Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Droge pasta
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Droge pasta
Kan het kwaad als een hond een halve kilo droge (ongekookte) pasta heeft opgegeten? 
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Droge pasta
Charlie heeft een keer een heel pak rijst opgevreten.
Wel wat last van gehad; dorst en windjes waarvan de liefde me even verging.
Monsters!
- Gollum
- Zeer actief
Gewoon droge rijst? Hoe verzinnen ze het! Dat is toch niet lekker?dagmar88 schreef:Charlie heeft een keer een heel pak rijst opgevreten.
Monsters!
Ik kwam net op tijd binnen om Rani nog net aan het netje mandarijnen te zien trekken, die had ze beter kunnen hebben
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik dacht al: zal wel Rani zijn geweestGollum schreef:Gewoon droge rijst? Hoe verzinnen ze het! Dat is toch niet lekker?dagmar88 schreef:Charlie heeft een keer een heel pak rijst opgevreten.
Monsters!
![]()
Ik kwam net op tijd binnen om Rani nog net aan het netje mandarijnen te zien trekken, die had ze beter kunnen hebben
Ik weet niet of het kwaad kan (denk het niet), maar je kunt altijd voor de zekerheid even de da bellen natuurlijk.
-
NadiaBabs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Geef dat arme dier dan toch ook gewoon eten

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Hier een keer een kilo suiker.
Leverde suikerwaterdiarree op. Zat tot op de muren en op een natuurhouten vloer. Hartje zomer. De buren hebben nog dagenlang raar opgekeken van die bizarre geur.
Een keer een doos eieren.
Bij droge pasta zou ik me wel zorgen maken over de hoeveelheid water die mijn hond erna zou drinken. Dan gaat die pasta denk ik uitzetten...
Leverde suikerwaterdiarree op. Zat tot op de muren en op een natuurhouten vloer. Hartje zomer. De buren hebben nog dagenlang raar opgekeken van die bizarre geur.
Bij droge pasta zou ik me wel zorgen maken over de hoeveelheid water die mijn hond erna zou drinken. Dan gaat die pasta denk ik uitzetten...
- Gollum
- Zeer actief
Jaaaaa, ze is het er niet mee eens dat ze al een derde aan lichaamsgewicht kwijt isDeDiana schreef:Ik dacht al: zal wel Rani zijn geweestGollum schreef:Gewoon droge rijst? Hoe verzinnen ze het! Dat is toch niet lekker?dagmar88 schreef:Charlie heeft een keer een heel pak rijst opgevreten.
Monsters!
![]()
Ik weet niet of het kwaad kan (denk het niet), maar je kunt altijd voor de zekerheid even de da bellen natuurlijk.
Ik ga de da wel even bellen voor de zekerheid, ik weet niet of pasta opzwelt in een hondenbuik..
- dagmar88
- Zeer actief
Gollum schreef: Gewoon droge rijst? Hoe verzinnen ze het! Dat is toch niet lekker?![]()
En bijten ook nog wanneer je hem wilt redden.
Droge rijst, een hele witte kool en een gedeelte van een pak soepgroenten.
Schijnzwangerschapsvraatzucht is een bitch
- Gollum
- Zeer actief
Oh. Nu ben ik bezorgdCleva schreef:Nou, daar zou ik niet echt heel kapot van zijn.Gollum schreef:Kan het kwaad als een hond een halve kilo droge (ongekookte) pasta heeft opgegeten?
Ik zou denk ik even een dierenarts bellen en zo dierenartsbellerig ben ik niet.
Rijst vind ik iets heel anders dan pasta.
- Gollum
- Zeer actief
Ik heb gebeld, de dierenarts dacht dat het niet direct kwaad zou kunnen. Ze zal wel erg vol zitten
Als ze gaat hijgen of onrustig word o.i.d. moet ik weer bellen (ivm met eventuele maagtorsie).
Als ze gaat hijgen of onrustig word o.i.d. moet ik weer bellen (ivm met eventuele maagtorsie).
- Gollum
- Zeer actief
Ja dat kan met een prik bij de dierenarts. Maar als hij dat niet nodig vind ga ik liever niet..Niika88 schreef:kan je het niet weer laten uitkotsen? of zeg ik nu iets heel raars...
- Gollum
- Zeer actief
Tja ze eet ook pollepels dus droge pasta is dan een peulenschilCleva schreef:Niika88 schreef:kan je het niet weer laten uitkotsen? of zeg ik nu iets heel raars...
Droge pasta kotsen lijkt me geen pretje.
Maar goed, dat zou je van het opeten ook zeggen.
Stomme beesten.
Zucht.
- Gollum
- Zeer actief
hahaha dan ben ik mijn vingers kwijtNiika88 schreef:oh.. ik dacht eigenlijk meer in de richting van vinger in de keel.. maar misschien werkt dat bij honden wel niet, haha.. geen idee eigenlijkGollum schreef:Ja dat kan met een prik bij de dierenarts. Maar als hij dat niet nodig vind ga ik liever niet..Niika88 schreef:kan je het niet weer laten uitkotsen? of zeg ik nu iets heel raars...![]()
snap in ieder geval prima dat je niet naar de da wil als hij dat niet nodig vind...
Vroeger zeiden ze nog wel eens een flinke schep zout in hun strot, daar gaan ze van kotsen. Maar als ze dat niet doen moet je alsnog rennen naar de dierenarts omdat ze dan nierschade kunnen oplopen.
- Gollum
- Zeer actief
Je vergiftigt ze een soort van met dat zout, daar reageert het lichaam op. Ik had die tip toen (9 jaar geleden) van een dierenarts gehadNiika88 schreef:eh...tja... dát is een goed excuus om het niet te doenGollum schreef:hahaha dan ben ik mijn vingers kwijt.
nou.. dat had ik dan weer niet bedacht, nooit van gehoord. En maar goed ook zo te horenGollum schreef:Vroeger zeiden ze nog wel eens een flinke schep zout in hun strot, daar gaan ze van kotsen. Maar als ze dat niet doen moet je alsnog rennen naar de dierenarts omdat ze dan nierschade kunnen oplopen.
- Gollum
- Zeer actief
Ik heb dat toen ook gedaan bij pupje GolKells schreef:Klopt en ik heb het ook weleens gedaan. Gelukkig met goede afloop. Een middeltje wat ook kan helpen is een eetlepel mosterd opgelost in warm water naar binnen gieten. Dat heb ik trouwens nog nooit geprobeerd, dus of het werkt weet ik niet.Gollum schreef:
hahaha dan ben ik mijn vingers kwijt![]()
Vroeger zeiden ze nog wel eens een flinke schep zout in hun strot, daar gaan ze van kotsen. Maar als ze dat niet doen moet je alsnog rennen naar de dierenarts omdat ze dan nierschade kunnen oplopen.
Volgens mij heb ik toen hier op het forum of op barfplaats gelezen dat dat dus heel slecht is.
Van mosterd heb ik nog nooit gehoord. Maar ik ga wat dat betreft maar niet thuisdokteren, als braken opgewekt moet worden ga ik wel naar de dierenarts.
- Gollum
- Zeer actief
Tjessis, het kind heeft wel een dikke pens
Ik denk dat ik vandaag ook nog maar even rustig aan moet doen met Rani..
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dat zou ik ook doen. rustig blijven wandelen zodat de darmpjes in beweging blijven en hopen dat ze straks een keer of 6 een groot bord pasta poeptGollum schreef:Tjessis, het kind heeft wel een dikke pens![]()

- dagmar88
- Zeer actief
Gollum schreef:Tjessis, het kind heeft wel een dikke pens![]()
Ja, ze kunnen gigantisch worden
- Gollum
- Zeer actief
Tja dat word aan de lijn wandelen vrees ik, Rani doet anders achterlijke dingen met dat lijf.M@scha schreef:dat zou ik ook doen. rustig blijven wandelen zodat de darmpjes in beweging blijven en hopen dat ze straks een keer of 6 een groot bord pasta poeptGollum schreef:Tjessis, het kind heeft wel een dikke pens![]()
Gelukkig zat er nog wat rek indagmar88 schreef:Gollum schreef:Tjessis, het kind heeft wel een dikke pens![]()
Ja, ze kunnen gigantisch worden