Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Urine laten lopen
Moderator: moderatorteam
- Aedema
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Megan is een straathondje uit Oekraïne. Ze word geschat rond de anderhalf jaar.
- Aantal honden: 1
Urine laten lopen
Hallo allemaal,
Ik heb nu bijna een jaar een hondje uit Oekraïne, geweldig beestje en luistert erg goed, ik en mijn vriend zijn echt gek op haar en zouden ons echt niet meer een leven zonder haar kunnen indenken.
Nu het probleem, mijn vader heeft laatst een paar uur op Megan gepast en gaf hij aan dat ze haar urine liet lopen, het waren maar een paar drupjes zei hij, maar vond toch dat ik het moest weten. Nu weet ik alleen niet goed wat ik ermee aan moet. Ik heb het bij ons thuis nooit eerder gezien en mijn vader gaf wel aan dat ze rustig was in huis. Ik denk dan ook niet meteen aan stress.
Even wat informatie over Megan:
- Bijna twee jaar oud.
- Gesteriliseerd.
- Eet en drinkt goed.
- Vier á vijf keer per dag uitgelaten van een half uur tot drie kwartier.
- Rustig in huis, druk met wandelen
- Vrolijk en is gek op aandacht en spelen
- Poept twee keer per dag en plast ook goed.
Sinds ik het weet ben ik steeds thuis al aan het opletten of ik drupjes kan vinden, tot nu toe nog niets gevonden. Moet ik nu alsnog naar de dierenarts of het nog een paar dagen aankijken? Het was afgelopen Zaterdagavond dat mijn vader oppaste trouwens.
Ik heb nu bijna een jaar een hondje uit Oekraïne, geweldig beestje en luistert erg goed, ik en mijn vriend zijn echt gek op haar en zouden ons echt niet meer een leven zonder haar kunnen indenken.
Nu het probleem, mijn vader heeft laatst een paar uur op Megan gepast en gaf hij aan dat ze haar urine liet lopen, het waren maar een paar drupjes zei hij, maar vond toch dat ik het moest weten. Nu weet ik alleen niet goed wat ik ermee aan moet. Ik heb het bij ons thuis nooit eerder gezien en mijn vader gaf wel aan dat ze rustig was in huis. Ik denk dan ook niet meteen aan stress.
Even wat informatie over Megan:
- Bijna twee jaar oud.
- Gesteriliseerd.
- Eet en drinkt goed.
- Vier á vijf keer per dag uitgelaten van een half uur tot drie kwartier.
- Rustig in huis, druk met wandelen
- Vrolijk en is gek op aandacht en spelen
- Poept twee keer per dag en plast ook goed.
Sinds ik het weet ben ik steeds thuis al aan het opletten of ik drupjes kan vinden, tot nu toe nog niets gevonden. Moet ik nu alsnog naar de dierenarts of het nog een paar dagen aankijken? Het was afgelopen Zaterdagavond dat mijn vader oppaste trouwens.

- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: Urine laten lopen
Gewoon nog wat langer aankijken.
Hier ook één incontinent teefje die Enurace daarvoor krijgt. Maar als het niet nodig is zou ik die troep eigenlijk liever niet geven.
Maar voor die ene keer en ook nog maar een paar druppeltjes zou ik in ieder geval niet naar de dierenarts gaan.
Hier ook één incontinent teefje die Enurace daarvoor krijgt. Maar als het niet nodig is zou ik die troep eigenlijk liever niet geven.
Maar voor die ene keer en ook nog maar een paar druppeltjes zou ik in ieder geval niet naar de dierenarts gaan.
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Hier ook een teef gehad die aan de enurace moest. 2x daagse tablet...
Was en rottweiler, heeft uiteindelijk nooit meer dan 1/2 tablet per dag gekregen.
En zij lekte echt hele plassen.
Ik zou het inderdaad ook Nog even aankijken, wordt het erger, meteen even een plasje opvangen
En laten controleren op eventuele ontstekingen. En van daaruit wordt er dan verder gekeken
Was en rottweiler, heeft uiteindelijk nooit meer dan 1/2 tablet per dag gekregen.
En zij lekte echt hele plassen.
Ik zou het inderdaad ook Nog even aankijken, wordt het erger, meteen even een plasje opvangen
En laten controleren op eventuele ontstekingen. En van daaruit wordt er dan verder gekeken

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Mijn teef is ook incontinent geworden na de castratie. Dit heeft maar kort geduurd, een paar weken was het regelmatig raak (van druppels tot een halve plas laten lopen) maar er kwam snel weer verbetering in en nu is het zo dat ze al maanden geen urine meer heeft laten lopen. Ze moet wel vaker plassen als ze veel heeft gedronken, maar dan laat ik haar voor de deur even plassen. Gek genoeg kan ze het wel lang ophouden als ik weg ben, maar dan zal ze meer slapen.
er is een verhoogd risico op castratie incontinentie bij grote zware rassen, bij overgewicht en bij teven die erg vroeg zijn gecastreerd. Maar goed, die van mij zit dus bij geen enkele risicogroep en ik had er dan ook totaal geen rekening mee gehouden toen ik voor castratie koos
er is een verhoogd risico op castratie incontinentie bij grote zware rassen, bij overgewicht en bij teven die erg vroeg zijn gecastreerd. Maar goed, die van mij zit dus bij geen enkele risicogroep en ik had er dan ook totaal geen rekening mee gehouden toen ik voor castratie koos

- Aedema
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Megan is een straathondje uit Oekraïne. Ze word geschat rond de anderhalf jaar.
Bedankt allemaal voor de reacties, mijn vader zei dat het niet veel was. Beetje jammer dat ik het zelf niet heb kunnen zien.
Megan is niet groot of zwaart, laatste keer zei de dierenarts dat er wel een kilo bij mocht. Wanneer ze precies is gesteriliseerd weet ik niet, dit is in Oekraïne al gedaan maar kan niet zeggen of dat nou te vroeg was.
Ik kijk het inderdaad nog even goed aan, ik heb tot nu toe niets in mijn eigen huis kunnen vinden. Misschien toch stress dat ze ergens anders was zonder dat wij erbij waren? Ze was die avond alleen met mijn vader, waar ze voorheen wat bang voor was. Het is nu al een paar maand over en is absoluut gek op mijn vader, daarom lijkt het me ook zo sterk dat het toch stress is.
Megan is niet groot of zwaart, laatste keer zei de dierenarts dat er wel een kilo bij mocht. Wanneer ze precies is gesteriliseerd weet ik niet, dit is in Oekraïne al gedaan maar kan niet zeggen of dat nou te vroeg was.
Ik kijk het inderdaad nog even goed aan, ik heb tot nu toe niets in mijn eigen huis kunnen vinden. Misschien toch stress dat ze ergens anders was zonder dat wij erbij waren? Ze was die avond alleen met mijn vader, waar ze voorheen wat bang voor was. Het is nu al een paar maand over en is absoluut gek op mijn vader, daarom lijkt het me ook zo sterk dat het toch stress is.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ben je zeker, dat het geen deemoedsplasjes / druppeltjes waren?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Daar denk ik ook aan, zeker met het bericht erboven dat ze toch wel onder de indruk is/was van je vader.Emma schreef:Ben je zeker, dat het geen deemoedsplasjes / druppeltjes waren?
- Aedema
- geregistreerd lid
Heeft ze nog nooit eerder gedaan, maar het zou natuurlijk kunnen. Is hier wat aan te doen of is dat dan iets dat blijft of wel overgaat?

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Dat hangt van de mensen af. Maar meestal krijgt de hond wel genoeg zelfvertrouwen.Aedema schreef:Heeft ze nog nooit eerder gedaan, maar het zou natuurlijk kunnen. Is hier wat aan te doen of is dat dan iets dat blijft of wel overgaat?
Als het plassen uit deemoed is, dan kan je vader best rustig zijn, en niet teveel willen uitdagen tot spel, of druk praten etc. Maar dat doet je vader misschien al niet.
Als het deemoedsplasjes zijn, zou ik er gewoon veel geduld mee hebben.
De hond doet dit nooit Express, eigenlijk juist om aan te geven dat de hond onderdanig wil zijn, en je vader goed wil stemmen. Ze doet het dus juist om braaf te zijn. Het is honden taal.
- Aedema
- geregistreerd lid
Mijn vader is heel rustig, heeft ook erg veel geduld voor Megan. Toen we haar net hadden moest ze niet veel van hem weten, hij negeerde haar en aaide haar niet eerder dan wanneer zij dit duidelijk aangaf het goed te vinden.
Tegenwoordig staat ze om hem heen te springen van plezier wanneer ze hem ziet, altijd bij hem schooien om aandacht. Heerlijk dan om die verandering te zien.
Tegenwoordig staat ze om hem heen te springen van plezier wanneer ze hem ziet, altijd bij hem schooien om aandacht. Heerlijk dan om die verandering te zien.

-
Emma
- Zeer actief
Dan zou ik het gewoon wat tijd geven.Aedema schreef:Mijn vader is heel rustig, heeft ook erg veel geduld voor Megan. Toen we haar net hadden moest ze niet veel van hem weten, hij negeerde haar en aaide haar niet eerder dan wanneer zij dit duidelijk aangaf het goed te vinden.
Dat een hond trouwens om iemand heen springt, en iemand heel leuk lijkt te vinden, kan ook voor deemoedsplasjes zorgen. De hond doet juist zijn best om bij iemand in de smaak te vallen, en kan daarom dus ook deemoedsplasjes doen.
Het is dus helemaal niet zo, dat een hond alleen deemoedsplasjes zou doen, bij mensen die hij spannend vindt. Ook bij mensen die de hond leuk vindt.
Google anders maar eens op deemoedsplasjes.
- Aedema
- geregistreerd lid
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ben het met mijn voorgangers eens.
Dit lijkt heel sterk op deemoedsplasjes.
Als ze incontinent was had je dat allang gemerkt nu je er op let.
Is je vader een grote/stevig gebouwde man met een wat zware stem, iemand die een resolute houding heeft?
Als ze incontinent was had je dat allang gemerkt nu je er op let.
Is je vader een grote/stevig gebouwde man met een wat zware stem, iemand die een resolute houding heeft?
- Aedema
- geregistreerd lid
Mijn vader is wel een beetje groter dan mij, maar absoluut niet breed of stevig gebouwd. Ik heb mijn bouw (helaas) van mijn moeder geërfd, haha.ranetje schreef:Ik ben het met mijn voorgangers eens.
Als ze incontinent was had je dat allang gemerkt nu je er op let.![]()
Ik vind zelf ook niet dat mijn vader echt een zware stem heeft, wel kan hij soms heel hard praten om boven al het andere uit te komen. Dus wat dat betreft kan de hond dat inderdaad ook als dominantie zien. Zo had ik het helemaal nog niet bekeken nu ik erover nadenk.

- Aedema
- geregistreerd lid
Update:
Net heb ik Megan uitgelaten, en even later kwam ze bij me op schoot liggen. Toen ik wat wilde pakken zag ik opeens natte vlekjes in mijn broek (blegh) op de plek waar zij heeft gezeten.
Net heb ik Megan uitgelaten, en even later kwam ze bij me op schoot liggen. Toen ik wat wilde pakken zag ik opeens natte vlekjes in mijn broek (blegh) op de plek waar zij heeft gezeten.

-
Emma
- Zeer actief
Dat klinkt dan wel weer als incontinentie.
Blaasontsteking zou nog kunnen, maar dan hebben ze meestal pijn/ongemak. En dat zou met uitlaten op moeten vallen. Dan hebben ze steeds aandrang, maar komt er niet zoveel uit.
Blaasontsteking zou nog kunnen, maar dan hebben ze meestal pijn/ongemak. En dat zou met uitlaten op moeten vallen. Dan hebben ze steeds aandrang, maar komt er niet zoveel uit.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als ze net had geplast kan haar vulva ook nog wel een beetje nat geweest zijn.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Aedema
- geregistreerd lid
Hond van mijn ouders heeft blaasontsteking gehad, daar lijkt dit helemaal niet op.
Ik ga er voor nu maar vanuit dat haar vulva inderdaad nog nat was, heb eerst maar een schone broek aangetrokken haha.
Ik ga er voor nu maar vanuit dat haar vulva inderdaad nog nat was, heb eerst maar een schone broek aangetrokken haha.

- Paisley
- Zeer actief
Dit hoeft niet. Mayke dr incontinentie begon eerst zo nu en dan, met soms weken er tussen dat het goed ging. Op t dieptepunt was het ongeveer 3x per week raak.ranetje schreef: Als ze incontinent was had je dat allang gemerkt nu je er op let.![]()

- Paisley
- Zeer actief
Kijk eens of je een patroon kunt ontdekken in de voeding, het uitlaten, opwinding en ontspanning.Aedema schreef:Update:
Ik kwam er achter dat mijn hond het deed wanneer ze tafelresten heeft gehad (die soms zout waren) en wanneer ze extreem veel heeft gedronken (door bijvoorbeeld veel te zwemmen) En grote inspanning (een drukke dag of training) zorgde ervoor dat ze lekte in haar slaap.
Op den duur kon ik het redelijk voorkomen, door haar tussendoor te laten plassen op de kritische momenten.