Zo ook gister morgen ik zat op het toilet en Vusi volgt me en overvalt meteen een spin die op de muur kruipt… ze rommelt wat op de vloer en ineens sprint ze weg lip optrekken en met haar mond smakken. Ik denk nog die spin was zeker niet lekker, sommige insecten hebben een vieze smaak.
Ze loopt naar buiten. Ik klaar en ga maar eens kijken wat ze doet, jeetje zit ze heel zielig mij angstig aan kijkend en er komt bloed uit haar mond. Ik schik me dood…..
Ik realiseerde me ineens dat ik de avond daarvoor de gootsteen en afloop in de badkamer met sodazout heb gespoeld (van dat zout dat als je het met kokend water overgiet gaat bruisen en sissen), ik heb het goed na gespoeld met schoon water maar zo te zien niet goed genoeg.
Vusi wou natuurlijk uit de afloop drinken….
Ik ben naar m’n werk gegaan maar na een uurtje toch even snel naar huis gelopen om te kijken hoe ze was. Ze lag rustig te slapen en keek me zielig aan, haar tong bloede niet meer maar er zat een grote “brand” vlek op. Even door de tuin gelopen of ze gepoept had en kijken of er geen bloed in zat. Ik vond gelukkig poep zonder bloed.
’s Avonds at ze haar eten langzamer maar helemaal op
Ben wel geschrokken.