Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge hond van 7,5 maand wagenziek

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Jonge hond van 7,5 maand wagenziek

Ongelezen bericht door madred »

Wie kan mij helpen.
Mijn geadopteerde roemeen van 7,5 maand wordt wagenziek.
Vandaag zelfs al na een klein stukje moest hij overgeven.
Iemand goede tips?
Help....want ik wil hem wel overal mee naartoe kunnen nemen.
Afbeelding

Happy en Lemmi
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Re: Jonge hond van 7,5 maand wagenziek

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Raam stukje open
Reistabletje
Wel eten of juist niet eten van te voren
Naar buiten laten kijken of juist niet naar buiten laten kijken

Anti-statische strip aan de auto

Dat laatste was bij ons de oplossing, sinds we die aan de auto hebben is suus niet meer wagenziek geweest.
madred
Zeer actief

Ramen stonden open, hij had niet kort vantevoren gegeten en kon naar buiten kijken....
Wat doet die anti-statische strip dan? Ik heb zo m'n bedenkingen....
Afbeelding

Happy en Lemmi
Renee1966
Zeer actief

madred schreef:Ramen stonden open, hij had niet kort vantevoren gegeten en kon naar buiten kijken....
https://www.karwei.nl/assortiment/cosmi ... /p/B465278

Zo'n stripje zie wel eens onder auto's hangen, voert de elektrische lading af.
Kost een paar euro.
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Wij hebben ook een wagenzieke hond. Ook een Roemeen ;) maar wij hebben ook van alles geprobeerd maar ze kotste net zo hard of ze nou wel of niet gegeten had. Of de ramen open en dicht waren of met een reispil. We hadden echter een hond die ook niet alleen kon blijven dus ze moest veel mee. In het begin kotste ze al na een paar minuten.

Uiteindelijk is ze er gewoon overheen gegroeid, ze kotst bijna nooit meer nu.. dus als echt niks lijkt te helpen dan is er niets anders dan opruimen ;) en weer doorgaan.
Afbeelding
madred
Zeer actief

Feather__ schreef:Wij hebben ook een wagenzieke hond. Ook een Roemeen ;) maar wij hebben ook van alles geprobeerd maar ze kotste net zo hard of ze nou wel of niet gegeten had. Of de ramen open en dicht waren of met een reispil. We hadden echter een hond die ook niet alleen kon blijven dus ze moest veel mee. In het begin kotste ze al na een paar minuten.

Uiteindelijk is ze er gewoon overheen gegroeid, ze kotst bijna nooit meer nu.. dus als echt niks lijkt te helpen dan is er niets anders dan opruimen ;) en weer doorgaan.
Yep.... was er al bang voor :boos: :boos: :boos:
:LOL:
Afbeelding

Happy en Lemmi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

[quote="madred"]Ramen stonden open, hij had niet kort vantevoren gegeten en kon naar buiten kijken....
Wat doet die anti-statische strip dan? Ik heb zo m'n bedenkingen....[/quote
Je kunt het ook gewoon proberen.
Vrienden hadden een wagenzieke dochter en hebben een strip onder de auto gezet zonder dat dochter het wist en ja hoor niet wagenziek. Niet echt overtuigt heeft hij de strip er van af gehaald zonder dat iemand het wist en weer ziek. Toen strip er weer onder en hup ging weer goed.
Hoe dat kan.? Als het helpt zal het je toch een rotzorg zijn. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Wordt hij ziek van stress of omdat hij niet tegen autorijden kan?
Tips:
Geen eten geven voor de autorit.
Als het stress is, bv altijd alleen in de auto om naar DA te gaan of een andere niet plezierige destinatie. Hond heeft pijn gehad tijdens het rijden etc. Ga dan korte ritjes maken die iets leuks aan het eind hebben, wandelen, iets lekkers krijgen als hij uit de auto komt, ergens heen gaan wat hij heel leuk vindt etc.

Mijn hond begon er mee ton ze pup was en eigenlijk alleen in de auto reed als we naar de DA gingen voor spuiten... ze ging op het laatst in paniek als ze in de auto moest.
Dus kleine ritjes met haar gemaakt, 5 minuutjes in de auto een half uurtjes wandelen, 5 minuutjes weer terug.
Nu regelmatig naar de honden politie waar ze met andere honden speelt, nu is het een feest om in de auto te zitten, er wordt niet meer overgegeven :ok:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Boutje schreef:Eten geven in de auto (zonder dat je weg gaat), leren er zelf in en uit springen op commando, de auto tot iets heel leuks maken.
Bij onvermijdelijke langere ritten kan je cerenia geven, haal je bij de dierenarts en is volgens mijn ervaring het enige wat echt werkt (en ze worden er ook niet suf van of zo).
Auto om de hoek parkeren, wandelen tot aan auto en naar huis rijden.
En pas als dat allemaal goed gaat eens zonder cerenia kort ritje naar bos of andere plek die hij leuk vindt.
Je moet ergens de circel "auto rijden is raken" zien te doorbreken, met medicatie en/of via training.

Collega van me heeft met wagenzieke pup een hele verre autorit moeten maken, hondjes was er na de 2e dag voorgoed vanaf, maar als je de keus hebt... niet ideaal ;-).
Dat laatste is heel herkenbaar. Mijn pup was ook altijd wagenziek.
De eerste dag op de rit naar zuid frankrijk een reistabletje van de da gegeven en dat was de tweede dag al niet meer nodig.
Hij is nooit meer wagenziek geweest :wink:
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Feather__ schreef:Wij hebben ook een wagenzieke hond. Ook een Roemeen ;) maar wij hebben ook van alles geprobeerd maar ze kotste net zo hard of ze nou wel of niet gegeten had. Of de ramen open en dicht waren of met een reispil. We hadden echter een hond die ook niet alleen kon blijven dus ze moest veel mee. In het begin kotste ze al na een paar minuten.

Hier ook hetzelfde.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Volgens mijn da werken de reistabletjes van de drogist net zo goed bij honden, hij weigerde ze dan ook veel duurder te verkopen.
Veel pups zijn wagenziek, charlie ook heel erg. Rond een jaar was ze er opeens overheen.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

dagmar88 schreef:Volgens mijn da werken de reistabletjes van de drogist net zo goed bij honden, hij weigerde ze dan ook veel duurder te verkopen.
Veel pups zijn wagenziek, charlie ook heel erg. Rond een jaar was ze er opeens overheen.

dat verschilt erg per hond, nien en piep van mij hadden last van wagenziek, maar die van de drogist deden helemaal niks, paar keer via de dierenarts cerenia gegeven en sindsdien nooit geen last meer
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb al een aantal honden gehad die wagenziek waren. Juist de ritjes beperkt en met lange ritten van die reispilletjes gegeven van de drogist(werkte erg goed). Ze groeide er gelukkig allemaal overheen tussen de 8-12maanden.

Met onze vorige mechel zijn we zelfs naar Italië op vakantie gegaan, door de reispilletjes had hij nergens last van(zelfs geen kwijl) en ze worden er ook niet suf van.
Misschien scheelt het ook of je hond erbij nog gestrest is of die pilletjes werken?

Er is in elk geval genoeg aan te doen ;-).
Renee1966
Zeer actief

Tara schreef:
Renee1966 schreef:
madred schreef:Ramen stonden open, hij had niet kort vantevoren gegeten en kon naar buiten kijken....

Kost een paar euro.
Hoe kan een rubberen stripje in Godsnaam electrische lading afvoeren? Dat geleidt helemaal niet.
TS, ik zou je hond voorlopig in een bench vervoeren die aan alle zijden is dichtgemaakt. Naar buiten kijken is desoriënterend voor veel honden, dus dat zou ik even onmogelijk maken nu. Verder kun je een flesje zuivere pepermuntolie kopen en een druppel op een zakdoekje doen dat je in een afgesloten zakje bij je houdt. Op het moment dat je merkt dat je hond wagenziek begint te worden haal je het zakdoekje er uit en legt het in de auto. Door inademing van de pepermuntolie kalmeert het maagslijmvlies van de hond. Haal het niet preventief te voorschijn, anders heb je juist kans dat je die misselijkheid opwekt. Verder rustig rijden, bochten met beleid nemen en gewoon de tijd geven. Op deze manier heb je grote kans dat je hond er overheen groeit. :wink:
Dr zit ook ijzer in en dat raakt de grond en de auto.
Feather__
Zeer actief

Tara is dat echt zo van die pepermuntolie? Ik ben zelf ook wagenziek en als ik pepermunt ruik dan word ik me toch een partij misselijk. Mijn oma at altijd mentos.. dus dan rook heel de auto ernaar. Bah.
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik zou het met primatour proberen, als dat niet werkt na een paar keer korte stukjes en primatour een half uur van te voren dan zou ik de Cerenia proberen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tara schreef:
Renee1966 schreef:

Kost een paar euro.
Hoe kan een rubberen stripje in Godsnaam electrische lading afvoeren? Dat geleidt helemaal niet.
TS, ik zou je hond voorlopig in een bench vervoeren die aan alle zijden is dichtgemaakt. Naar buiten kijken is desoriënterend voor veel honden, dus dat zou ik even onmogelijk maken nu. Verder kun je een flesje zuivere pepermuntolie kopen en een druppel op een zakdoekje doen dat je in een afgesloten zakje bij je houdt. Op het moment dat je merkt dat je hond wagenziek begint te worden haal je het zakdoekje er uit en legt het in de auto. Door inademing van de pepermuntolie kalmeert het maagslijmvlies van de hond. Haal het niet preventief te voorschijn, anders heb je juist kans dat je die misselijkheid opwekt. Verder rustig rijden, bochten met beleid nemen en gewoon de tijd geven. Op deze manier heb je grote kans dat je hond er overheen groeit. :wink:
Omdat er metaal in zit ;)
En t werkt echt... heb er ook 1 gehad die wagenziek was
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Maar rubber geleidt toch helemaal geen elektriciteit? Ik wil het wel geloven, maar het klopt voor mij gewoon niet.
Het metaal wel in de strip wat dus de grond raakt... t rubber zit er omheen zodat de statische electriciteit afgevoerd wordt oftewel je geen opdonder krijgt als je uit je auto stapt ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kijk onderaan... metaal

Afbeelding
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

O ja.
vroeger hadden wij altijd een kettinkje aan de auto hangen
Feather__
Zeer actief

Trouwens! Cerenia mag je alleen heel af en toe geven. Wekelijks mag dat niet of in ieder geval, onze dierenarts vond dat geen optie. Dus het ligt er een beetje aan.. Ga je heel af en toe dan kan het maar wekelijks niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”