Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Adoptiehondje extreem bang, tuigje?
Moderator: moderatorteam
- Dirkje
- Actief
- Mijn ras(sen): x American Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 0
Adoptiehondje extreem bang, tuigje?
Ik heb sinds een aantal dagen een hondje geadopteerd. Nu is hij echter extreem bang. Geen idee wat er precies bij vorige eigenaren is gebeurt.
Hij kan netjes mee gaan wandelen en loopt dan wel vrij "relaxt" maar er hoeft maar iets te gebeuren en hij schrikt.
Nu heeft hij een tuig en vanochtend is hij uit zijn tuig ontsnapt. Hij is bang voor mensen, dus duurde ruim een uur voor we hem weer hadden. (niets gebeurt)
Heeft iemand een idee voor een tuigje waar hij niet uit kan? Halsband is geen optie gezien zijn nek breder is dan koppie ( x Chihuahua)
Ik hoop dat iemand me daarmee kan helpen.
Hij kan netjes mee gaan wandelen en loopt dan wel vrij "relaxt" maar er hoeft maar iets te gebeuren en hij schrikt.
Nu heeft hij een tuig en vanochtend is hij uit zijn tuig ontsnapt. Hij is bang voor mensen, dus duurde ruim een uur voor we hem weer hadden. (niets gebeurt)
Heeft iemand een idee voor een tuigje waar hij niet uit kan? Halsband is geen optie gezien zijn nek breder is dan koppie ( x Chihuahua)
Ik hoop dat iemand me daarmee kan helpen.
Groetjes
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Adoptiehondje extreem bang, tuigje?
Wat voor tuigje gebruik je nu?
Deze zijn veilig: Klik!
Of Ruffwear webmaster tuigjes.
Je zou ook een extra halsband om kunnen doen met een tweede lijn eraan, als extra zekerheid.
Deze zijn veilig: Klik!
Of Ruffwear webmaster tuigjes.
Je zou ook een extra halsband om kunnen doen met een tweede lijn eraan, als extra zekerheid.
- Dirkje
- Actief
Ik heb een tuigje bij hem gekregen maar zag op internet al dat zoiets niet geschikt was voor houdini's. Ook niet voor bange hondjes dus.
Het is zo een tuigje:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 4140883352
Die tuigjes heb ik inderdaad wel eens gezien op podenco's ik ga eens snuffelen.
Voor hetzelfde geld wordt ie volgende keer overreden of wat dan ook. Was ook goed geschrokken.
Bedankt voor de hulp
Het is zo een tuigje:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 4140883352
Die tuigjes heb ik inderdaad wel eens gezien op podenco's ik ga eens snuffelen.
Voor hetzelfde geld wordt ie volgende keer overreden of wat dan ook. Was ook goed geschrokken.
Bedankt voor de hulp
Groetjes
- Zamunda
- Zeer actief
Koop alsjeblieft een tuig met twee banden om de romp, zoals die uit de link van veertje.
- Dirkje
- Actief
Tegelijk geantwoord haha, ik ga die inderdaad eens in zijn maat zoeken. 
Groetjes
- Zamunda
- Zeer actief
Hier nog een paar linkjes:
Je hebt het sicherheitsgeschirr van blaire: http://blaire.de/geschirre.php
het panikgeschirr van http://www.sientas.de/shop/ausbruchsich ... hirr-.html (zelfde als link van veertje geloof ik)
de bodyguard http://www.huisdierexpress.nl/nylon-rob ... -bodyguard
daarnaasr dus nog de ruffwear webmaster
Zelf heb ik de bovenste en ben daar erg tevreden over.
Je hebt het sicherheitsgeschirr van blaire: http://blaire.de/geschirre.php
het panikgeschirr van http://www.sientas.de/shop/ausbruchsich ... hirr-.html (zelfde als link van veertje geloof ik)
de bodyguard http://www.huisdierexpress.nl/nylon-rob ... -bodyguard
daarnaasr dus nog de ruffwear webmaster
Zelf heb ik de bovenste en ben daar erg tevreden over.
- Dirkje
- Actief
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
En tot je een veilig tuigje hebt even een jachtlijntje erom heen als extraDirkje schreef:Ontzettend bedankt, ga ze eens goed doornemen
- sternentänzerin
- Zeer actief
Precies, dat jachtlijntje zou ik dus voorlopig wel extra gebruiken totdat je passend iets anders hebt. Gek gevoel dubbel gelijnde hond maar liever veilig dan dat er idd iets gebeurt.
...; We will never surrender Winston Churchill
- sanne86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 kruisingen
- Aantal honden: 2
Voor Haico heb ik de ruffwear webmaster (die in het topic al wordt genoemd)
Vind hem héél fijn!
Haico stond bekend als houdini
en had een normaal Y punt tuig, zodra die bij mij was meteen een ruffwear besteld.
Al veel momenten gehad waarop ik blij was dat hij dit tuig om had/heeft, hij komt hier écht niet uit
Ook heb ik het gevoel dat Haico zich zekerder voelt met dit tuig om....
(daarnaast is het handvat ideaal met het tillen over veeroosters, bus instap e.d. )
Je zou bijna denken dat ik betaald wordt om ze te promoten
Vind hem héél fijn!
Haico stond bekend als houdini
Al veel momenten gehad waarop ik blij was dat hij dit tuig om had/heeft, hij komt hier écht niet uit
Ook heb ik het gevoel dat Haico zich zekerder voelt met dit tuig om....
(daarnaast is het handvat ideaal met het tillen over veeroosters, bus instap e.d. )
Je zou bijna denken dat ik betaald wordt om ze te promoten
-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Herkenbaar.
Ik heb een riempje en een tuigje om bij mijn hond.
Ik heb een dubbele riem die ik dus vast maak met een gesp aan zowel de riem en een gesp aan het tuigje.
En toen hij echt bang was heb ik zelfs een touwje bevestigd aan de riem en het tuigje zodat zij met elkaar verbonden waren.
Knappe hond die daar uit komt.
Ik heb een riempje en een tuigje om bij mijn hond.
Ik heb een dubbele riem die ik dus vast maak met een gesp aan zowel de riem en een gesp aan het tuigje.
En toen hij echt bang was heb ik zelfs een touwje bevestigd aan de riem en het tuigje zodat zij met elkaar verbonden waren.
Knappe hond die daar uit komt.
- Dirkje
- Actief
De Bodyguard valt al af. De kleinste maat is te groot haha.
Bedankt voor de goede tips. Ga ook even langs de grotere dierenwinkel om daar eens te snuffelen. Dan kan ik hem eventueel even meenemen om te passen
Bedankt voor de goede tips. Ga ook even langs de grotere dierenwinkel om daar eens te snuffelen. Dan kan ik hem eventueel even meenemen om te passen
Groetjes
- Zamunda
- Zeer actief
Toen ik zelf nog geen goed genoeg tuig had voor mijn vorige opvanger heb ik een halsband om de buik gedaan en die middels een touwtje (op maat) vastgemaakt aan het gewone tuig. Zo had ik toch een tuig met twee banden om de romp. Ik vond het geen oplossing voor de lange termijn, maar het was wel veiliger dan enkel het gewone tuig.
- Ήυs
- Zeer actief
Ik zou de eerste periode met zowel een halsband en lijn als met een tuig en lijn lopen...
- Dirkje
- Actief
Maar de halsband gaat net zo snel af, zijn nek is dikker dan zijn kop.
Groetjes
- sternentänzerin
- Zeer actief
Daarom een jachtlijntje, dat zal zo snel niet afschieten bij paniek, ook niet met omschreven bouw.
Dan heb je en een tuig met riem en een jachtlijntje, dubbel gezekerd.
En anders zou ik persoonlijk bij angst op ontsnappen bij angstige hond voorlopig m'n tuin gebruiken tot ik een passend en veilig zittend tuig heb.
Maar dat is misschien ook wel mijn ervaring met het zoeken naar weggelopen hondjes dat ervoor zorgt dat ik dubbel voorzichtig ben als ik jouw beginpost lees.
Dan heb je en een tuig met riem en een jachtlijntje, dubbel gezekerd.
En anders zou ik persoonlijk bij angst op ontsnappen bij angstige hond voorlopig m'n tuin gebruiken tot ik een passend en veilig zittend tuig heb.
Maar dat is misschien ook wel mijn ervaring met het zoeken naar weggelopen hondjes dat ervoor zorgt dat ik dubbel voorzichtig ben als ik jouw beginpost lees.
...; We will never surrender Winston Churchill
- Ήυs
- Zeer actief
Dirkje schreef:Maar de halsband gaat net zo snel af, zijn nek is dikker dan zijn kop.
Ja en dan heb je toch nog een tuig? Niet alles vliegt in 1 keer af hoor.
- Zamunda
- Zeer actief
Daarom dus die extra band om de buik, dus totdat je zo´n tuig hebt een halsband om de buik (achter de ribben) die je vastzet aan het tuig dat je nu hebt. Zo zorg je ervoor dat het tuig op zijn plaats blijft mocht de hond zich er in z´n achteruit uit proberen te wurmen.Dirkje schreef:Maar de halsband gaat net zo snel af, zijn nek is dikker dan zijn kop.
Daarnaast zou ik wel een jachtlijn (met stop) om de hals doen, dat is toch altijd nog veiliger dan een halsband aangezien je een halsband nooit zo strak omdoet als dat je jachtlijn wordt als de hond trekt.
Ja hoor, dat kan echt prima. Als een hond (met dikkere nek dan kop) naar achteren trekt dan gaan én tuig én halsband af. Een hond die daarmee bezig is laat jou dan ook niet meer naar zich toelopen, dus je komt er gewoon niet meer bij. Weg is de hond...Ήυs schreef:Ja en dan heb je toch nog een tuig? Niet alles vliegt in 1 keer af hoor.Dirkje schreef:Maar de halsband gaat net zo snel af, zijn nek is dikker dan zijn kop.
Maar goed, daarom dus die extra band om de buik, en toch die jachtlijn.
-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Als je een touwtje aan de halsband en het tuigje bevestigd dan is het onmogelijk dat beiden afgaan.
- Dirkje
- Actief
Ik vraag me dan af hoe je dat touwtje van halsband naar tuig doet, want als die trekt trekt hij beiden alsnog af zoals ik het voor me zie dan.
Maar ik heb net de email gekregen dat ik het tuig op kan komen halen bij het Kiala bezorgpunt, dus ga het tuig passen dadelijk
Maar ik heb net de email gekregen dat ik het tuig op kan komen halen bij het Kiala bezorgpunt, dus ga het tuig passen dadelijk
Groetjes
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Ik zou toch zolang je hond nog zo angstig is er ook een jachtlijntje om heen doenDirkje schreef:Ik vraag me dan af hoe je dat touwtje van halsband naar tuig doet, want als die trekt trekt hij beiden alsnog af zoals ik het voor me zie dan.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Indeerdaad, dat kan in een kwestie van een paar seconden zijn gebeurd helaas.Zamunda schreef:Daarom dus die extra band om de buik, dus totdat je zo´n tuig hebt een halsband om de buik (achter de ribben) die je vastzet aan het tuig dat je nu hebt. Zo zorg je ervoor dat het tuig op zijn plaats blijft mocht de hond zich er in z´n achteruit uit proberen te wurmen.Dirkje schreef:Maar de halsband gaat net zo snel af, zijn nek is dikker dan zijn kop.
Daarnaast zou ik wel een jachtlijn (met stop) om de hals doen, dat is toch altijd nog veiliger dan een halsband aangezien je een halsband nooit zo strak omdoet als dat je jachtlijn wordt als de hond trekt.
Ja hoor, dat kan echt prima. Als een hond (met dikkere nek dan kop) naar achteren trekt dan gaan én tuig én halsband af. Een hond die daarmee bezig is laat jou dan ook niet meer naar zich toelopen, dus je komt er gewoon niet meer bij. Weg is de hond...Ήυs schreef:Ja en dan heb je toch nog een tuig? Niet alles vliegt in 1 keer af hoor.Dirkje schreef:Maar de halsband gaat net zo snel af, zijn nek is dikker dan zijn kop.
Maar goed, daarom dus die extra band om de buik, en toch die jachtlijn.
Ik hoop dat het goed past! Wees niet bang om het ook goed strak af te stellen.Dirkje schreef:Ik vraag me dan af hoe je dat touwtje van halsband naar tuig doet, want als die trekt trekt hij beiden alsnog af zoals ik het voor me zie dan.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Er hoeft natuurlijk niet zo veel gebeurd te zijn bij de vorige eigenaar. Mogelijk misschien niet zo veel op wandeling geweest, maar bedenk ook dat voor gevoelige honden een herplaatsing echt even uit hun doen kan halen. Buiten het feit dat angstgedrag ook gewoon aangeboren kan zijn (zeker bij chihuahua's (kruisingen) )
Ik zou naast allerlei veilige maatregelen, misschien ook even een stap terug doen in het wandelen en dit rustiger opbouwen. EErst maar vertrouwen in jullie krijgen, zodat als ze buiten gaat schrikken, ze op jullie terug kan vallen.
Ik zou naast allerlei veilige maatregelen, misschien ook even een stap terug doen in het wandelen en dit rustiger opbouwen. EErst maar vertrouwen in jullie krijgen, zodat als ze buiten gaat schrikken, ze op jullie terug kan vallen.