Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ze huilde als een wolf
Moderator: moderatorteam
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: ze huilde als een wolf
karel doet het in zijn slaap weleens haha.. dan ineens begint ie keihard te huilen, soms middenin de nacht. Hij slaapt ook gewoon door (hij wel
).. Het is wel een mooi geluid vind ik. Als ie alleen moet blijven doet ie het ook wel eens. Pom nooit, die is niet zo vocaal sowieso
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja Kaya ooit een keer 's nachts, geen idee waarom, maar het ging door merg en been 
-
blondie
- Zeer actief
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik heb (heel naïef) geprobeerd of huilende honden via Youtube wat helpen. Maar nee. Ayleen tilt een ooglid op en snurkt verder.
Denk niet dat het er in gaat zitten.
Denk niet dat het er in gaat zitten.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple heeft het als pupje van 8 weken een keer gedaan, net een mini wolfje. Maar dat was echt 1 keer, daarna nooit meer gehoord.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Dol doet dit als ze ziet dat ik met Brenda ( oppashond) de straat uitloop. Ze jankt nooit maar dan wel.
Ik doe ook het rolgordijn naar beneden.
Ik doe ook het rolgordijn naar beneden.

- Kat1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita
Aiko kan het ook. Het liefst midden in de nacht als ie zich om wat voor reden dan ook zielig vindt, of zo.
Gelukkig komt dat maar zelden voor.
Gelukkig komt dat maar zelden voor.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
prachtig, en dan die koppen die ze er bij trekken
maar dit is meer het huilen wat ik van Lizzy ken. dat wat ik van Amber hoorde kwam echt uit haar tenen en ging door merg en been...
- lucie
- Zeer actief
zou hij dromen dat ie een wolf wassbientje schreef:karel doet het in zijn slaap weleens haha.. dan ineens begint ie keihard te huilen, soms middenin de nacht. Hij slaapt ook gewoon door (hij wel).. Het is wel een mooi geluid vind ik. Als ie alleen moet blijven doet ie het ook wel eens. Pom nooit, die is niet zo vocaal sowieso
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Het schijnt dat husky's er heel goed in zijn.. Maar Sultan heb ik het nog nooit horen doen.
Vriendin van mij heeft een border collie die het regelmatig laat horen, ik vind het een prachtig geluid.
Vriendin van mij heeft een border collie die het regelmatig laat horen, ik vind het een prachtig geluid.
-
Manuma
- Zeer actief
En dan zíe je het ook uit hun tenen komen.lucie schreef:prachtig, en dan die koppen die ze er bij trekken![]()
maar dit is meer het huilen wat ik van Lizzy ken. dat wat ik van Amber hoorde kwam echt uit haar tenen en ging door merg en been...
Manu is dan echt heel geconcentreerd, richt de snuit naar de hemel en zo'n huil duurt vrij lang.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
En hier reageert Mowgli dus ook op, Balou blaft nu alleen maar hij jankt soms met Mowgli mee.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik herken het. Als ik de hele bups alleen thuis laat en het gaat richting etenstijd willen ze soms wel eens wat onrustig worden,
gaan ze steeds wat meer herrie maken en uiteindelijk raakt er dan één aangestoken om te gaan huilen en gaat de rest mee
doen (reuze gezellig, 7 stuks).
Maar dat is inderdaad echt héél anders dan toen we er nog 4 hadden, de oudste loops was en 's morgens heel vroeg een keer
niet mee mocht hardlopen met mijn partner. Dat was precies wat jij beschrijft, een hele diepe, in- en intrieste huil die echt
vanuit haar tenen kwam.
gaan ze steeds wat meer herrie maken en uiteindelijk raakt er dan één aangestoken om te gaan huilen en gaat de rest mee
doen (reuze gezellig, 7 stuks).
Maar dat is inderdaad echt héél anders dan toen we er nog 4 hadden, de oudste loops was en 's morgens heel vroeg een keer
niet mee mocht hardlopen met mijn partner. Dat was precies wat jij beschrijft, een hele diepe, in- en intrieste huil die echt
vanuit haar tenen kwam.
-
blondie
- Zeer actief
Overigens zit er inderdaad heel veel verschil in het soort huilen. Eenmaal ging er een jank door merg en been, dat bleek een hond op een klein balkonnetje die wel heel erg lang alleen daar opgesloten zat.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Mijn Akita kon het heel erg goed.
Maar die had sowieso heel veel wolventrekjes in haar gedrag.
Maar die had sowieso heel veel wolventrekjes in haar gedrag.
- lucie
- Zeer actief
superleuk, al jullie verhalen; ik had niet gedacht dat nog zoveel honden het in zich haddenone way or the other
ben eigenlijk ook heel benieuwd hoe dat met wolfshonden zit, of die vaker en sneller huilen!
ben eigenlijk ook heel benieuwd hoe dat met wolfshonden zit, of die vaker en sneller huilen!
- lucie
- Zeer actief
ik vond het ook prachtig en heb heel even nog staan luisteren voordat ik haar uit haar 'lijden' verloste.Manuma schreef:Manu huilt ook als een wolf.
Het geeft je inderdaad kippenvel, het is zo'n prachtig, intens geluid. Hij lijkt dan ook zo geconcentreerd. Huilen op commando kan hij ook wel maar dat klinkt echt heel anders dan de echte huil die hij maar zelden laat horen.
als Manu het op die manier doet, is dat dan ook omdat hij zielig / in de steek gelaten is?
-
Manuma
- Zeer actief
Niet altijd. Hij heeft het één keer gedaan toen ik boven de was aan het doen was en ik niks tegen hem had gezegd. Hij dacht waarschijnlijk dat ik weg was en toen hoorde ik ook zo'n prachtige huil als de wolven in films doen. Verder vooral momenten dat hij op eigen houtje buiten was gaan liggen, ineens rechtop ging zitten, de tenen strekte en een diepe huil liet horen.lucie schreef:ik vond het ook prachtig en heb heel even nog staan luisteren voordat ik haar uit haar 'lijden' verloste.Manuma schreef:Manu huilt ook als een wolf.
Het geeft je inderdaad kippenvel, het is zo'n prachtig, intens geluid. Hij lijkt dan ook zo geconcentreerd. Huilen op commando kan hij ook wel maar dat klinkt echt heel anders dan de echte huil die hij maar zelden laat horen.
als Manu het op die manier doet, is dat dan ook omdat hij zielig / in de steek gelaten is?
De laatste keer deed hij het toen hij op het balkon lag en wij waren gewoon thuis met de deur open. Ik denk dat hij een mooi teefje rook
Ik vind het geen triest geluid, ik kan het niet omschrijven vrees ik.
Deze schijnt echt een Husky dingetje te zijn:
Zoals deze Husky op 1:10 laat horen is de huil die ik bedoel. Daarna gaat het weer over in hysterisch geluid maken. Wat hij ook heel goed kan trouwens