half uur rijden met de auto)............ Lees ik net dat het is verhuisd naar overijssel.

Ook is er hier nog een andere KC in de buurt, maar daar wordt getraind met slipkettingen en erg veel correcties. Als de hond niet gaat zitten wordt die onder de kloten geschopt, daar ben ik niet voor. Ik wil kunnen trainen met mijn tuigje

Sorry voor mijn lange verhaal, bedankt als je het helemaal uit gelezen hebt.
Ik hoop op tips!!!!