Vreemde gewaarwording
Vanochtend moest Nilo naar de DA voor een snee in z'n oor die wat ontstoken lijkt. Kuurtje opgehaald en weer naar huis, en eenmaal thuis zie ik een busje van een HUS op de parkeerplaats staan. Ik zet mijn auto ernaast, stap uit en laat Nilo uit de auto springen. We lopen nog wat langs de grasstrook zodat hij kan plassen terwijl de eigenaresse van de HUS met iemand in gesprek is. Ineens begint ze te roepen: "KIJK, DIE HOND HEEFT GEEN LEIDING! DIE HOND IS DE BAAS!"

Ik liep terug om haar te vragen waar ze dat op baseert. Nou, dat kon ze zien. En zij kon het weten want ze is gediplomeerd, al wijzend naar haar bus waar dat inderdaad op staat. Ik vertelde dat Nilo niet m'n enige hond is en ik toch wel enige ervaring heb in de kynologie, en ook zo m'n diploma's heb maar ze was niet overtuigd. Ze vergeleek het maar met huisartsen, want die waren altijd gediplomeerd maar je had hele goede en hele slechte. En ik was een slechte en zij een goede. Dus

Na wat onzinnig gelul over en weer kreeg ik er eindelijk uit waar ze dit hele verhaal nou op baseerde. Ik had Nilo te veel ruimte gegeven, daardoor was hij de baas. Dat ie moest plassen en daardoor nou eenmaal wat ruimte nodig heeft had ze niks mee te maken.
Maar toch he, zijn er uberhaupt mensen waarbij deze benadering wel werkt? Die dan denken: 'oh, met deze vrouw moet ik m'n hond laten wandelen! Dat komt vast goed!'

Ik zie wel eens mensen die inderdaad heel goed getraind zijn door hun hond, maar zelfs dan heb ik niet de neiging om dat te melden?
Ik googlede de naam van haar bedrijf (stond er met koeieletters op dus het nodigde nogal uit..) en dit was de tweede hit die ik tegen kwam:
http://www.tubantia.nl/regio/enschede-e ... -1.3681398
Okeeeey