Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenartsverzekering?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Dierenartsverzekering?

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Is het de moeite waard om een verzekering af te sluiten en zo ja bij wie dan?
Spike is 3 jaar oud en 45 kilo. Wat hij de eerste drie jaar van zijn leven meegemaakt heeft weet ik niet.
En wat denkt zo'n verzekering dan wel en wat niet?
Ik kan natuurlijk op internet gaan rondsnuffelen maar hier zitten ervaringsdeskundigen denk ik dan maar.
Dus kom maar op met jullie goede adviezen :cheer: :cheer:
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
dagmar88
Zeer actief

Re: Dierenartsverzekering?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zodra je voor die allergie bent geweest wordt dat na het afsluiten niet meer vergoed.
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

dagmar88 schreef:Zodra je voor die allergie bent geweest wordt dat na het afsluiten niet meer vergoed.
Dus als ik een verzekering heb afgesloten en hij heeft toch meer behandelingen nodig voor allergie (evt volgend jaar) dan wordt dat niet meer vergoed?
Of bedoel je dan deze behandeling en wat daar uitkomt? En bij een nieuwe hulpvraag over allergie dan wel weer?
Daar ging het me nu trouwens niet direct om maar las iets over zo'n verzekering en dacht dat het misschien wel handig was voor de toekomst.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Bumper69 schreef:
dagmar88 schreef:Zodra je voor die allergie bent geweest wordt dat na het afsluiten niet meer vergoed.
Dus als ik een verzekering heb afgesloten en hij heeft toch meer behandelingen nodig voor allergie (evt volgend jaar) dan wordt dat niet meer vergoed?
Of bedoel je dan deze behandeling en wat daar uitkomt? En bij een nieuwe hulpvraag over allergie dan wel weer?
allergie wordt helemaal uitgesloten dan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Een voor de verzekering bestaande en bekende aandoening wordt geheel uitgesloten. Vervolgens heb je meestal ook nog een wachttijd waarin niets vergoed wordt (behalve bij een ongeluk in die tijd, in ieder geval bij de verzekering die ik heb).
Als je in principe het geld hebt, of er aan kunt komen, als er eens iets acuuts aan de hand is, zou ik niet verzekeren. Verzekering is in principe voor onvoorspelbare kosten die je niet in 1 keer kunt ophoesten. Je betaalt ook mee aan het risico dat de verzekeraar loopt dat er meer kosten gemaakt worden dan ze vooraf ingeschat hebben
Bumper69
Zeer actief

Ik kan het wel ophoesten maar ben ik met een verzekering niet veel goedkoper uit? Tja, dat is natuurlijk alleen als ie echt wat krijgt...
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb voor Mika en Rani (6 en 5 jaar oud toen ik ze kreeg) direct een verzekering laten afsluiten. Verleden onbekend. Dan word alles vergoed na een maand wachttijd.
Sparen is niet een van mijn talenten dus vind ik het wel een erg prettig idee zo'n verzekering. Gol is ook al haar hele leven verzekerd en daar ben ik tot nu toe erg blij mee geweest.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bumper69 schreef:Ik kan het wel ophoesten maar ben ik met een verzekering niet veel goedkoper uit? Tja, dat is natuurlijk alleen als ie echt wat krijgt...
Gemiddeld gekomen ben je met verzekering duurder uit. Anders zouden verzekeraars geen winst kunnen maken ;)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zelfs als je hond een bot heeft gebroken in het verleden, worden gebroken botten niet meer vergoed ;) Voor die allergie hoef je het inderdaad niet meer te doen :ok:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Komt spuit 11 ook ff hoor.

Voor de allergie hoef je het nu niet meer te doen. Ik heb hier wel beide honden in de verzekering gegooid direct toen ze hier aankwamen al.
Sparen is niet mijn sterkste kant en zou niet willen dat ik bepaalde dingen zou moeten laten of moet uitstellen omdat ik het even niet heb, of eerst het geld bij elkaar moet sprokkelen.

En owh wat ben ik nu blij met mijn verzekering. Maylo zijn linker poot wordt a.s maandag geopereerd (TPLO) en dit kost me 1600 euro en dan komen de foto's er nog bij(zal zo'n 100 euro zijn) dus voor dat totaal plaatje betaal ik zelf straks 20% en de rest de verzekering. En dan als die poot weer in orde is dan is zijn rechter poot aan de beurt ivm patella luxatie wat me dus 1000 euro gaat kosten wederom betaal ik hier weer 20% van en de verzekering de rest. Overigens heb ik wel eerst netjes gebeld zo staat dat in de voorwaarden en er is nergens moeilijk over gedaan.

Juist voor dit soort dingen heb ik een verzekering genomen, je hoopt er niet op maar als het dan nodig is dan ontneemt dit toch een hoop zorgen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

Sommige dierenartsen sluiten bepaalde rassen uit, bepaalde aandoeningen uit en grote honden uit.
En ze hebben na aanmelding een wachttijd vaan 30 dagen.
Protec is bijv. een verzekering die chronische aandoeningen na een half jaar nog maar voor 50% vergoed.
Nadeel van veel verzekeringen is dat je bij declaratie en zeker na je eerst declaratie een patientedossier van je hond moet tonen.
Want ze willen zeker weten dat je hond al niet eerder de aadoening had.
Zelf heb ik mijn hond verzekerd bij Ohra. Ik hoor er goede dingen over maar lees ook minder goede ervaringen.
Belangrijk is om je eerst goed in te lezen en dan te kijken welke verzekering het beste bij je past.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”