Maar toch wat zodat jullie ook weten welke type hond ik zoek/nodig heb.
Teneerste :
Ik ga geen beslissingen nemen voor Januari 2017 ! En ik heb wel goede reden daarvoor

Ik hoop dat jullie mijn zoektocht wel kunnen bergijpen want het kan mischieen wat raar eruitlijken van buitenaf.
Eigenlijk zou iemand zich kunnen vragen "gezond verstand toch ?" of "waarom zolang de tijd nemen om het overwegen? of jij bent zeker of niet ?"
Ik geef dus daarbij een uitleg zodat ik niet bij jullie lastig val :
Ik heb 4 jaren geleden een burn out gehad. Dat was heftig. Sinds 2.5 jaren ben ik gescheiden omdat ik zag dat deze relatie niet mezelf naar de goede kant bracht.
Ik heb 2 geweldige intelligente meiden.
ik heb sinds augustus 2015 de diagnose ADD gekrijgen (jullie hoeven maar niet te zoeken maar dat zegt een hoop over wie ik ben)
Waarom wil ik zo graag een hond en waarom zoveel tijd nemen ?
Teneerste als gemeld ben ik erg bewust dat een hond aanschaffen is net als een kind krijgen. En nu , op dit moment opname ben ik niet klaar voor (financieel & structuur in mijn leven).
Maar alleen maar het idee om een hond aanschaffen met de zoektocht die erbij hoort houdt mij op de positieve flow.
ineens wil ik stoppen met roken en terug naar sport.
Dan hou ik mij bezig met veel plezier kennis opbouwen. Ik wil naar hondenscholen, asielen, dierenartsen, fokkers. Niewe informatie, nieuwe prikkels dat houdt mij gezond en vrolijk.
En op die moment heb ik dat erg nodig.
Ik geef mij tot en met Januari 2017 om een beslissing te nemen.
Niet eerder. Omdat ik ken mezelf en wil eerst het leven hebben die bij een hond past. Net als gezegd bij jullie bovenop kan ik niet van een hond verwachten dat hij mij aan de lijn gaat sturen om naar buiten te gaan. Ik ben dus daar de einige die dat structuur aan mij kan brengen.
Ik ben nu goed bezig, heb ook flink aangepast sinds augustus in mijn leven maar dat gaat altijd langzamer dan wat jij denkt als het gaat over zelf veranderen.
Dus als een hond in mijn leven komt, zijn de veranderingen niet nieuw. Maar stabiel en betrouwbaar. Dan zou ik weten dat het nu mijn nieuwe standards zijn.
Het kan zo zijn dat ik in Januari zegt "nou eigenlijk wil ik helemaal geen hond" of " nog niet" maar het is verboden om van tevoren uit impuls een hond in huis brengen.
Dat is de wortel verhaal een beetje.
Ik geniet zo van jullie berichten en fotos dat maakt mij zo blij en nieuwsgierig.
Ik hoop dat jullie nu het een beetje snappen en dat jullie mij niet kwalijk nemen als ik een beetje te enthousiast overkomt zonder een hond is huis. Dat is het gekke van wie ik ben. Enthousiast als een kind en toch bewust van mezelf als een oude dame

Nou nu wil ik ff voor rassen onderzoeken

Naast dit hieronder mijn huis situatie en de honden die mij aantrekken :
Ik woon in een flat van 70M2. De hond zou overal kunnen lopen en ik heb een balkon. Zijn slaapplek in mijn slaapkamer.
Ik heb dus 2 meiden van 8 en 10. Die van 10 is zorgzaam, de kleinste is wat enthousiater en zou ook wat opvoeding kunnen gebruiken ivm dieren.
Ik heb een poes van 11 jaren. Een siamees, de rustige gemakkelijke type. Echt niks mee te klagen.
Maar ze is zo rustig dat jij zou het bijna kunnen vergeten. "ah ja oeps ik heb nog een kat! ze slaapt sinds zolang op de bank ..."
Ik wil alles doen met de hond. Vooral wandelen en hardlopen. Ik wil ook cursus volgen. De minimaal eisen in dit gebied zijn dat we een goede start maken vooral met mijn dochters en dat we het gedrag van die beest snappen en adequaat beantwoorden.
Het liefst, als het financieel halbaar is, zou ik ook wat andere cursus volgen, zodat we alle twee maximaal van genieten.
Die zou MIJN hond zijn.
Ik heb de kinderen om de week dus hij zou mee kunnen omgaan.
Ik werk 16 uur per week max nu. Ik heb wel de tijd om de alleen tijd op te bouwen.
Ik weet dat ik minimaal 1.5 uur kan besteden aan uitjes. Ik was vroeger aan het hardlopen en kon wel die tijd aan mezelf besteden. (gaat over twee kleine uitjes en een grote wandeling of hardlopen*3 week)
Mijn kinderen kunnen tijdens die tijd wel zelfstandig thuis blijven of natuurlik mee komen !
Ik hou van intelligente honden die mensgericht zijn. Sociaal is een pre, ik heb vrienden die ook honden hebben en wil echt een hond die mee kan doen. Actief is oké (zie wat in mijn plan past ik denk dat ik nog wat kan leren op dat gebied

Dat hij waaks zou zijn is niet perse gevraagd maar ook niet een grote tegenvaller denk ik zolang ik de benodigde cursus volg.
Ik wil dan ook geen hysterische blaffer. Dan zou ik echt gek van worden.
Hij mag wel pit hebben. Eigenlijk hou ik wel stiekem een beetje van. Nogmaals ook niet iets dat loopt uit de hand want dat consequent gedrag moet ik ook zelf leren.
Het zou een reu zijn, de reden zijn wel onduijdelijk qua voorkeur maar laten we maar zeggen dat het is omdat ik een poes heb en dat ik meer van duijdelijkheid houd.
Mijn lievelings rassen zijn niet de makkelijkste.
Ik ben opgegoeid met de Duitse Herders van mijn oom. Ik ging ook soms stiekem in de kennel mee slapen tot de grote irritaties van mijn grootmoeder

Ze hebben de krachtige uistraling waar ik op val.
Ik heb een epagneul Breton gehad (brittany spaniel, breton spaniel ...) ze was echt de liefde van mijn leven. Intelligent en trouw. Ik vind zulke honden ook prachtig.
Ik hou ook van Border Collies en Australian Shepherd, Weiramaners. Maar na het overwegen is dat ook mischieen geen verstandelijke keuz voor een hond in mijn situatie. Dan zou ik nog 10 jaren moeten wachten

Ik hou niet van Labradors , weet niet echt waarom maar het is zo. Ik heb het beeld van de superdikke papzaken van mijn omgeving, tis niet zo een aanrader

chihuahua's ook niet. Mopshonden te slomo. (wel grappig tegen depri tijden

Geen superkleine honden zowieso. Een middelmaat tot groot (ik zou een Daanse ook perfect vinden, maar oech dan lopen we niet meer in de flat

Dus wat denken jullie ?
Jullie kunnen mij altijd uitdagen over mijn keuzes of gedachtengang. Ik geloof dat jullie veel meer verstand van hebben dan mij.
Ik wil ook weten/bewust zijn dat ik de ernistige scenario ook mee kan. Anders zou het voor mij, mijn meiden EN de HOND afschruwelijk zijn.
Dierenvriendelijke groet
Charlotte