Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hema verhoogd de dierenverz

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Per 1 mei verhoogt Hema hun dierenverzekering, vond de verhoging nogal veel, ging van 10 euro naar bijna 15 euro per maand. Ik heb dus per direct opgezegd.

Nog meer mensen die bericht gehad hebben van deze verhoging, je zou bijna denken dat het een 1 april grap, maar daar ga ik maar niet vanuit.
Afbeelding
Neeltje

Re: Hema verhoogd de dierenverz

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb nog niets ontvangen.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Van 15 nogwat naar 18 nogwat, maar vorig jaar was hij ook al twee euro gestegen. Vind het wel fors inderdaad.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Van 14 naar 16 euro...Vind het nogal absurd hoger :piew: Het is nog niet duur hoor, maar toch...
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik ook van 14 naar 16 euro...

Is nog niet veel maar ga wel kijken naar andere verzekeringen. Weet nog niet of ik switch
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Lizzie.
Zeer actief

vind het ietwat vreemd dat ik in verhouding meer omhoog gegaan ben dan jullie :80:
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik heb niks gehoord. Maar heb mijn verzekering ook pas een maand of 1,5 a 2 terug afgesloten, ze zullen toen al wel de nieuwe prijzen gehanteerd hebben of zo?
Afbeelding
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Hier ook een verhoging van 3 euro per maand. Django heb ik nog via kruidvat/aegon maar daar kan Lester niet meer bij helaas. Ik weet nog niet of ik op ga zeggen. Ik heb hem pas afgelopen december afgesloten trouwens.
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Hier ook een verhoging, maar omdat ik 3 honden verzekerd heb, krijg ik wel 5% korting.
Daardoor ga ik een euro per hond meer betalen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Als jullie toch allemaal de Hema verzekering hebben, klopt het dat ze bij alle verzekeringen ellebogen en heupen uitsluiten?
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Ik ga 2,49 € omhoog. Vind dat ook best een grote verhoging. Volgens mij (moet het nog ff uitzoeken) is hij dan nog steeds het goedkoopste. Ik ga jet vanavond ff op mijn gemak bekijken :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Dekt de verzekering dan eigenlijk ook het verwijderen van goedaardige bulten?

En pemba, nee volgens mij is ed en hd nog steeds uitgesloten van verzekering.

En kan je bijvoorbeeld een teckel tegen hernia verzekeren?
Lemuria

Ik blijf bij Hema, ik vind de voordelen -nog- tegen de nadelen opwegen, vooral het kunnen opsparen van rekeningen en de dekking.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hier ook van €14 naar €16.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Blijf het bijzonder vinden dat verzekeraars dit allemaal zomaar mogen. En je dan gewoon voor een voldongen feit zetten.
Lizzie.
Zeer actief

Marion. schreef:Blijf het bijzonder vinden dat verzekeraars dit allemaal zomaar mogen. En je dan gewoon voor een voldongen feit zetten.
dat snap ik dus ook niet, volgens mij ben ik toch van soort van contract aan gegaan wat een x bedrag inhield en ineens word dat spontaan verhoogd. Nouja dan heb je aan mij een verkeerd en zeg het per direct op.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Lizzie. schreef:
Marion. schreef:Blijf het bijzonder vinden dat verzekeraars dit allemaal zomaar mogen. En je dan gewoon voor een voldongen feit zetten.
dat snap ik dus ook niet, volgens mij ben ik toch van soort van contract aan gegaan wat een x bedrag inhield en ineens word dat spontaan verhoogd. Nouja dan heb je aan mij een verkeerd en zeg het per direct op.
Volgens mij heb je de voorwaarden geaccepteerd waarin een jaarlijkse verhoging van de premie toegestaan wordt
Lemuria

Lizzie. schreef: dat snap ik dus ook niet, volgens mij ben ik toch van soort van contract aan gegaan wat een x bedrag inhield en ineens word dat spontaan verhoogd. Nouja dan heb je aan mij een verkeerd en zeg het per direct op.
Dat snap ik wel, dit staat namelijk duidelijk in hun voorwaarden. Die kleine lettertjes die je dient te lezen voor je een contract afsluit, weet je wel? :mrgreen:
10. Wij mogen altijd uw premie en voorwaarden veranderen
Wij mogen de premie of de voorwaarden bij de schadeverzekering altijd veranderen. Als wij dit doen,
dan laten we u dat een maand van tevoren weten. Bent u het niet eens met onze verandering? Dan
kunt u de schadeverzekering stoppen. Op de website kunt u in uw online polismap aangeven dat u de
schadeverzekering of een onderdeel daarvan niet meer wilt. De schadeverzekering stopt dan op uw verzoek.
Wij betalen u de rest van de premie terug.
Lizzie.
Zeer actief

Lemuria schreef:
Lizzie. schreef: dat snap ik dus ook niet, volgens mij ben ik toch van soort van contract aan gegaan wat een x bedrag inhield en ineens word dat spontaan verhoogd. Nouja dan heb je aan mij een verkeerd en zeg het per direct op.
Dat snap ik wel, dit staat namelijk duidelijk in hun voorwaarden. Die kleine lettertjes die je dient te lezen voor je een contract afsluit, weet je wel? :mrgreen:
Wij mogen de premie of de voorwaarden bij de schadeverzekering altijd veranderen. Als wij dit doen,
dan laten we u dat een maand van tevoren weten. Bent u het niet eens met onze verandering? Dan
kunt u de schadeverzekering stoppen. Op de website kunt u in uw online polismap aangeven dat u de
schadeverzekering of een onderdeel daarvan niet meer wilt. De schadeverzekering stopt dan op uw verzoek.
Ik weet dat ze hun premie mogen verhogen, maar snappen zal ik dat nooit doen, je gaat als simpele ziel een verzekering aan wat een x bedrag kost. En dan denken ze de macht te hebben om die zomaar te verhogen. En dan heb je aan mij een verkeerde :pffff:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Maar alle prijzen gaan omhoog.
Ook van de verzekeringen.
En het is toegestaan en je bent er mee akkoord gegaan.
Het kan en is voor hun een manier om extra geld te verdienen dus ik snap het zeker.

Wij hebben geen verzekering en dat is nog altijd het goedkoopst.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik denk dat als je geen tot weinig geld over hebt om in een keer een groot bedrag te betalen bij bv een knie operatie van je hond een verzekering handig is .

Ons paard hadden we ook in de verzekering en hij heeft een keer een week op de kliniek gestaan maar ja ik kan wel zeggen dat wij uiteindelijk --- gelukkig --- altijd teveel hebben betaald aan de verzekering .
Maar dat liever dan toch op een gegeven moment erg in de problemen te komen door je dier .

Ik heb buster niet in de verzekering omdat dat wat ik dan zou willen , heupen en ellebogen, niet verzekerd kon worden . En ik heb in de loop van de jaren een buffer opgebouwd voor kosten :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Als je geld kunt betalen voor een verzekering kun je dat ook maandelijks apart houden en als je 15 euro per maand opzij zet heb je eind van het jaar al een lekker beetje geld. Natuurlijk kan het voor sommige mensen een uitkomst zijn. Maar ik ben blij dat ik me er niet druk over hoef te maken. Zelfs als een bedrag zo hoog zou zijn kunnen we met onze da wel een regeling treffen. is nog nooit voor gekomen en dat hoeft ook niet. Maar ik denk dat ik dus eerder opzoek zou gaan naar een dierenarts waar dit mogelijk is dan teveel aan een verzekering uitgeven.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Maar met 200 euro heb jij geen grote operatie betaald :wink:

ikmweet van da die ook in gedeeltes te betalen zijn hoor maar toch . Ook dat is niet altijd makkelijk .
Doe je er jaren over en dan maar hopen dat er verder niets gebeurt wat ook geld kost.
Dit is voor mij een praktijk ervaring van een kennis :ugh:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Lemuria

fenneke schreef:Maar met 200 euro heb jij geen grote operatie betaald :wink:

ikmweet van da die ook in gedeeltes te betalen zijn hoor maar toch . Ook dat is niet altijd makkelijk .
Doe je er jaren over en dan maar hopen dat er verder niets gebeurt wat ook geld kost.
Dit is voor mij een praktijk ervaring van een kennis :ugh:
Ik bedoel maar. €15,- zet geen doden aan de zijk als je hond nadat je d'r een maand hebt, een poot breekt. Daar heb ik de verzekering nu voor. Ik verdien weinig en als ze nu een poot breekt, kan ik dat gewoon laten opereren zonder bij jan en alleman aan te hoeven kloppen. En daar zijn verzekeringen voor.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik ga van 12 naar 14. Nog steeds weinig, maar ik vind het ook raar en een hele grote stijging.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lizzie. schreef:
Lemuria schreef:
Ik weet dat ze hun premie mogen verhogen, maar snappen zal ik dat nooit doen, je gaat als simpele ziel een verzekering aan wat een x bedrag kost. En dan denken ze de macht te hebben om die zomaar te verhogen. En dan heb je aan mij een verkeerde :pffff:
Maar stel dat je je verzekering 10 jaar hebt, en dan dus 10 jaar hetzelfde zou betalen, moet de verzekeringsmij als er iets gebeurd in het 10de jaar heel wat meer aan jou betalen, omdat de DA na 10 jaar ook veel duurder is geworden. Inflatie heet zoiets geloof ik. Dus in principe niet meer dan logisch dat het wordt verhoogd. En, als je er niet mee eens bent, kun je stoppen. Maar iedere verzekeringsmij zal de premies verhogen. De ene vaker en/of met een hoger percentage als de ander, maar je zult er niet aan kunnen ontkomen.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

In principe is het prima als ze de verzekering bijvoorbeeld jaarlijks iets duurder maken. Dat is logisch. Maar in de brief stond echt iets als 'oeps, we zijn ineens veel duurder uit, dus we hebben meer geld van jullie nodig'. Tenminste, zo kwam het op mij over.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat hadden jullie gedacht dan , dat verzekeringen net als jullie het beste met je hond voor hadden. Die willen geld verdienen en weten dat mensen uit angst graag verzekeringen afsluiten. Dus kassa.
Gek hoor dat mensen zich genaaid voelen maar wel met de kont naar achteren staan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Neeltje schreef:
Lizzie. schreef:
Lemuria schreef:
Maar stel dat je je verzekering 10 jaar hebt, en dan dus 10 jaar hetzelfde zou betalen, moet de verzekeringsmij als er iets gebeurd in het 10de jaar heel wat meer aan jou betalen, omdat de DA na 10 jaar ook veel duurder is geworden. Inflatie heet zoiets geloof ik. Dus in principe niet meer dan logisch dat het wordt verhoogd. En, als je er niet mee eens bent, kun je stoppen. Maar iedere verzekeringsmij zal de premies verhogen. De ene vaker en/of met een hoger percentage als de ander, maar je zult er niet aan kunnen ontkomen.
Een verhoging van bijna 50% (van 10 naar bijna 15 euro per maand) is geen inflatie.
Lizzie.
Zeer actief

Marion. schreef: Een verhoging van bijna 50% (van 10 naar bijna 15 euro per maand) is geen inflatie.
Dit dus, vind de verhoging absurd hoog, vandaar mijn verontwaardiging.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”