Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Datum en tijd bekend titerbepaling Groningen (vol)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Datum en tijd bekend titerbepaling Groningen (vol)

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Binnenkort wil ik graag de dierenarts hier uitnodigen voor een titerbepaling. Het zal gaan om eind volgende week op een avond (woensdag de 13e, donderdag de 14e of zaterdag de 16e) in Groningen stad. De kosten zullen €39,50 bedragen per hond. Er worden geen voorrijkosten berekend als we genoeg honden bij elkaar hebben. We zijn al een eindje op weg, maar zoeken nog een paar gegadigden. ;)

Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn om hun hond te laten titeren? Indien nodig, kunnen ze ook meteen geënt worden. En als het mogelijk is graag met de auto komen, zodat de honden daar in kunnen blijven zitten. Er is voldoende parkeerruimte en parkeren is gratis. Voor meer informatie graag een pb. ;)
Laatst gewijzigd door -Gaby- op 11 apr 2016 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Wie is er geïnteresseerd in een titerbepaling in Groning

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ja ik wil wel met Mahru. :)
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ik wil wel met Joy, inmiddels is ze al 4 jaar niet geënt.
Ben wel nieuwsgierig!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Is het Groningen stad?
Afbeelding
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Om even voor Gaby te antwoorden: ja!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-Gaby-
Zeer actief

Ha runninggirl, had jou ook nog even persoonlijk willen vragen en ik had jou Fabiola ook nog even persoonlijk willen contacten. ;) Wat fijn dat jullie dat ook willen doen! Nog een voorkeur wat betreft de dag?

En Hylos, ja, in Groningen stad. Met het openbaar vervoer goed bereikbaar, mocht dat een overweging zijn. ;) Zou Xavi wel eens willen zien! :D
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Zal ik het ook op FB zetten? Kan denk ik echt wel meer mensen nog er bij krijgen dan namelijk.
Of doe je daar zelf nog een bericht die ik kan delen?
-Gaby-
Zeer actief

runninggirl schreef:Zal ik het ook op FB zetten? Kan denk ik echt wel meer mensen nog er bij krijgen dan namelijk.
Of doe je daar zelf nog een bericht die ik kan delen?
Ja hoor dat mag! Ik moet nu dingen doen dus dat gaat me anders ook pas later op de dag lukken. En dan deel ik hem wel. :tongue:

En voor de geïnteresseerden, deze dierenarts is persoonlijk aangeraden door Tannetje Koning! :D
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Ja :mrgreen:

Zaterdags kan ik niet
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ja graag, met Sam.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Wat fijn! Welke dag heeft jullie voorkeur? (Fenneke dus niet op zaterdag. :wink: )
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Liefst woensdagavond. Donderdag kan ik ook maar pas na 19.30uur. Vrijdag kan ik evt voor 20.30uur.
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Misschien domme vraag, maar titert een 'gewone dierenarts' niet dan?
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Hmmm lees net dat mijn eigen dierenarts het ook doet. Dan haak ik hier denk ik af, want ik wil wel een combi met ook een lichamelijke check en controle bobbel van Sam. Als blijkt dat hij wel een enting nodig heeft dan wordt dit met grote korting gegeven. Ik denk dat ik daar wijzer aan doe.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Hilly, wat betreft je vraag, een gewone dierenarts kan wel titeren, maar die in en rond Groningen kunnen geen jonge pups titeren. Deze dierenarts kan dat wel en Tannetje Koning zal ook betrokken worden in het proces. Dus dat is de reden dat ik het op deze manier probeer met een groepje bij elkaar krijgen zodat het rendabel is voor die dierenarts om naar Groningen te rijden. ;) En het wordt vast nog gezellig ook. :D Maar ik begrijp je overweging hoor, geen probleem. ;)
Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Als ik het goed begrijp kun je met een titerbepaling onderzoeken of je hond nog voldoende beschermd is tegen de ziektes waartegen je hond met de jaarlijkse cocktail ingeënt wordt. Het kan zijn dat je hond nog voldoende bescherming heeft en dat de cocktail niet elk jaar nodig is. Even op internet opgezocht :D Maar de ziekte van Weil kan niet op die manier getest worden, dus die moet evengoed als je hond weleens in de sloot zit las ik. Ik vind het een goed idee, maar kwam ook weer teksten tegen die de betrouwbaarheid van de titerbepaling in twijfel trekken. Is het een betrouwbare test? Hebben jullie er positieve ervaring mee / al eens eerder gedaan met de honden? Ik weet het nog niet, maar ik hou het topic wel in de gaten, vind het een goed idee.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De test heeft een betrouwbaarheid van iets van 96%, als ik het goed heb. Heel betrouwbaar in ieder geval.
Over de lepto: die enting beschermt maar beperkt. Lang niet alle stammen waar honden ziek van kunnen worden zitten in de enting (wel een paar van de mogelijk dodelijke varianten). De bescherming neemt al snel af en binnen een jaar, is je hond al niet meer beschermd. Kans op besmetting is vaak niet heel groot. En omdat de hond geënt is, wordt een besmetting met een van de andere stammen nog regelmatig gemist. En dan heb je ook nog de reacties die honden op de enting kunnen krijgen, waar zeker de nieuwe lepto-enting berucht om is...
Dus maak zelf de overweging wat zwaarder voor jou weegt: de kans op een ernstige weil-besmetting, of de kans op heftige ent-reacties en besmetting ondanks enting.
Ik heb ervoor gekozen om Elco na z'n puppy-entingen niet meer voor Weil te laten enten. Hij is een jaar na de puppy-entingen wel getiterd en was volop beschermd tegen Parvo, hepatitis en hondenziekte: de booster met 1 jaar had hij dus absoluut niet nodig
runninggirl
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef: Ik heb ervoor gekozen om Elco na z'n puppy-entingen niet meer voor Weil te laten enten. Hij is een jaar na de puppy-entingen wel getiterd en was volop beschermd tegen Parvo, hepatitis en hondenziekte: de booster met 1 jaar had hij dus absoluut niet nodig
Dat is inderdaad ook waarvoor ik Mahru nu wil titeren. Ze is net 1 jaar nu dus misschien is de booster niet nodig.
lotje&famke
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:De test heeft een betrouwbaarheid van iets van 96%, als ik het goed heb. Heel betrouwbaar in ieder geval.
Over de lepto: die enting beschermt maar beperkt. Lang niet alle stammen waar honden ziek van kunnen worden zitten in de enting (wel een paar van de mogelijk dodelijke varianten). De bescherming neemt al snel af en binnen een jaar, is je hond al niet meer beschermd. Kans op besmetting is vaak niet heel groot. En omdat de hond geënt is, wordt een besmetting met een van de andere stammen nog regelmatig gemist. En dan heb je ook nog de reacties die honden op de enting kunnen krijgen, waar zeker de nieuwe lepto-enting berucht om is...
Dus maak zelf de overweging wat zwaarder voor jou weegt: de kans op een ernstige weil-besmetting, of de kans op heftige ent-reacties en besmetting ondanks enting.
Ik heb ervoor gekozen om Elco na z'n puppy-entingen niet meer voor Weil te laten enten. Hij is een jaar na de puppy-entingen wel getiterd en was volop beschermd tegen Parvo, hepatitis en hondenziekte: de booster met 1 jaar had hij dus absoluut niet nodig
Bedankt voor de informatie :ok:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

runninggirl schreef:
Fotogravinnetje schreef: Ik heb ervoor gekozen om Elco na z'n puppy-entingen niet meer voor Weil te laten enten. Hij is een jaar na de puppy-entingen wel getiterd en was volop beschermd tegen Parvo, hepatitis en hondenziekte: de booster met 1 jaar had hij dus absoluut niet nodig
Dat is inderdaad ook waarvoor ik Mahru nu wil titeren. Ze is net 1 jaar nu dus misschien is de booster niet nodig.
Een booster is ook volgens de fabrikant helemaal niet nodig mits de laatste enting na 12 wkn is gegeven. De DHP hoeft dus helemaal niet geboosterd te worden na 12 wkn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
runninggirl
Zeer actief

sirene schreef:
runninggirl schreef:
Een booster is ook volgens de fabrikant helemaal niet nodig mits de laatste enting na 12 wkn is gegeven. De DHP hoeft dus helemaal niet geboosterd te worden na 12 wkn.
Ze is geënt in Portugal als pup (gevonden bij het asiel) en haar precieze leeftijd en leeftijd van vaccinatie weet ik niet. Ook heb ik niet veel vertrouwen in haar paspoort aangezien er twee van zijn. De titer is voor mij dus echt om te kijken welke entingen hebben 'gepakt'.
lotje&famke
Zeer actief

Ik ben ook geïnteresseerd in een titerbepaling voor Flo! Net nog even geïnformeerd bij mijn eigen dierenarts omdat ze daar altijd naar dezelfde gaat en dat vind ik wel zo vertrouwd voor Flo, ze kan daar goed mee. Maar deze dierenarts doet de bepaling niet zelf (stuurt het op) en dan kost het 100 euro :ugh: Maar nog wel even een vraag, is de dierenarts die de titerbepaling bij jullie doet een vrouw of man? Op de een of andere manier is Flo eenkennig naar mannen toe en ze was door de mannelijke dierenarts in de praktijk niet benaderbaar :blauwoog: . Als het een vrouw is lees ik graag de tijd /plaats :D
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Drukke week achter de rug, vandaar nog niet gereageerd, maar datum en tijd zijn bekend, woensdag 13-04 om 18:30 uur!

Rabiësinenting kan meteen gegeven worden, evenals andere inentingen. Het prikken van de honden kost ongeveer een uur voor alle honden, wachten op de uitslag ook. Het liefst met de auto komen, zodat de honden daar tussendoor in kunnen zitten. Als dat niet kan, dan kunnen we even overleggen en komt dat ook wel goed. Na het prikken kan men gaan wandelen bijvoorbeeld. Voor mijn adresgegevens en details, even een persoonlijk berichtje naar mij. Verder heeft de dierenarts (een vrouwelijke :wink: ), nog wat informatie nodig. Als je mee wilt doen en je e-mailadres stuurt, stuur ik een formulier toe en aanvullende informatie w.b. titeren.

Deze dierenarts is specifiek uitgenodigd op aanraden van Tannetje Koning, omdat ze ervaring heeft met het titeren van pups, dit hebben andere dierenartsen in en rondom Groningen, (waaronder ook Hopmans, waar ook mee is overlegd :wink: ) niet.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Re: Datum en tijd bekend titerbepaling Groningen (vol)

Genoeg aanmeldingen! :cheer:
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Ik moest door veel zorgen rondom Sam vandaag naar dierenarts. Uitgebreid bloedonderzoek, woensdag uitslag. Maar ook gevraagd, of direct ook een titerbepaling kan worden gedaan, als er dan toch bloed is afgenomen. Echter dit is voor Sam nu nog niet nodig. Hij heeft sowieso nog antistoffen t/m 2017 w.b. de coctailenting. Dus titeren zou pas zin hebben in 2017 wat betreft deze enting. Wel zou Sam dit jaar dan weer de lepto krijgen, maar ik heb Sam voor deze oproep afgemeld, ik wil niet meer dat hij deze enting krijgt, vanwege de bijwerkingen.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

Hoe zit dat dan hilly?

Kun je dan pas titeren in principe aan het eind van de 3 jaar om te kijken of het nodig is?

Buster heeft vorig jaar zijn enting gehad en ik wil,hem eigenlijk niet weer enten ivm zijn leeftijd , nu 8 en half, dus ws genoeg voor zijn hele leven

Wel laat ik weil enten omdat hij altijd in alle soorten water en stallen zit
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als er nooit getiterd is, heeft titeren zeker wel zin. Om te zien of de enting überhaupt gepakt heeft
Hilly45
Zeer actief

fenneke schreef:Hoe zit dat dan hilly?

Kun je dan pas titeren in principe aan het eind van de 3 jaar om te kijken of het nodig is?

Buster heeft vorig jaar zijn enting gehad en ik wil,hem eigenlijk niet weer enten ivm zijn leeftijd , nu 8 en half, dus ws genoeg voor zijn hele leven

Wel laat ik weil enten omdat hij altijd in alle soorten water en stallen zit
Wat ik begrijp: als een enting 1x per 3 jaar normaal gegeven wordt zoals de coctail, dan kun je binnen die drie jaar ervan uitgaan dat er dan dus voldoende nog van in het lijf zit. Titer je dan, dan krijg je een bevestiging van iets wat al van te voren voorspelbaar is. Het heeft in feite dus pas echt nut tegen een einde van zo'n periode. Aan de hand van dan de titerbepaling kun je constateren: een enting is idd nu nodig, drie jaar later, of het blijkt dat hij wel vier jaar met die vaccinatie toe kan.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Nou dat ging heel soepel, fijne dierenarts. :) Nu wachten op de uitslag.
fenneke
Zeer actief

Voor buster ook :mrgreen:

Hij merkte het niet eens :80:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”