Wij zijn ook erg benieuwd wat er ik Lizzie zit. Haar karakter is heel anders dan wij verwachtten aan de hand van haar uiterlijk. Ze is ong 50 cm hoog en weegt 18,5 kg. Ze heeft een heel flegmatiek karakter ondanks dat ze erg jong is en weinig kent. Ze is wel gericht op de baas maar minder dan molossers/ terriers zijn. Buiten draaft ze vooral en continu met de neus aan de grond. Ze is al vier keer met wild terug gekomen waarvan er iig drie al dood waren maar die speurt ze dus op met haar neus. Ze blijft wel in het zicht van de baas ook als ze speurt naar wild. Ze jaagt niet op zicht.
Ze is tolerant naar andere honden maar laat zich niet de kaas van het brood eten. Ze luistert goed als ze niet wordt afgeleid door lekkere luchtjes.
Ze is enorm zachtaardig naar mensen en kinderen en gaat goed om met de katten in huis. Dit is de eerste hond die met een sleeplijntje los wordt gelaten.
Voor ons een heel ander type hond dan we ooit gehad hebben, maar wel een heel bijzonder lieve huisvriendin
Ondanks haar cane corso uiterlijk denk ik dat er vooral jachthond in zit. Ik ben echt heel benieuwd. De DNA test is de deur uit!