Gisteravond ging ik naar binnen en ineens zag ik Amber heel eng met haar rechterachterpoot slaan. Ze had er nog wel kracht in, maar geen controle meer over. Ook toen ze ging liggen, bleef ze er regelmatig heftig mee slaan en wilde dan weer opstaan.
Ik heb haar wat gemasseerd en gepalpeerd maar had niet het idee dat ze een luxatie had. Wel vond ze het fijn als ik (rustig en voorzichtig) aan haar poot trok, die bood ze zelfs echt aan op die manier. Of ze pijn had, kan ik niet zeggen want ze is nogal een harde.
Hierna liep ze een paar rondjes door de kamer en daarna was het over. Misschien nog een beetje stram, maar verder geen stuipen meer en ze liep en lag prima. Al met al heeft het misschien 10 minuten geduurd.
Vanmorgen ook alles nog in orde, dus ik ging gewoon wandelen, zo'n anderhalf uur, niks byzonders. Ze liep prima.
Maar nu zijn we net binnen en begint ze weer
Wederom wat gemasseerd en getrokken, ze loopt (half vallend) wat rondjes en ligt nu gelukkig weer rustig. Duurde dit maal misschien maar 5 minuten, maar het is duidelijk dat er iets niet goed is.
Iemand enig idee? Zowel gisteren als vandaag was het na een wandeling. Ik heb het nog nooit eerder gezien; wel eens een trilpootje als ze stilstaat.
Ik heb haar eergisteren ontwormd. Kan dat nog verband hebben?
Zou een foto zin hebben of beter naar de osteopaat?