Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsmand voor op het stuur, welke ?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Als ik met Tinus fiets, heb ik hem altijd in een mandje voorop.
Maar die is niet veilig/sterk genoeg meer en ik zoek een nieuwe.

Vanmorgen zijn we ook weer even te fietsen geweest en het is zo leuk om zo samen erop uit te gaan :D
Onderweg even bij een dierenwinkel gestopt en even wat lekkers voor Beike en Tinus gehaald.
Beike had ik thuis gelaten, want die vind het maar niks om naast de fiets te moeten lopen.
Tinus kan makkelijk in een mandje, maar Beike niet, die is te groot en te zwaar daarvoor.

Nu ben ik dus opzoek naar een veilige fietsmand die voorop het stuur kan.
Graag wel een mand (je) die niet te groot is en die gemakkelijk te bevestigen is.

Het zou fijn zijn als de fietsmand vastzit met een eventuele beveiliging tegen diefstal ( moeilijker los te krijgen), maar is niet noodzakelijk.
Ik kan eventueel ook zelf nog een slot o.i.d. eraan vastmaken.

Ik zie allemaal soorten en maten voorbij komen qua fietsmanden en weet even niet welke ik het beste kan kiezen.

Heb gezien dat er o.a. rieten manden zijn, maar ook van kunststof, maar ook van een soort nylon-achtig materiaal.

Wat voor mand zouden jullie kiezen?

Eventuele tips met waar te bestellen zijn ook welkom :D
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik heb gewoon een kratje van jumbo op m'n voordragen gemaakt met tie wraps. Fietskettinkje voor €7 gekocht bij de dierenwinkel en klaar. Zo'n kettinkje heeft twee 'armen' die aan het krat zitten en het derde armpje zit aan Lola. Kan geen kant op en het fietst prima. Ik zoek ff een foto.
Edit: hier zit ze aan een halsband ipv tuig en de riem zit om m'n stuur waardoor je maar 1 armpje van de ketting ziet, maar zoals je ziet vindt Lola het erg leuk :D meestal kijkt ze vooruit overigens, maar de foto die ik zocht is kwijt.

Afbeelding
Aniway

Re: Fietsmand voor op het stuur, welke ?

-Lilo- schreef:Ik heb gewoon een kratje van jumbo op m'n voordragen gemaakt met tie wraps. Fietskettinkje voor €7 gekocht bij de dierenwinkel en klaar. Zo'n kettinkje heeft twee 'armen' die aan het krat zitten en het derde armpje zit aan Lola. Kan geen kant op en het fietst prima. Ik zoek ff een foto.
Edit: hier zit ze aan een halsband ipv tuig en de riem zit om m'n stuur waardoor je maar 1 armpje van de ketting ziet, maar zoals je ziet vindt Lola het erg leuk :D meestal kijkt ze vooruit overigens, maar de foto die ik zocht is kwijt.

Afbeelding

Dat ziet er leuk uit :D
Is dat een gewoon boodschappenkrat, of is dit een kleiner soort boodschappenkrat?

Ik heb zo iets geprobeerd, maar dan ging de onderkant zeg maar hangen waardoor het krat niet meer recht hing.

Hoe heb jij het krat vastgemaakt?

Misschien dat ik toen iets verkeerd vast gemaakt had.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik denk dat de krat op een voordrager staat. (bagagedrager voorop) dan kan hij niet doorzakken.

Ik heb een gewone klapkrat van de appie achterop mijn bagagedrager. Ook met tie wraps.
Gaat prima!
Afbeelding
Aniway

Habibi schreef:Ik denk dat de krat op een voordrager staat. (bagagedrager voorop) dan kan hij niet doorzakken.

Ik heb een gewone klapkrat van de appie achterop mijn bagagedrager. Ook met tie wraps.
Gaat prima!
Zo'n voordrager past denk ik niet op mijn fiets.
Het stuur staat wat anders dan de meeste fietsen en ook de remkabels zitten denk ik dan in de weg.
Maar kan zo iets altijd even navragen bij een fietsenwinkel, maar wacht eerst andere opties even af.

Achter op de fiets zou kunnen, maar ik heb Tinus liever voor op de fiets.
-Lilo-
Zeer actief

Hij staat inderdaad op een voordrager, tientje bij de action ;) en daar dus met tiewraps aan vastgemaakt. Het is een boodschappenkrat van jumbo, die zijn geloof ik heel ietsje kleiner dan de normale, maar ik had er toevallig één liggen, was geen bewuste keus verder.
Aniway

-Lilo- schreef:Hij staat inderdaad op een voordrager, tientje bij de action ;) en daar dus met tiewraps aan vastgemaakt. Het is een boodschappenkrat van jumbo, die zijn geloof ik heel ietsje kleiner dan de normale, maar ik had er toevallig één liggen, was geen bewuste keus verder.
Dan ga ik eens bij de Action kijken voor zo'n voordrager.
Is wel makkelijk denk ik.

Eventuele andere tips voor andere fietsmandjes zijn ook nog steeds welkom :D
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Flo gaat ook mee in een krat voor op de fiets:) Tip: maak de voordrager vast aan het gedeelte wat niet meedraait als je stuurt, raak je minder snel uit balans. En maak een riempje aan een meedraaisysteempje in het midden van de bodem van het krat vast, bevestig dit aan de onderkant van het tuig. Op die manier kan je hondje een rondje om d'r as draaien zonder verstrikt te raken in riempjes en het houd haar in het midden van het krat.

Afbeelding
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Izzy zit ook voorop de fiets, dit heb ik twee keer gedaan. Ik heb nu een rijbewijs en auto dus nu heeft ze de luxe van verwarmd in een auto te zitten. En zo kan Maylo ook altijd mee want die gaat heus niet rennen naast de fiets.

Afbeelding
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Aniway

Past zo'n voordrager op elke fiets?

Zit aan de voorkant de fietslamp niet in de weg dan?
-Lilo-
Zeer actief

Aniway schreef:Past zo'n voordrager op elke fiets?

Zit aan de voorkant de fietslamp niet in de weg dan?
Die heb ik verzet. En als ik dat kan, dan kan iedereen het :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb een voordrager die niet aan het stuur of de voorvork vast zit, maar puur aan het frame. Originele draadje van m'n koplamp was te kort. Toen heb ik besloten om voor een ledlampje van de Action te gaan. Ben toch niet van plan veel in het donker te fietsen en die enkele keer dat ik het wel doe en op dat moment op m'n eigen fiets zit ipv die van m'n man voldoet zo'n lamp prima. Kratje op de voordrager, stevig vastgezet, Elco veilig aan twee riempjes (kan zich niet omdraaien en kan er niet uit) en fietsen maar. Ik heb ook nog een mand voor achterop, maar ik vind het wel prettig om Elco in het oog te kunnen houden. Als je samen fietst, kan de ander erop letten of de hond het niet te warm of te koud heeft. Maar meestal ben ik alleen met Elco. En zeker met het weer van de afgelopen paar weken twijfelde ik tussen wel of geen jasje aandoen bij Elco. Twee keer zonder jasje gedaan, één keer toch besloten na anderhalve kilometer om hem z'n jasje wel aan te doen
-Lilo-
Zeer actief

Ik gebruik m om een wat groter bereik te hebben. Lola naast de fiets is wel te doen maar niet te lang. Afgewisseld met het kratje kom je wat verder van huis. Als ik stop, gaat Lola zelf al naast de fiets staan om opgetild te worden naar het kratje. Ik gebruik zelden een jasje, alleen als haar buik nat wordt van een natte weg en/of ze onderweg kan zwemmen en dus nat wordt. Ik heb een auto en kort bij huis wandelmogelijkheden, dus dat fietsen is alleen voor leuke extra tochtjes.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lotje&famke schreef:Flo gaat ook mee in een krat voor op de fiets:) Tip: maak de voordrager vast aan het gedeelte wat niet meedraait als je stuurt, raak je minder snel uit balans. En maak een riempje aan een meedraaisysteempje in het midden van de bodem van het krat vast, bevestig dit aan de onderkant van het tuig. Op die manier kan je hondje een rondje om d'r as draaien zonder verstrikt te raken in riempjes en het houd haar in het midden van het krat.

Hoeveel weegt Flo?
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Afbeelding

Oftewel deze:

Afbeelding
Aniway

Heb je een link van de winkel waar deze fietsmand weg komt?

Leonie. schreef:Afbeelding

Oftewel deze:

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Ik heb hem bij Van Noord's in Amstelveen vandaan, maar je kunt hem online ook wel kopen. De Cocoon van Doggyride is het.
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

Is zoiets ook geschikt voor een dwergschnauzer van rond de 6 kilo? Kan de hond er alleen in zitten rechtop of ook een beetje liggen?
Leonie.
Zeer actief

Jazeker, hij gaat tot 7 kilo (en Lou is dus inmiddels eigenlijk te zwaar). Lou heeft er wel in gelegen toen hij ziek was. Verder zit hij altijd rechtop. Als hij moe is leunt/hangt hij trouwens wel heel schattig tegen de zijkant.
Leonie.
Zeer actief

Vandaag nog lekker naar het bos gefietst.

Afbeelding

Er zijn trouwens ook veel goedkopere mandjes, dat moet wel gezegd worden ;)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik ken iemand die met een volwassen stabij rond fietst op een voordrager. Dat hondje weegt rond de 20kg
Ze gaat zo naat trainingen. Onwijs leuk om te zien. De hond werkt wel mee, lijkt me met zo'n grote hond echt een voorwaarde :-)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Paisley schreef:Ik ken iemand die met een volwassen stabij rond fietst op een voordrager. Dat hondje weegt rond de 20kg
Ze gaat zo naat trainingen. Onwijs leuk om te zien. De hond werkt wel mee, lijkt me met zo'n grote hond echt een voorwaarde :-)

Ik wil Tibbe graag zo meenemen, in de hoop dat het hoog en droog minder eng is wat van de wereld te zien.
Die is "maar" 13/14 kilo en meer poot dan lijf :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”