Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup/hond erbij in 2016?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: Pup/hond erbij in 2016?

Ongelezen bericht door Shibby »

LongFields schreef:Wat een prachthondje Shibby! Ik snap dat je voor haar gevallen bent! :I:
Ik vind haar ook echt enig! Kwam haar echt per toeval tegen toen ik via via via op de site van de stichting uit kwam.
Ik vind karakter wel een stuk belangrijker dan uiterlijk in mijn situatie , maar om hier iedere dag naar te moeten kijken is zeer zeker geen straf :I:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Shibby schreef:
hakunamatata schreef:Wauw, wat een schoonheid. Klinkt als helemaal mijn smaak qua modelletje :lief:
Wanneer weet je het 100% zeker? Ik wil meer foto's, veel meer!
Eerst 1 april verhuizen, dan krijg ik een huisbezoek en tenzij ze afknappen op honden die op de bank mogen enzo, zal dat wel los lopen. :mrgreen:
Als dan alles definitief is en ze echt voor mij gereserveerd is, plaats ik meer foto's, eerder niet :pffff:
:eek: :jank:
Zelf heb ik Faye al dus je hoeft echt helemaal niet bang te zijn dat ik haar voor je neus weg kaap en zal beloven niemand anders over haar te vertellen en ik wil ook gewoon dat ze bij jou komt want dan kan ik jou steeds vragen om foto's van Shibby + vriendinnetje, en, en, en... dat duurt nog zo lang allemaal! :ugh:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Geheel onverwacht ...en begonnen als loge......hebben we er ook een hondje bij...een 6mnd jonge teckel dame, Messi!!
Soms komen dingen gewoon zo op je pad......
Het is echt een liefje en een duiveltje tegelijk! :pffff:
Afbeelding

Maar nu met 4 honden is het echt klaar hoor, hier komen geen honden meer bij :mrgreen:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Berner pup gereserveerd en voorschot betaalt, als alles goed gaat zou ze hier rond 20 juli zijn

Van dezelfde fokker als Nisha

Het zou normaal een halfzusje worden.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Nooit gedacht dat ik hier dit jaar in dit topic zou schrijven dat we een dit jaar dus ook een pup krijgen!
Dat er weer een hond zou komen als Tycha er niet meer zou zijn was al wel zeker, maar niet gedacht dat het zo snel zou gaan.
Maar wij staan dus op de lijst voor een korthaar Schotse Collie. Donderdag gaan we bij de fokker kijken. Kennismaken met het ras, en de honden. Het is niet zeker of er bij het komende nest een pup bijzit. (De teef moet volgende week bevallen) maar er komt dit jaar nog een nest, dus dit jaar komt er zeker een pup :cheer:
Afbeelding
Groetjes Marja
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

tycha schreef:Nooit gedacht dat ik hier dit jaar in dit topic zou schrijven dat we een dit jaar dus ook een pup krijgen!
Dat er weer een hond zou komen als Tycha er niet meer zou zijn was al wel zeker, maar niet gedacht dat het zo snel zou gaan.
Maar wij staan dus op de lijst voor een korthaar Schotse Collie. Donderdag gaan we bij de fokker kijken. Kennismaken met het ras, en de honden. Het is niet zeker of er bij het komende nest een pup bijzit. (De teef moet volgende week bevallen) maar er komt dit jaar nog een nest, dus dit jaar komt er zeker een pup :cheer:
Wat een leuk vooruitzicht na zo'n trieste week vol met afscheid....
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Hier komt ook weer een hond. Bikkel vorige week laten inslapen.
Na de pasen ga ik kennismaken met een mechelse herder, een teefje.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Met een beetje geluk en als alles goed gaat, komt deze schoonheid bij ons wonen over een tijdje :I:

Afbeelding

Edit;
Ik bedoel uiteraard de hond :o
JBK

Nanna schreef:
JBK schreef: Ik bedoel uiteraard de hond :o
:LOL: :LOL:

Mooie hond! iets van windhond erdoor?
Hij is echt prachtig. Zijn kop sprak meteen aan, maar we zochten iets deerhounds achtigs. Dat was althans het idee. Dus ik zocht verder.... Maar ik kwam toch weer terug bij hem. En nu is de knoop doorgehakt.
Geen idee wat er allemaal inzit. Grey, whippet, ergens ver weg Saluki, deerhound want hij moet toch ergens zijn wire hair vandaan hebben. Hij is niet extreem groot, ongeveer 64cm hoog.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Eind maart worden de pupjes verwacht.

dan vind ik het nú eind maart. :hmmm:
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Thomas schreef:Eind maart worden de pupjes verwacht.

dan vind ik het nú eind maart. :hmmm:
Ik vind het ook best wel eind maart.

Kwam net een nest aankondiging tegen waarvan de ouders me op het eerste gezicht aanspreken. Heb ze verder nog niet gezien of de fokkers nog niet ontmoet. Maar wel even snel een berichtje gestuurd met wat vragen. Ze verwachten 6 pups en er staan al 5 mensen op de wachtlijst voor een teefje en maar 1 voor een reutje... helaas is het niet andersom... Ik zou er bijna voor kiezen om, mocht ik de ouder honden en fokker ontmoet hebben, te overwegen toch voor een reutje te gaan ;)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

*Skye* schreef: Kwam net een nest aankondiging tegen waarvan de ouders me op het eerste gezicht aanspreken. Heb ze verder nog niet gezien of de fokkers nog niet ontmoet. Maar wel even snel een berichtje gestuurd met wat vragen. Ze verwachten 6 pups en er staan al 5 mensen op de wachtlijst voor een teefje en maar 1 voor een reutje... helaas is het niet andersom... Ik zou er bijna voor kiezen om, mocht ik de ouder honden en fokker ontmoet hebben, te overwegen toch voor een reutje te gaan ;)
Geduld, geduld :wink: Ergens komt er vast wel een leuk teefje op jullie pad.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
*Skye*
Zeer actief

Geduld... haha... ja...

Er zijn natuurlijk wel voors en tegens voor allebei de opties.

We zouden voor een teef willen gaan omdat we wel eens zouden willen weten hoe het is om geen rekening te hoeven houden met het hele reuen/ pats/ snuffel gebeuren. En een reu/ teef combi wordt vaak genoemd als beste combi.

Er zijn natuurlijk ook weer redenen om wel voor een reu erbij te gaan. Iemand hier zei een keer dat als je een reu en teef hebt en de teef niet goed met teven kan, je straks alle honden moet gaan ontlopen.
Ook hoor je vaak dat als je een teef bij een reu zet de teu de teef als zijn teef gaat zien wat ook weer voor onrust kan zorgen als je andere honden tegen komt.

Al met al zijn er veel voors en tegens. Misschien eerst eens langs gaan en kijken of het klikt met de teef. Trouwens geen kans op merle pups dus daar staat ik me niet blind op deze keer ;)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

*Skye* schreef: Ook hoor je vaak dat als je een teef bij een reu zet de teu de teef als zijn teef gaat zien wat ook weer voor onrust kan zorgen als je andere honden tegen komt.
Dit had ik bij Bayko inderdaad wel. Die verdedigde 'zijn' teven maar eerlijk gezegd vond ik dat over het algemeen juist wel fijn. Bayko kon zonder gaatjes maken onbekende opdringerige honden buiten ons roedeltje houden tijdens de wandelingen, terwijl die indringers zich van mij meestal niets aantrokken. Zeker vanaf het moment dat Cyntha wat meer met haar gezondheid begon te sukkelen, ervaarde ik dat als een voordeel. Uiteraard is het dan wel aan jou als baas om ervoor te zorgen dat de reu niet te ver gaat in dat gedrag. Enne, het was niet eens dat Bayko alleen zijn teven verdedigde. Als ik met Bayko en onze jongere reu wandelde, verdedigde hij hem ook. En de teven verdedigden hun roedelgenoten indien nodig ook. In ons geval meer een roedeldingetje dan een reu/teef-dingetje dus, en dat is eigenlijk hoe ik het bij andere mensen met meerdere honden ook ervaar. Er ontstaat een compleet nieuwe dynamiek als je van 1 naar meerdere honden gaat, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

Afbeelding

een van deze zwartjes, met lintje komt over 7 weken hierheen :-)
een engelse cocker dame :I:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ohh wat leuk!
En dat buitenbeentje... :I:
*Skye*
Zeer actief

Wat leuk! Nog 7 weken (on)geduldig afwachten...
chinanooksyekona
Actief
Mijn ras(sen): Malamute

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Wat lief :I:
Wij plannen om eind dit jaar/2017 een Eurasier puppy te nemen :cheer:
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

chinanooksyekona schreef:Wat lief :I:
Ik ben heel benieuwd !!!!
De fokker waar je geweest bent heeft Allensinds leuke honden !
chinanooksyekona
Actief
Mijn ras(sen): Malamute

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Annemieb schreef:
chinanooksyekona schreef:Wat lief :I:
Ik ben heel benieuwd !!!!
De fokker waar je geweest bent heeft Allensinds leuke honden !
Bij die tijd zal er zeker wat op het forum komen :mrgreen:
Ik train nu ook bij hem, en vind het ontzettend leuke mensen+ hun honden, hoop dat ze een nestje rond dan hebben. :ok:
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

JBK schreef:
Nanna schreef:

Hij is echt prachtig. Zijn kop sprak meteen aan, maar we zochten iets deerhounds achtigs. Dat was althans het idee. Dus ik zocht verder.... Maar ik kwam toch weer terug bij hem. En nu is de knoop doorgehakt.
Geen idee wat er allemaal inzit. Grey, whippet, ergens ver weg Saluki, deerhound want hij moet toch ergens zijn wire hair vandaan hebben. Hij is niet extreem groot, ongeveer 64cm hoog.
Is het niet 'gewoon' een podenco-kruising? Komt ie uit Spanje? Mooie hond trouwens, en wat een lieve blik heeft ie.

Weet je zeker dat ie ongeveer 64 cm is? Dat vind ik behoorlijk aan de maat, toch wel 'groot' te noemen. Maar hij oogt veel minder groot, misschien 55 cm.
JBK

*Wolf* schreef:
JBK schreef:
Nanna schreef:

Is het niet 'gewoon' een podenco-kruising? Komt ie uit Spanje? Mooie hond trouwens, en wat een lieve blik heeft ie.

Weet je zeker dat ie ongeveer 64 cm is? Dat vind ik behoorlijk aan de maat, toch wel 'groot' te noemen. Maar hij oogt veel minder groot, misschien 55 cm.
Ik ga uit van de info die ik vanuit Ierland, waar hij zit, heb gekregen.
Dus nee, het is geen Podenco-kruising :wink:
*Wolf*
Zeer actief

JBK schreef: Ik ga uit van de info die ik vanuit Ierland, waar hij zit, heb gekregen.
O oké, dat is iets heel anders ja, haha. Ben benieuwd hoe hij uit gaat pakken, spannend.
JBK

*Wolf* schreef:
JBK schreef: Ik ga uit van de info die ik vanuit Ierland, waar hij zit, heb gekregen.
O oké, dat is iets heel anders ja, haha. Ben benieuwd hoe hij uit gaat pakken, spannend.
We moeten eerst nog door de keuring komen, en dan moet hij nog deze kant op vliegen. Maar ik ga er vanuit dat dat allemaal goed komt. Kan me alleen niet snel genoeg gaan :mann:
*Wolf*
Zeer actief

JBK schreef:
*Wolf* schreef:
We moeten eerst nog door de keuring komen, en dan moet hij nog deze kant op vliegen. Maar ik ga er vanuit dat dat allemaal goed komt. Kan me alleen niet snel genoeg gaan :mann:
Dat snap ik, maar hopelijk gaat het ineens allemaal snel en is ie gauw bij jullie. Komt ie uit een shelter?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een leukerd JBK!
Annemieb, gefeliciteerd met jullie aankomende Cockerpupje!
JBK

Ja, hij zit daar bij een rescue. Is daar gekomen met een gebroken poot waar niets aan was gedaan. Daar heeft hij geen last van, behalve kans op artrose. Dierenarts daar vond het niet nodig er iets aan te doen. Ga 'm bij onze DA er ook nog op laten beoordelen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Misschien....
Ik twijfel enorm aan Seppe. Hij is een schat echt waar, maar imo totaal niet geschikt voor wat ik wil.
Hij is een beetje een "watje" :engel: , vindt alles en iedereen leuk maar ik krijg hem niet echt warm voor het programma wat ik train. Ergens verwijt ik dat mezelf, ik heb een half jaar weinig tot niets met hem gedaan omdat ik weggegaan ben bij mijn oude club en even helemaal geen zin meer had in de KNPV. Nu ik weer rustig aan aan het trainen ben bij een nieuwe club loop ik tegen een aantal frustraties aan. ik heb mezelf voorgenomen hem een kans te geven (ik hou niet van opgeven), maar ik zie steeds meer dat ik hem er niet echt een plezier lijk te doen. Dus gedachten over herplaatsen komen steeds meer boven.
Maar toch vind ik dat lastig, het voelt ergens als falen. Terwijl hij denk ik elders gelukkiger zou zijn. :denken:
Hier wordt hij behoorlijk onder de duim gehouden door Numa (hoewel ze het wel doorgaans goed kunnen vinden, het is meer mijn gevoel). En ergens gun ik hem een plek alleen of met een stabiele teef, zodat hij niet op zijn tenen hoeft te lopen.
Over een paar weken wordt hij geröntgend, voor die tijd gaat hij sowieso niet weg want ik wil niemand "opzadelen" met een hond die medisch niet ok is, al verwacht ik daar geen problemen.

Ik heb inmiddels een aanbod van een kennis wiens reu net gedekt heeft om een pup uit dat nest te nemen, maar hier komt niets bij zolang Seppe er is en ik nog niets besloten heb. Maar als ik de knoop doorhak. ben ik er nog niet uit of ik een reu of een teef zou willen. Ik heb gezegd nooit meer meerdere teven te willen, maar Biène is bijna 11 en wederom een reu bij Numa, met het risico dat hij weer onderdrukt wordt? Pfffff...................

Niemand die een enorm leuke xMH reu van net een jaar wil? :I: Ongeleid projectiel :mrgreen: maar enorm sociaal naar mens en dier :engel: Niet leuk dit...
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

De teef is drachtig! Nu afwachten of er een pupje voor ons bij zit :cheer: .
Aelynn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Aelynn »

Ingding schreef:De teef is drachtig! Nu afwachten of er een pupje voor ons bij zit :cheer: .
Spannend! Succes met wachten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”