Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laila aan het speuren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Laila aan het speuren

Ongelezen bericht door Jackira »

:mrgreen: groot woord hoor.

Ik heb een paar sporen uitgezet, met leverworst in elke voetstap van mij en ze vindt het geweldig :I: . Loopt heel goed het spoor. Ik doe dus maar wat want ik ben helemaal niet bekend met speuren, maar nu ze het zo leuk vindt wil ik het wat serieuzer gaan aanpakken.

Ook omdat ik het laatste spoor, om eens uit te proberen hoe ze zou reageren, vlak langs de sloot heb gelopen, en ze negeerde gewoon de waterhoentjes :cheer:

Dus ik denk wel dat dit voor mij een manier is om haar aandacht te krijgen en haar beter onder appel te krijgen. Ik wil dan aan het einde van het spoor een voeretui neerleggen zodat ik die kan openen en dat ze leert dat ze daarmee naar mij komt. En dat ik dat op wandelingen ook kan gebruiken.

Alleen als ik een spoor heb uitgezet komen er vaak vogels :S: die alle leverworst weg willen eten. :S:

Zou ik met haar ook al een cursus speuren kunnen doen zonder dat ze de basisvaardigheden van gehoorzaamheid kent. Of zou dat eerst moeten? dan wordt het nog een lange weg te gaan ben ik bang :oeps:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Laila aan het speuren

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik zou je aanraden om een cursus te doen. Dan krijg je ook uitgelegd wat de valkuilen zijn en hoe snel je dingen moeilijker kan maken qua ondergrond, afstand, bochten, wind, etc etc...
Verder is het helemaal niet nodig om op elke stap iets lekkers neer te leggen. Een hondenneus werkt goed genoeg om gewoon jouw geur van het gelopen spoor te vinden. Ik leg ook altijd een voerdummy aan het eind, dat vinden ze heel leuk!
Maar voor de basis zou ik dus zeker een cursus of workshop volgen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”