Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schuimen bij de mond, update uitslag niet goed!
Moderator: moderatorteam
- Merak
- Actief
- Moos
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik kan me voorstellen dat je je even lam schrikt..
Laika heeft ook bloedarmoede gehad, geen schuim rond de bek, maar wel vreselijk sloom en lusteloos gedrag. Het bloedonderzoek gaf geen afwijkingen, behalve een te laag hb.
Zij heeft een vitamedrankje gehad een week of 3/4 en is daarmee goed opgeknapt en de klachten zijn ook niet meer terug gekomen.
Waar vanuit de bloedarmoede is ontstaan weten we niet...ik moet je eerlijk zeggen dat ik min of meer de oorzaak toch zoek bij haar jaarlijke enting. Laika heeft eigenlijk ieder jaar tot een maand of 3 /4 na de enting gelazer.
Ik zie dat je in Amersfoort woont..ik weet niet wie je dierenarts is, maar als je gaat voor een second opinion kan ik je Frank Feld aanraden.
Sterkte!

Zij heeft een vitamedrankje gehad een week of 3/4 en is daarmee goed opgeknapt en de klachten zijn ook niet meer terug gekomen.
Waar vanuit de bloedarmoede is ontstaan weten we niet...ik moet je eerlijk zeggen dat ik min of meer de oorzaak toch zoek bij haar jaarlijke enting. Laika heeft eigenlijk ieder jaar tot een maand of 3 /4 na de enting gelazer.
Ik zie dat je in Amersfoort woont..ik weet niet wie je dierenarts is, maar als je gaat voor een second opinion kan ik je Frank Feld aanraden.
Sterkte!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik zit nu bij abc voor dieren maar ik twijfel een beetje over hun, bv volgens een van de dierenartsen daar (degene die Donja op dit moment behandeld) is er tegen bloedarmoede bij een hond niets te doen en nu hoor ik van jou dat Laika er weer bovenop gekomen is. Wat was de bloedwaarde van Laika op dat moment, weet je dat toevallig?
Verder ga ik zeker voor een second opinion, ik geef mn meisje niet zomaar op! Gisteravond was ze aardig vrolijk, alleen ze wil nog steeds niet eten, ja lekkere dingen wel, maar zodra ze ergens op moet kauwen wil ze niet meer! Haar gebit is nagekeken en daar was niets bijzonders aan te zien, ik heb zelf het idee dat als ze moet kauwen dat het teveel inspanning is en dat ze het dan maar laat zitten. Enne Eline waar zit die Frank Feld?
Verder ga ik zeker voor een second opinion, ik geef mn meisje niet zomaar op! Gisteravond was ze aardig vrolijk, alleen ze wil nog steeds niet eten, ja lekkere dingen wel, maar zodra ze ergens op moet kauwen wil ze niet meer! Haar gebit is nagekeken en daar was niets bijzonders aan te zien, ik heb zelf het idee dat als ze moet kauwen dat het teveel inspanning is en dat ze het dan maar laat zitten. Enne Eline waar zit die Frank Feld?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet het hb van Laika niet toen ze laag zat. Wel vond ik haar toestand toen erg zorgelijk, aangezien ze met wandelen bv alleen maar triest in telgang naast me liep en er zelfs geen lekker drafje af kon. Ze zag er toen ook echt slecht uit, vacht lelijk en schilferig en een lamlendige indruk.
Ik zal je even een pb sturen met het telefoonnummer en adres van Feld.
Ik zal je even een pb sturen met het telefoonnummer en adres van Feld.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Actief
Hoi Eline,Eline* schreef:Ik kan me voorstellen dat je je even lam schrikt..Laika heeft ook bloedarmoede gehad, geen schuim rond de bek, maar wel vreselijk sloom en lusteloos gedrag. Het bloedonderzoek gaf geen afwijkingen, behalve een te laag hb.
Sterkte!
Laat je haar nu nog steeds enten?
groetjes Helen
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Jeetje wat een rotnieuws zeg..Ik hoop dat de second opinion heel wat anders zegt, en dat je meisje gauw beter word..we duimenDemi schreef:Jawel het is ons wel opgevallen, zijn ook naar de dierenarts geweest, maar die vond haar toch wel wat aan de zware kant dus kon geen kwaad volgens hem, totdat ik heb doorgedramd dat ik een bloedonderzoek wilde toen kon het ineens wel

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Hutsje
- Zeer actief
Kan wel zo zijn, dat het geen kwaad kon dat ze zou afvallen, maar het is zeer vreemd dat het gebeurt terwijl ze niet minder eten krijgt en niet meer beweging dan anders. Waardeloze constatering.Demi schreef:Jawel het is ons wel opgevallen, zijn ook naar de dierenarts geweest, maar die vond haar toch wel wat aan de zware kant dus kon geen kwaad volgens hem, totdat ik heb doorgedramd dat ik een bloedonderzoek wilde toen kon het ineens wel

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
ja en waardeloze dierenarts volgens hem kan er niks aan gedaan worden als een hond bloedarmoede heeft. Dus ik vraag, wat moet ik dan doen, kan haar toch niet zo laten lopen??? Jawel hoor zegt hij er is echt niks aan te doen!! Dus ik zeg, ze voelt zich harttikke beroerd, ja daar is niks aan te doen zegt hij dan..
Ben blij dat ik dinsdag naar een andere dierenarts kan gaan!
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit jaar dus niet..ze moet geent worden als ze meegaat op vakantie.Helen G schreef:Hoi Eline,Eline* schreef:Ik kan me voorstellen dat je je even lam schrikt..Laika heeft ook bloedarmoede gehad, geen schuim rond de bek, maar wel vreselijk sloom en lusteloos gedrag. Het bloedonderzoek gaf geen afwijkingen, behalve een te laag hb.
Sterkte!
Laat je haar nu nog steeds enten?
groetjes Helen

Demi, dinsdag pas...pfff..ik ben benieuwd!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Hutsje
- Zeer actief
Groot gelijk, ik zou nooit meer daar naar toe gaan.Demi schreef:ja en waardeloze dierenarts volgens hem kan er niks aan gedaan worden als een hond bloedarmoede heeft. Dus ik vraag, wat moet ik dan doen, kan haar toch niet zo laten lopen??? Jawel hoor zegt hij er is echt niks aan te doen!! Dus ik zeg, ze voelt zich harttikke beroerd, ja daar is niks aan te doen zegt hij dan..

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Yari
- Zeer actief
Verstandige keuze om voor een 2nd opinion te gaan!! Moet zeggen dat ik het maar een beetje vaag vind hoor wat je over je eigen DA verteld.... klinkt mij niet echt betrouwbaar in de oren...
Ik duim voor je dat die 2nd opinion wel wat voor je kan betekenen!!
Johan de Vos is ook altijd nog een optie mocht je dinsdag niet veel wijzer worden. Hoor alleen maar positieve verhalen over hem en hij is gewoon erg goed in zijn vak!
Kop op he, vertrouw erop dat er wel wat aan gedaan kan worden hoor!!
Ik duim voor je dat die 2nd opinion wel wat voor je kan betekenen!!
Johan de Vos is ook altijd nog een optie mocht je dinsdag niet veel wijzer worden. Hoor alleen maar positieve verhalen over hem en hij is gewoon erg goed in zijn vak!
Kop op he, vertrouw erop dat er wel wat aan gedaan kan worden hoor!!

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
We zijn vanavond bij een andere dierenarts geweest Ik had de bloeduitslag van de andere dierenarts meegenomen naar hem, hij keek even, keek even naar Donja en zei meteen, ze heeft iets aan haar milt. Hij heeft even in haar buike gevoeld en voelde een harde grote bobbel, welke erg diep zat. Nu kan het volgens hem zo zijn dat de milt erg is opgezet, maar ze kan ook een tumor hebben op haar milt ogf ze heeft een auto imuunstoornis wat dus inhoud dat haar lichaam alle rode bloedcellen afbreekt.
Vrijdag krijgt ze bij hem een kijkoperatie en dan horen we meer.
Mocht ze dit dus hebben is het volgens hem goed te behandelen, hij wil haar milt er dan uithalen.
Dus vrijdag mag de volgende hond onder het mes!! (morgen eerst Cujo)
Ben druk met het verzorgen van mn zieke hondjes
)
Mocht ze dit dus hebben is het volgens hem goed te behandelen, hij wil haar milt er dan uithalen.
Ben druk met het verzorgen van mn zieke hondjes

- felicia
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Niet leuk, helemaal niet leuk, maar het klinkt een stuk beter dan beenmergkanker!!!Demi schreef:We zijn vanavond bij een andere dierenarts geweest Ik had de bloeduitslag van de andere dierenarts meegenomen naar hem, hij keek even, keek even naar Donja en zei meteen, ze heeft iets aan haar milt. Hij heeft even in haar buike gevoeld en voelde een harde grote bobbel, welke erg diep zat. Nu kan het volgens hem zo zijn dat de milt erg is opgezet, maar ze kan ook een tumor hebben op haar milt ogf ze heeft een auto imuunstoornis wat dus inhoud dat haar lichaam alle rode bloedcellen afbreekt.
Ben druk met het verzorgen van mn zieke hondjes)
Ik zal hard duimen! Heel veel sterkte gewenst met alle ziekte hondjes

Hou je ons op de hoogte?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Net even met Donja wezen wandelen, maar ze is echt heel snel moe :cry2: Ze wil wel, maar ze kan niet, hoop maar dat ze snel geholpen kan worden en dat ze weer helemaal opknapt!
De dierenarts zei wel dat hij er alles aan ging doen, want ze was nog veel te jong om zomaar te laten gaan :cry2:
De dierenarts zei wel dat hij er alles aan ging doen, want ze was nog veel te jong om zomaar te laten gaan :cry2:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Jammer dat ze nog zo ziek is, maar hopelijk weet je vrijdag meer en krijg je beter nieuws.Demi schreef:Net even met Donja wezen wandelen, maar ze is echt heel snel moe :cry2: Ze wil wel, maar ze kan niet, hoop maar dat ze snel geholpen kan worden en dat ze weer helemaal opknapt!
Ik hoop ook dat ze snel geholpen kan worden en dan weer helemaal opknapt !
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Yari
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer: