Maar wel goed dat ik het even heb gedaan. De patella luxatie bij Fleur was dramatisch, zei ze. Patty heeft het licht, maar bij haar valt dat nog heel goed op te vangen met wat langere wandelingen. Fleur redt zich trouwens prima, ze loopt als een kievit. Wel hebben ze beiden flink tandsteen en bij Fleur ontbreken er een paar kiezen. Voor Patty kreeg ik het advies om een tandsteenbehandeling te laten doen, dat ga ik ook doen.
Een Fleur loops of niet. Volgens de dochters van de vorige eigenaar hebben ze altijd hun hondjes laten steriliseren. maar ja, wel bloedvlekjes in bed op de plek waar ze gelegen had en een gezwollen vulva. En Otto's reactie dus, likken, klappertanden en haar urine willen oplikken
DA heeft gekeken of ze littekens van een sterilisatie zag, maar niets. Een van mijn katten is gesteriliseerd via gaatjes in de flanken, daar zie je niets meer van. We wachten het maar even af. Het zou ook baarmoederontsteking kunnen zijn. Ik moet wel zeggen dat het twee weken geleden ineens begon. Als ik kijk naar het plasgedrag: Fleur markeert veel, doet veel kleine plasjes. Patty doet gewoon één plas en klaar. Bij Fleur kreeg ik het advies om het gewoon even aan te kijken.