Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Klinkt nogal kruidenvrouwtje-achtig en dat is meestal iets waar teken gierend van het lachen overheen stappen.
Je kunt ook voor het wandelen wat teatree in een spuitfles doen (verdund) en dat over je honden heen sproeien. Daar hebben teken wèl een hekel aan.
Je hond ook neem ik aan?
Jeetje wat meurt die zooi.
Ik heb gewoon een mooie vlooienband bij Elco om gedaan en z'n penning eraan gehangen. Via zoofast besteld, kost weinig, elke band werkt iets van vier of vijf maanden tegen teken en 6 maanden tegen vlooien. Zelfde werkzame stoffen als advantix, meen ik
Ik hoor ook veel negatiefs over Bravecto maar ik geef het sinds kort aan Abby en Maggie. Op aanraden van de dermatoloog van de Wagenrenk. Abby heeft waarschijnlijk geen voedselallergie maar een ernstige vlooienallergie waarbij de symptomen na elke beet ongeveer 3-4 maanden aanhouden.
En ze heeft het héél erg, haar vacht viel met bossen tegelijk uit, haar huid was overal rood, ontstoken en geïrriteerd.
Inmiddels is er dus een fikse dermatitis bij gekomen. Ze heeft een half jaar op prednison, ab en jeukstillers gezeten en het hielp geen fluit.
Afijn, bravecto voorgeschreven voor de honden en een speciaal middeltje voor Budha en Abby moet een maand lang 2x per week in bad met een speciale shampoo. En o ja, géén prednison meer maar apoquel.
We zijn nu een maand verder en ze ziet er geweldig uit. Haar vacht is weer aan het aangroeien, haar huid is mooi roze en heel, ze heeft geen jeuk meer en voelt zich duidelijk weer lekker in d'r velletje.
Nadeel van de bravecto dat ze er nooit meer afkomen, voordeel is dat je het maar 4x per jaar hoeft te geven.
Bravecto is toch voor vlooien en teken tegen te gaan?
Ik krijg dit gewoon via de dierenarts. En volgens mij heeft mijn hond er ook geen mee gehad.
Hij eet het zo op.