Verandering van vacht is wat je ziet, wat je niet ziet heeft evenzogoed grote, of grotere invloed op wezen.
& steriliseren is feitelijk castreren (topictitel)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
teef NIET steriliseren
Moderator: moderatorteam
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Re: teef NIET steriliseren
Hier een intacte teef van bijna 6. Ik ben elke keer wel bang voor baarmoederontsteking, maar ik let er zo goed op dat ik me niet kan voorstellen dat ik het zou missen. De reden dat we niet castreren is dat ze nu al vrij pittig is. Nu is dat prima, maar als ze pittiger zou worden naar andere honden, zou ik dat niet erg leuk vinden. Zij ook niet denk ik, ze heeft het nu al zo druk met vertellen wat ze overal van vindt
Ik vond de loopsheid nooit lastig, maar nu onze dochter kruipt is het iets minder. Eerst de hele vloer inspecteren of ik geen druppel vergeten ben etc. Maar dat is een kleine moeite.
Ik vond de loopsheid nooit lastig, maar nu onze dochter kruipt is het iets minder. Eerst de hele vloer inspecteren of ik geen druppel vergeten ben etc. Maar dat is een kleine moeite.
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Ik heb riva vorig jaar januari laten steriliseren, ze we toen 5 1/2
Ik heb het nooit willen doen, ook omdat riva erg onzeker is en daardoor aan de riem nog wel eens
Durft uit te vallen.
Maar.... een maand voor iedere loopsheid wordt ze altijd heel fel, dan tijdens weer net heel aanhankelijk,
En dan die schijnzwangerschappen werden ook steeds heftiger. ...
Uiteindelijk het hele jaar door de kluts kwijt door de hormonen dus.
Dus vandaar toch gedaan, en ze is nu super stabiel, veel rustiger geworden.
Ik heb het nooit willen doen, ook omdat riva erg onzeker is en daardoor aan de riem nog wel eens
Durft uit te vallen.
Maar.... een maand voor iedere loopsheid wordt ze altijd heel fel, dan tijdens weer net heel aanhankelijk,
En dan die schijnzwangerschappen werden ook steeds heftiger. ...
Uiteindelijk het hele jaar door de kluts kwijt door de hormonen dus.
Dus vandaar toch gedaan, en ze is nu super stabiel, veel rustiger geworden.

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Bluf heeft 1 nestje gehad en zelf wilde ik niet fokken maar ze had geen moeilijkheden met de loopsheden en ook met de intacte reu in huis ondervond ik niet écht veel problemen tijdens de loopsheden. Ook buiten niet. Dus heb ik er nooit bij stil gestaan om te laten castreren/steriliseren.
Jol onze kruising is ook nog intact en ze is nu 10 jaar. Zolang er geen medisch belang is vind ik het prima zo, ook zij is 2x per jaar loops maar heeft daar ook niet overdreven veel last van.
Jol onze kruising is ook nog intact en ze is nu 10 jaar. Zolang er geen medisch belang is vind ik het prima zo, ook zij is 2x per jaar loops maar heeft daar ook niet overdreven veel last van.
-
Riromi
- Actief
Bedankt voor jullie antwoorden.
Jullie ervaringen zijn soms vrij uiteenlopend... Logisch iedere hond is verschillend.
Ik twijfel toch nog te veel. Mijn gevoel zegt de ene keer wel, de andere keer weer niet. Aangezien het een onomkeerbare beslissing is, stel ik de beslissing nog even uit... Zucht...
Het is nu gelukkig medisch nog niet nodig.
Jullie ervaringen zijn soms vrij uiteenlopend... Logisch iedere hond is verschillend.
Ik twijfel toch nog te veel. Mijn gevoel zegt de ene keer wel, de andere keer weer niet. Aangezien het een onomkeerbare beslissing is, stel ik de beslissing nog even uit... Zucht...
Het is nu gelukkig medisch nog niet nodig.