Vandaag een hele leuke ehbo avond gehad bij dierenarts in de buurt. Uiteindelijk kwam het vlooien gebeuren ten sprake en vroeg ik in de groep wie wel eens vlooien heeft gehad. Nou iedereen dus behalve ik. Sommige handen er maanden last van brrr. Ik heb ze nog niet gevonden al zeggen ze dat elke hond er wel een heeft. Nu zag ik op internet de vlooienval.
Lamp boven waterbak hangen waar je zeepsop en water mixt zodat vlooien zinken. Savonds komen ze op het licht af met warmte en vallen in het water waarna ze verdrinken. Uit nieuwsgierigheid dus zo'n val gemaakt en morgen kijken of ik iets gevangen heb. Hoop van niet maar wie weet. Joy is nu 5 maanden en behandeld voor vlooien en teken met pilletje.
Vond het leuk met jullie te delen en kijken of het werkt. Op YouTube vind je veel filmpjes en waar je duidelijk ziet dat het werkt.
Word vervolgd!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De vlooienval
Moderator: moderatorteam
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 1
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
Re: De vlooienval
nee werkt niet.
ja je dood er vlooien mee maar die krijgen wel voor die tijd ruimschoots de tijd om eitjes te leggen.
ja je dood er vlooien mee maar die krijgen wel voor die tijd ruimschoots de tijd om eitjes te leggen.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
nee want overdag gaan ze er niet in omdat het dan licht is en de lamp niet voor extra licht zorgt.Kells schreef:Als je dat 24/7 laat hangen zou het moeten werken.bellabeest schreef:nee werkt niet.
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 1
Je laat de lamp savonds aan en is bedoeld om te ontdekken of er vlooien in huis zijn of niet. Als je ze erin hebt gaat zwaarder geschut komen maar als het er 2 zijn die overal eitjes aan het leggen zijn probeer die maar eens te vinden. De lamp gaat savonds aan als je gaat slapen en is dan de enige lichtbron in huis.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het idee erachter is inderdaad om te weten te komen of je vlooien in huis hebt. Ik heb hier een keer een vlooienplaag gehad (dankzij een zwerfkat die van mij heel dommig gezellig binnen mocht komen eten waarna de boel hier werkelijk ontplofte van de vlooien), en het is ook een goed controlemiddel om te zien of het probleem nu echt opgelost is.
Ik ben trouwens gestopt met pipetjes tegen vlooien, heb twee katten met een vlooienallergie, en vooralsnog zitten die prachtig in hun vacht. Geen kale plekken of jeuk, toen ik nog wel alsmaar liep te druppelen was het toch om de haverklap ellende. Die twee komen niet tot nauwelijks buiten, en blijkbaar neemt de andere kerngezonde kat net zo min als de honden iets mee naar huis. Vorig najaar zag ik een keer een vlo over Toto lopen na het wandelen, die heb ik gevangen en vermoord, en dat was dat.
Ik bedacht me laatst ook dat vroegah, allebei mijn oma's een buitenkat hadden, zoals bijna iedereen trouwens in die tijd. Ik had een oma die het hele huis altijd blinkend schoon poetste en een oma wiens huis verre van schoon was. Maar geen van die beide katten had ooit vlooien. Terwijl ze allebei muizen en ratten vingen en contact hadden met zwerfkatten.
Gezonde dieren krijgen geen parasieten. Misschien is dat de truuk wel, en hebben we al dat gif helemaal niet nodig.
Ik ben trouwens gestopt met pipetjes tegen vlooien, heb twee katten met een vlooienallergie, en vooralsnog zitten die prachtig in hun vacht. Geen kale plekken of jeuk, toen ik nog wel alsmaar liep te druppelen was het toch om de haverklap ellende. Die twee komen niet tot nauwelijks buiten, en blijkbaar neemt de andere kerngezonde kat net zo min als de honden iets mee naar huis. Vorig najaar zag ik een keer een vlo over Toto lopen na het wandelen, die heb ik gevangen en vermoord, en dat was dat.
Ik bedacht me laatst ook dat vroegah, allebei mijn oma's een buitenkat hadden, zoals bijna iedereen trouwens in die tijd. Ik had een oma die het hele huis altijd blinkend schoon poetste en een oma wiens huis verre van schoon was. Maar geen van die beide katten had ooit vlooien. Terwijl ze allebei muizen en ratten vingen en contact hadden met zwerfkatten.
Gezonde dieren krijgen geen parasieten. Misschien is dat de truuk wel, en hebben we al dat gif helemaal niet nodig.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes